LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent en verhuizen gaat niet samen
Essent en verhuizen gaat niet samen
Wat ontzettend leuk om te verhuizen als klant van Essent. Vorig jaar maart verhuisd, gas via Essent, alles op tijd doorgegeven, het toenmalige voorschotbedrag per maand bedroeg rond de €88 (netwerk en verbruik). Krijg ik vanaf juli plots acceptgiro's thuis voor juni en juli met daarop €30 per acceptgiro met het verzoek om zsm te betalen. blijkt het om netwerkkosten te gaan die normaal in het voorschotbedrag zaten verwerkt. Prima, wil ik best apart gaan betalen. Totdat ik er achter kom aan het einde van augustus na de vakantie dat ik vanaf maart elke maand maar €14 betaal aan voorschot. Heb ik vanaf maart tot juni sowieso geen netwerkkosten betaald en een heel laag vooschot. gaan bellen met Essent om het voorschot terug te verhogen ivm een hoge eindafrekening. het huis waarin wij nu zitten heeft voordat wij erin kwamen 3mnd leeggstaan en daar heeft Essent het voorschotbedrag op berekend. ze kijken dus alleen naar het huis en niet naar de gebruiker en wat je in het verleden hebt verbruikt. als je dan een boze mail stuurt naar de klantenservice is het antwoord dat je daar ook zelf verantwoordelijk voor bent en verderdoen ze er niets mee. ik kan je vertellen dat als je in zo'n verhuisperiode zit je genoeg aan je hoofd hebt om ook nog eens je voorschotbedrag te controleren in de eerste maanden. inmiddels overgestapt naar de energieleverancier die inmiddels ook het gas verzorgt maar bij Essent nog wel een eindafrekening gehad van dik €240. het is dat ik zelf het voorschotbedrag heb laten aanpassen anders was de rekening nog veel hoger uitgevallen. En dan staat er ook nog in hun reactie dat ze een betalingsregeling willen aanbieden in termijnen, en wanneer ontvang je die mail, precies, 's middags op de dag dat ze het bedrag automatisch incasseren. dus als je die mail 's avonds na het werk opent is het bedrag al betaalt. ik ben blij dat ik bij die firma weg ben
-
Re: Essent en verhuizen gaat niet samen
Sorry Bart, maar als je acceptgiro's thuis krijgt heb je ook je vaststelling voor het voorschotbedrag thuis gehad. Of je het nu druk hebt of niet, zoiets lees je wel. Daar ligt zeker wel een stuk eigen verantwoording.
Vervolgens bel je met de klantenservice om het termijnbedrag aan te passen. Daar is je verteld dat het waarschijnlijk komt door 3 maanden leegstand. Hier kan een medewerker weinig aan doen. Hoe vervelend het misschien ook klinkt, er is geen enkel energiebedrijf die per verhuizing een mannetje (of vrouwtje) met een rekenmachine en 38 (fictief getal) jaar energieverbruikhistorie gaat laten berekenen wat een goed termijnbedrag is. Dat doet een computer.
En dan vervolgens een boze mail sturen naar Essent heeft al helemaal geen nut. Misschien lucht het op, maar de medewerker aan de andere kant is er niet van onder de indruk. Immers, u heeft zelf bericht gekregen en nagelaten om dit na te lezen.
Daarnaast is het logisch dat men niet kijkt naar je eigen historisch verbruik. Toen ik student was en in een flatje woonde verbruikte ik een stuk minder dan nu. Dat was leuk geweest als ze mijn verbruik hadden genomen na mijn verhuizing uit de flat en daarop het nieuwe voorschotbedrag hadden berekend. Dan had ik enorm moeten bijbetalen na het eerste jaar.
Zoals de titel zegt: Essent en verhuizen gaat niet samen? Volgens mij ben je keurig verhuisd door Essent. Alleen met de berekening van het termijnbedrag is iets verkeerd gegaan. Dat had door Essent kunnen worden opgemerkt, maar in de eerste plaats door uzelf. Door post te gebruiken waar het voor dient: informatie verstrekking.
