LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent heeft contract eenzijdig opgezegd

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
possam

essent heeft contract eenzijdig opgezegd

Ongelezen bericht door possam »

op 18 maart opeens eindafrekening in de bus .1400 euro bij betalen . even ballen met essent!! Blijkt in november achterstand te aijn geweest (klopt) in december betaald. dus alles weer in orde . maar helaas 1 dag telaat btaald . dus dan zegt essent het contract op waar ik niets over heb gehoord .En om een nieuw contract met essent te krijgen moet ik achterstand(die er al niet meer iswerd mij verteld door medewerker essent)en dit bedrag van 1400 euro betalen . maar ook borg voor de komende drie jaar en de toekomstge maand betalingen voor enige maanden. totaal even betalen ipv de rekening van 1400 ook borg ed totaal 2600 euro binnen nu nog 3 dagen. Nou IK WIL geeneens meer een contract bij essent .Wat NU possam

jimmie

Re: essent heeft contract eenzijdig opgezegd

Ongelezen bericht door jimmie »

Als je contract ontbonden is, dan heb je wel wat meer gehad dan een paar weken achterstand:

Wat nu? Zo snel mogelijk een andere energieleverancier zoeken. Als je dat niet doet wordt je afgesloten namelijk.

possam

Ik heb precies 1 maand achterstand gehad en dat was de eerste want ik ben pas sinds augustus bij essent. En had meteen al een probleem want ik was alleen overgestapt volgens hun voor gas . Maar ik heb me ook opgegeven voor groene stroom ,dus moest ik daarna 2maal een voorschot betalen en voor gas en voor gas en elektra. die voor enkel gas heb ik niet betaald en kreeg daar aanmaningskosten voor en incasso en dat heeft 2maanden geduurd omdat ik die extrakosten niet wilde betalen ,want in principe heb ik verder de voorschotten op tijd betaald .Na wat gebel was alles weer in orde. Nu krijg ik zonder meer 19 maart deze brief dat ik per 23 feb geen contract meer heb met essent. En enkele dagen later (vandaag 20-3-2006) van de netwerkbeheerder dat ik snel een nieuw leverancier moet zoeken . Dus al deze problemen in nog geen jaar.

karinknol

Ongelezen bericht door karinknol »

Nou ik weet het niet hoor, Possam.
Ik ben al jaren klant van Esent, ben vaak genoeg met ze in gevecht geweest, maar ze sluiten niet zomaar af, dit in in tegen stelling tot het Nuon. Als ik een dag te laat ben met betalen, wat ik meestal ben, want ik wacht de herinnering af, van mij trekken ze echt geen rente, is er niets aan de hand.
Ik weet natuurlijk niet wie jouw netwerkbeheerder is, maar ik heb het vermoeden dat daar ook het één en ander is mis gegaan met jou betalingen, mocht ik er naast zitten, sorry. Maar wie was jou oude leverancier en waarom ben jij overgestapt op Essent? Het is zeker niet de goedkoopste, dus vandaar dat ik het vraag. Maar Essent is meestal niet zo strak. Ik kan ze keurig opbellen met reden, waarom mijn betaling later komt en dan komt er geen boete op ofzo.

Ik vind trouwens € 1400.00 in 7 maanden tijd wel heel erg veel hoor, mag ik vragen wat jou voorschot bedrag was? Trouwens, ik denk niet dat die extra € 1200.00 voor een borg staat voor de komende drie jaar, daar is het te weinig voor.
Ik weet verders niet of jij je meterstanden hebt door gegeven, want dat vermeld je niet in de topic, maar ik denk dat Essent zich eigen aan het indekken is, omdat de schatting, cequ, door gegeven meterstanden wel heel erg hoog zijn.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wanneer U één maand achterstand hebt (gehad) zegt Essent haar diensten jegens U niet op. Maar dit hoeft niet aan U te liggen hoor!
Essent heeft te maken met administratief en organisatorisch onvermogen omdat Essent-Retail, vanwege de opsplitsing, geen toekomst meer heeft en derhalve in een financiële stroomversnelling is geraakt. Ergens moet het dan toch verhaald worden.
Het vreemde is dat Essent-Retail U de samenwerking opzegt. U kunt gewoon een andere leverancier zoeken. Vraag mij niet welke, ze hebben allemaal nukken. de één wat meer of minder dan de ander.
Zorg dat U in staat ben alle betalingen sluitend te bewijzen en zend deze per aangetekend schrijven aan Essent-Retail B.V. Postbus: 1484, 5200 BM 's-Hertogenbosch onder vermelding van Uw klantnummer.
Vermeldt in U schrijven wel dat de door U aan deze verstrekte gegevens voor geen enkele andere doelstelling gebruikt mogen worden dan waarvoor ze bedoeld zijn.
Maak kopiën van alle betalingsbewijzen en draag er zorg voor dat ook alle daarin betrokken rekeningnummers en data duidelijk leesbaar zijn.
Bewaar de gegevens vooral, U kunt ze later nog nodig zijn.

