Ik ben vorig jaar overgegaan van Eneco naar Essent voor groene stroom.
Nu betalen we een voorschot aan Essent en daar zijn kosten bij inbegrepen voor de levering via de electriciteitskabel( dus de transportkosten).
Ook Eneco bereknt ons nog de kosten voor de electriciteitskabel
Ik betaal het gedeellte dat bestemd is voor de transportkosten niet aan Essent. Zij dreigen nu al een hele tijd met incassobureau's en incassokosten.
Eneco reageert helemaal niet op mijn brieven en telefoontjes.
Tevens vind ik het vreemd dat de transportkosten van Essent nog niet de helft zijn van de transportkosten van Eneco. Zijn daar geen landelijke tarieven voor, of is iedere eigenaar van een kabel gerechtigd een tarief te bedenken die lucratief is?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent/Eneco/transportkosten
Re: Essent/Eneco/transportkosten
Zelfs bij verandering van de energie leverancier, blijf je de transportkosten bij je oude leverancier betalen, mits je er zelf om verzoekt, dit ook over te zetten naar de nieuwe leverancier.
De kosten voor transport mag niet verschillen dit is wettelijk vastgelegd, door de Dte.
Zou u mij de bewijzen van de verschillen in de prijzen voor transport kosten kunnen doen toe komen, zodat ik er werk van kan maken.
het liefst via radar die hebben mijn email adres.
De kosten voor transport mag niet verschillen dit is wettelijk vastgelegd, door de Dte.
Zou u mij de bewijzen van de verschillen in de prijzen voor transport kosten kunnen doen toe komen, zodat ik er werk van kan maken.
het liefst via radar die hebben mijn email adres.
Ik heb vrijwel hetzelfde. Vorig jaar overgestapt naar NUON groene stroom. Nu krijg ik een naheffing voor de kosten voor het netbeheer van558.73 Euro minus de al door mij betaalde delen: of ik dus even 413 euro wil overmaken... In mijn maandabedrag van de NUON was 16.11 Euro per maand voor het netbeheer opgenomen.
Ik 'ben' een éénpersoonshuishouden en heb in de afgelopen periode 4605 kWh hoog en 11780 kWh laag verbruikt en geen gas.
Nu staan er op de rekening ook nog een paar storende fouten:
1. De meterstand is opgenomen door NUON, maar op de rekening staat een schatting.
2. De standen van hoog en laag zijn verwisseld.
Gelukkig heeft de NUON al wel een reminder gestuurd, omdat ik niet binnen twee weken het geld heb overgemaakt.javascript:emoticon(':D')
javascript:emoticon(':D') .
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Wat is hier een gepaste actie? Weet iemand wat de normale tarieven voor netbeheer zijn???
Ik 'ben' een éénpersoonshuishouden en heb in de afgelopen periode 4605 kWh hoog en 11780 kWh laag verbruikt en geen gas.
Nu staan er op de rekening ook nog een paar storende fouten:
1. De meterstand is opgenomen door NUON, maar op de rekening staat een schatting.
2. De standen van hoog en laag zijn verwisseld.
Gelukkig heeft de NUON al wel een reminder gestuurd, omdat ik niet binnen twee weken het geld heb overgemaakt.javascript:emoticon(':D')
javascript:emoticon(':D') .
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Wat is hier een gepaste actie? Weet iemand wat de normale tarieven voor netbeheer zijn???
sprokkel
Ik betaal tot nu toe alleen nog voorschotten en ik betaal de 16 € aan Essent niet, wat al een aantal aanmaningen heeft veroorzaakt.
Ik kan wel de berekningen van de voorschotbedragen overleggen van beide maatschappijen.
Zreg maar waarnaartoe te zenden
Ik betaal tot nu toe alleen nog voorschotten en ik betaal de 16 € aan Essent niet, wat al een aantal aanmaningen heeft veroorzaakt.
Ik kan wel de berekningen van de voorschotbedragen overleggen van beide maatschappijen.
Zreg maar waarnaartoe te zenden
Wie was eerst je leverancier?
Als je overgestapt bent betaal je de voorschotten aan essent en de transport kosten aan je oude leverancier.
De voorschot bedragen kunnen altijd verschillen, alleen als er erg veel verschil in zit heeft een bezwaar zin.
De rekening van transportkosten moet je betalen aan je oude leverancier mocht je daar nog geen rekening van ontvangen hebben moet je die is vragen of ze de transportkosten ook overgedaan hebben aan essent.
Kom je er niet uit reageer dan nog een keer met je emailadres en je krijgt van mij bericht.
Als je overgestapt bent betaal je de voorschotten aan essent en de transport kosten aan je oude leverancier.
De voorschot bedragen kunnen altijd verschillen, alleen als er erg veel verschil in zit heeft een bezwaar zin.
De rekening van transportkosten moet je betalen aan je oude leverancier mocht je daar nog geen rekening van ontvangen hebben moet je die is vragen of ze de transportkosten ook overgedaan hebben aan essent.
Kom je er niet uit reageer dan nog een keer met je emailadres en je krijgt van mij bericht.
Aan gast gjw2 had je vorige bericht vergeten te lezen sorry.
Zoals ik al melde de transportkosten, als die niet mee overgegaan zijn dan moet je die aan eneco betalen.
Meld aan essent dat je de kosten van transport betaald aan eneco, en dat je niet verplicht bent essent voor dezelfde dienst te betalen.
Wat de kosten voor het netbeheer betrefd, door dat hier verschillende bedragen genoemd worden heb ik dit voorgelegd aan de woordvoerder energie welke mij nader zal berichten, is hier meer duidelijkheid over dan bericht ik dat op dit forum.
Zoals ik al melde de transportkosten, als die niet mee overgegaan zijn dan moet je die aan eneco betalen.
Meld aan essent dat je de kosten van transport betaald aan eneco, en dat je niet verplicht bent essent voor dezelfde dienst te betalen.
Wat de kosten voor het netbeheer betrefd, door dat hier verschillende bedragen genoemd worden heb ik dit voorgelegd aan de woordvoerder energie welke mij nader zal berichten, is hier meer duidelijkheid over dan bericht ik dat op dit forum.
De transportkosten kunnen iets verschillen maar nooit meer dan wat ik hier af en toe lees.
Voor vele vragen kan men bij de www.dte.nl terecht, ook als je er niet uitkomt kun je via email contact met hun opnemen, men is daar snel en redelijk korrect met hun antwoorden.
Voor vele vragen kan men bij de www.dte.nl terecht, ook als je er niet uitkomt kun je via email contact met hun opnemen, men is daar snel en redelijk korrect met hun antwoorden.