LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent en roombeek

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dasplan

essent en roombeek

Ongelezen bericht door dasplan »

zoals de meesten van jullie weten is er over 2 weken, op 13 mei, de herdenking van de vuurwerkramp in enschede, 5 jaar geleden.
een gedeelte van de verwoeste wijk roombeek is inmiddels alweer (ruim) een jaar bewoont.
ik heb zelf net m'n meterstanden doorgegeven aan essent, maar inmiddels knijp ik hem al wel een beetje. er komen nl. steeds meer berichten uit de wijk, dat mensen honderden euro's moeten bijbetalen. het laagste bedrag wat ik tot nu toe gehoord heb is 400 euro, maar 1000 euro of meer is geen uitzondering. (er zijn er zelfs die dik over de 2000 euro mogen bijleggen.)
een aantal mensen heeft inmiddels met pijn en moeite een afbetalingsregeling kunnen krijgen. andere wachten nog op de afrekening.
essent was zo slim om vorig jaar te beginnen met een voorschotbedrag van 45 euro per maand (voor een gewone eengezinswoning, elektra en warmte ipv gas). zelf heb ik het maandbedrag direct flink verhoogd (uiteindelijk uitgekomen op 160e p/m), maar toch lijkt het erop dat ik nog rond de 1000 euro bij mag gaan betalen.
wat is nu eigenlijk het beleid van deze duur betaalde managers van essent?
maakt de herdenking van de vuurwerkramp de mensen nog niet somber genoeg?
of moeten er nog wat bonussen verdient worden over onze ruggen?
nalatigheid of slecht beleid van essent kan het niet zijn, er zijn immers aardige bonussen uitgekeerd voor geleverde prestaties... toch?

Gast

Re: essent en roombeek

Ongelezen bericht door Gast »

Wil niet te hard overkomen maar houdt in hemelsnaam je meterstanden in de gaten als je geen referentiemateriaal hebt!
Met name die warmte - waar je door het hele land klachten over hoort - loopt heel snel uit de hand.
Als je dan de moeite neemt om een paar maanden de meters op te nemen en globaal de tarieven erbij te zoeken kom je niet zo snel voor verrassingen te staan.
Maar ja, mosterd.....maaltijd....kalf...dempt men de put etc.
Sterkte ermee in ieder geval!

dasplan

Ongelezen bericht door dasplan »

Mosterd na de maaltijd idd. Maar bedankt voor de reactie. De meeste mensen in de wijk hier komen uit de situatie dat ze gas gebruikten en geen warmte. De woningbouwvereniging heeft voor de oplevering van de woningen in bijeemkomsten duidelijk aangegeven dat warmte zeker niet duurder zou zijn dan gas. Dit had essent aangegeven.
Maar goed, essent begon met een voorschot bedrag van 45e p/m, en heeft dit bedrag in de loop van het jaar wel steeds iets verhoogd (elektriciteit werd duurder enzo), en als ik zelf het bedrag niet op een normaal niveau had gebracht (160e) dan zou ik nog meer kunnen gaan bijlappen.
Op z'n minst toch een zeer slechte service van essent (wat een verrassing :) )... Veel mensen moeten nu hun vakantiegeld inleveren...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Op z'n minst toch een zeer slechte service van essent
Sinds wanneer levert een (ex-)nutsbedrijf service?
Zijn ambtenaren hoor!
Maar aan de andere kant betaal je niet voor niets elke maand huur voor je verbruiksmeters natuurlijk.........

Gesloten