Vervolgens bel je met de klantenservice om het termijnbedrag aan te passen. Daar is je verteld dat het waarschijnlijk komt door 3 maanden leegstand. Hier kan een medewerker weinig aan doen. Hoe vervelend het misschien ook klinkt, er is geen enkel energiebedrijf die per verhuizing een mannetje (of vrouwtje) met een rekenmachine en 38 (fictief getal) jaar energieverbruikhistorie gaat laten berekenen wat een goed termijnbedrag is. Dat doet een computer.
En dan vervolgens een boze mail sturen naar Essent heeft al helemaal geen nut. Misschien lucht het op, maar de medewerker aan de andere kant is er niet van onder de indruk. Immers, u heeft zelf bericht gekregen en nagelaten om dit na te lezen.
Daarnaast is het logisch dat men niet kijkt naar je eigen historisch verbruik. Toen ik student was en in een flatje woonde verbruikte ik een stuk minder dan nu. Dat was leuk geweest als ze mijn verbruik hadden genomen na mijn verhuizing uit de flat en daarop het nieuwe voorschotbedrag hadden berekend. Dan had ik enorm moeten bijbetalen na het eerste jaar.
Zoals de titel zegt: Essent en verhuizen gaat niet samen? Volgens mij ben je keurig verhuisd door Essent. Alleen met de berekening van het termijnbedrag is iets verkeerd gegaan. Dat had door Essent kunnen worden opgemerkt, maar in de eerste plaats door uzelf. Door post te gebruiken waar het voor dient: informatie verstrekking.
Tuurlijk moet je het zelf ook bijhouden maar dan nog klopt er weinig van hun administratie. uiteraard wordt alles door de computer berekend en in de brief die ik destijds heb ontvangen staat dat het voorschot is gebaseerd op een geschat jaarverbruik van 1562 kuub gas. Hoe ze dan vervolgens aan €14 als voorschotbedrag komen incl netwerkkosten komen mogen ze mij vertellen. Ik verbruik elk jaar zo rond de 1050 kuub gas volgens de jaaroverzichten uit het verleden.
Dus als de computerberekening van de historie van het huis uit was gegaan had mijn eigenlijke voorschot nog omhoog moeten gaan en
had ik een boel centjes terug moeten krijgen. Misschien is het wel tijd voor een nieuwe computer bij Essent.
En het rare is dat de acceptgiro's die ik ontving dus betrekking bleken te hebben op de netwerkkosten. Dan ga ik dus denken dat ze bij Essent netwerk er achter zijn gekomen dat het voorschot voor de netwerkkosten wel erg laag bleek te zijn. Maar helaas is Essent gas en Essent netwerk niet
een en dezelfde, want bij de gas afdeling zagen ze het niet.
En nogmaals, tuurlijk moet je het ook zelf in de gaten houden maar ik ben in ieder geval blij dat ik er weg ben
Dus als de computerberekening van de historie van het huis uit was gegaan had mijn eigenlijke voorschot nog omhoog moeten gaan en
had ik een boel centjes terug moeten krijgen. Misschien is het wel tijd voor een nieuwe computer bij Essent.
En het rare is dat de acceptgiro's die ik ontving dus betrekking bleken te hebben op de netwerkkosten. Dan ga ik dus denken dat ze bij Essent netwerk er achter zijn gekomen dat het voorschot voor de netwerkkosten wel erg laag bleek te zijn. Maar helaas is Essent gas en Essent netwerk niet
een en dezelfde, want bij de gas afdeling zagen ze het niet.