Chanmaster

possam

Ik heb een eindafrekening van essent met geschat verbruik. want er is geen stand doorgegeven. .alleen bij aanvang van het contract. En vlak daarop kwam de jaar rekening . dat liep dus ook door elkaar. Nu willen ze me met spoed wel weer een contract geven maar dan moet ik drie maanden vooruit betalen ,een borg van 800 euro (staat voor drie jaar vast) en alles wat nog open staat ,Dat is dus alleen de eindafrekening. totaal rond de 2800,00 binnen 5dagen.
Ik ben nog niet afgesloten want de netwerkbeheerder heeft mij tijd gegeven om een andere leverancier te zoeken.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een eindafrekening kan nimmer worden samengesteld op basis van een geschat verbruik
Schatting van verbruik kan onder twee omstandigheden plaatsvinden.

a. Op nieuwe aansluitingen.
b. Op bestaande aansluitingen waarbij de klant verzuimt de meterstanden door te melden.

Chanmaster

jimmie

Waarom kan dat niet? Contract is beeindigd, dus moeten er meterstanden komen. Zonder possam daarmee te bedoelen, de gemiddelde klant waarvan het contract wordt beeindigd zal ook niet snel wanneer daar om gevraagd wordt de meterstanden vrijwillig doorgeven, dus heeft de leverancier geen standen om door te geven aan de netbeheerder, waarmee de netbeheerder uiteindelijk tot schatting over gaat.

possam

Ik heb eerst een eindafrekening gekregen op 18 maart.Kon pas op 20maart bellen waarom ik zoveel moest betalen en er staat trouwens ook een rekenfout in bij de BTW.En pas bij dit telefoontje kreeg ik tehoren dat ik sinds februari geen contract meer heb. Als ik niet gebeld had en gewoon meteen betaald (wat voor bijna niemand mogelijk is in deze tijd) Had ik dus van niets geweten en had dan ws nog veel grotere problemen gehad.en dat van die geschatte meterstanden staat gewoon op de afrekening, en ik of mijn man hebben niets doorgegeven of oplaten nemen.Ik bedank jullie voor de adviezen en ga verder met een andere leverancier .Ik ben echt nog niet klaar met essent maar zorg eerst dat mijn kinderen niet zonder verwarming zitten en een warme hap.

karinknol

Ongelezen bericht door karinknol »

Possam,

als je geen meterstanden hebt op laten nemen of door gegeven hebt, hoe kunnen ze dan zo'n hoge schatting maken? Nogmaals, wat betaalde jij aan voorschot aan Essent per maand? Hou jij je gebruik bij?
Wat betaalde jij aan je vorige leverancier en waarom denk je dat je zomaar over kan hopen naar een andere leverancier en wie was je vorige en waarom ben je daar weg gegaan? Waarom is jullie gebruik zo hoog ingeschat? Waarom geef je niet gewoon de meterstand door?

Ik vogel wel eens met rekeningen en betaal ze op het randje, maar wel altijd op tijd. Dus waarom zijn er bij jullie dan toch problemen gerezen?

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

Er zijn formules voor het schatten. Vandaar dus die schatting.

jimmie

Een rekenfout in de BTW lijkt me sterk...

Gesloten