En nogmaals, tuurlijk moet je het ook zelf in de gaten houden maar ik ben in ieder geval blij dat ik er weg ben
Ik weet niet waar je je op baseert polderjongen bij het promoten van Continuon. Er is volgens geen enkele aanwijzing dat dat bij andere energiebedrijven anders gaat. Zeker niet het hebben een 'eigen naam' of 'een eigen website',
Dat geldt ook namelijk voor "Essent Netwerk" (naam) met http://www.essentnetwerk.nl/ (website), en "ENECO (E-) netbeheer" (naam) met http://www.e-netbeheer.nl/ (website)
Dat geldt ook namelijk voor "Essent Netwerk" (naam) met http://www.essentnetwerk.nl/ (website), en "ENECO (E-) netbeheer" (naam) met http://www.e-netbeheer.nl/ (website)
Polder bedoelt met name de naamdraging van de netbeheerder die vroeger nog gekoppeld was aan de leveranciers.
Voor emnig consument is het Essent (waarbij onduideijk is of men dan de netbeheerder of elvernacier bedoelt omdat beiden dezelfde naam dragen) en bij eneco is dat eigenlijk niet anders. Als ik e-netbeheer hanteer, weet geen 'hond' waar ik het over heb, laat staan dat men ervan gehoord heeft.
Nuon is de enige die na de vrije markt daadwerkelijk het netbeheer een andere naam heeft toegekend namelijk Continuon, wat dus de netbeheerder is. Hiermee wordt het onderscheidt duidelijker voor de consument.
Inderdaad staat dit los van de mogelijkhied of iemand wel/niet liefhebber is van een bepaalde netbeheerder. Dàt doet niet ter zake binnen dit verhaal.
Voor emnig consument is het Essent (waarbij onduideijk is of men dan de netbeheerder of elvernacier bedoelt omdat beiden dezelfde naam dragen) en bij eneco is dat eigenlijk niet anders. Als ik e-netbeheer hanteer, weet geen 'hond' waar ik het over heb, laat staan dat men ervan gehoord heeft.
Nuon is de enige die na de vrije markt daadwerkelijk het netbeheer een andere naam heeft toegekend namelijk Continuon, wat dus de netbeheerder is. Hiermee wordt het onderscheidt duidelijker voor de consument.
Inderdaad staat dit los van de mogelijkhied of iemand wel/niet liefhebber is van een bepaalde netbeheerder. Dàt doet niet ter zake binnen dit verhaal.
Als je bovenstaande discussie leest, wij hebben via Cogas zowel gas als electra en apparte rekeningen en nog nuon voor het netbeheer, dus 3x een betaling voor wat vroeger in een keer kon!
Als je dus iets wat vroeger als één rekening kwam, zelfs nog kabel tv erbij en soms water, en nu alles appart, dan krijg je dit soort discussie's.
Helaas begrijpt niet iedereen alles direkt, en al die nieuwe namen, dat kan wel eens een foutje geven, en dat mag gewoon, niet iedereen gaat direkt alles goed lezen, en meestal blijkt dan achteraf dat.....
Dus wanneer kunnen we terug naar een firma?
Alles in een keer en geen aparte rotzooi en discussie's meer.
Gas Electra, water en tv, eventueel internet en telefoon, het kan wel, maar mocht niet meer, en bij problemen word je wel voor alles afgesloten, maar de besparing is dus verdwenen, en de service ook!
Helaas, niet alles wat nieuw is word beter!
Als je dus iets wat vroeger als één rekening kwam, zelfs nog kabel tv erbij en soms water, en nu alles appart, dan krijg je dit soort discussie's.
Helaas begrijpt niet iedereen alles direkt, en al die nieuwe namen, dat kan wel eens een foutje geven, en dat mag gewoon, niet iedereen gaat direkt alles goed lezen, en meestal blijkt dan achteraf dat.....
Dus wanneer kunnen we terug naar een firma?
Alles in een keer en geen aparte rotzooi en discussie's meer.
Gas Electra, water en tv, eventueel internet en telefoon, het kan wel, maar mocht niet meer, en bij problemen word je wel voor alles afgesloten, maar de besparing is dus verdwenen, en de service ook!
Helaas, niet alles wat nieuw is word beter!