LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent heeft de meterstand verkeerd overgenomen !!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sonneke67

Essent heeft de meterstand verkeerd overgenomen !!

Ongelezen bericht door sonneke67 »

Essent heeft de meterstand verkeerd overgenomen , ben al 8 weken bezig dit opgelost te krijgen.
Of we maar 3400 euro bij willen betalen over 2010 2011 , dat verbruik kan toch nooit en trouwens meer dan een jaar van sept 2010 ( aankoop pand ) tot nov 2011 alle verwarmingen eraf geweest wegens verbouwing.
Enixis kon me binnen 2 min vertellen dat essent de meterstand verkeerd had overgenomen .
Bij essent al 8 weken bezig , morgen loopt het termijn van uitstel af .... wat nu
Gisteren WEER gebeld, de man ( jongen ) die ik toen aan de lijn had adviseerde me langs te komen met al mijn papieren . wij gelijk in de auto gestapt en wat blijkt dat het sinds enkele weken niet meer mogelijk is persoonlijk een medewerker te spreken ; Wat een service , ten eerste zeer onbeschoft dat dit niet kan , alleen telefonisch waar ze steeds zeggen terug te bellen , is wel geteld 1 keer gebeurt !!!!! beloven iedere weer terug te bellen . 3 keer gemaild en NIETS gehoord verder . Schandalig . Moet het maar hoger op gaan zoeken denk ik en als alles is opgelost op zoek naar een andere energie maatschappij .
Zullen ze niet blij mee zijn 3 panden en mijn ouders zijn de buren die vetrekken ook bij essent .
Iemand een suggestie voor een andere maatschappij ????

sonneke67

Re: Essent heeft de meterstand verkeerd overgenomen !!

Ongelezen bericht door sonneke67 »

Het kantoor waar ik gisteren door een medewerker aan de telefoon naar toe gestuurd is in den bosch , niet bij de deur anderhalf uur rijden voor ons . Recepioniste was ook om te spetteren , wij waren namelijk niet de enige mensen die onverichtte zaken weer terug naar huis konden .
Moet niet mogen , zo'n groot bedrijf waar je nooit of te nimmer iemand persoonlijk kan spreken.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heb je zelf ook de meterstanden opgeschreven?

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Een tip voor de toekomst:
Geef je standen altijd per internet door. Deze standen kan je vervolgens ook naar jezelf laten mailen. Zo weet je zeker dat je de juiste stand hebt doorgegeven en als de leverancier dan andere gegevens gebruikt heb je keihard bewijs.

Daarom dus nooit meer de standen op een kaartje invullen en het kaartje wegsturen. Als je dan vergeet de standen zelf op een papiertje te schrijven heb je geen enkel bewijs meer.

Dofolo

Ongelezen bericht door Dofolo »

JanTinusPlukvet schreef:Een tip voor de toekomst:
Geef je standen altijd per internet door. Deze standen kan je vervolgens ook naar jezelf laten mailen. Zo weet je zeker dat je de juiste stand hebt doorgegeven en als de leverancier dan andere gegevens gebruikt heb je keihard bewijs.

Daarom dus nooit meer de standen op een kaartje invullen en het kaartje wegsturen. Als je dan vergeet de standen zelf op een papiertje te schrijven heb je geen enkel bewijs meer.
Wat een onzin.

De meter, met de standen erop, hangt toch gewoon in de meterkast.

Een of andere typmiep moet ze dan nog steeds juist overnemen in een ander systeem.

Wel een tip naar TS. Zorg dat je alle communicatie of per mail of brief doet en evt. telefoongesprekken opneemt. (ja dat mag, TS weet ervan, en er hoeft maar 1 deelnemende gesprekspart partij op de opnames op de hoogte te zijn)

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dofolo schreef:
Een of andere typmiep moet ze dan nog steeds juist overnemen in een ander systeem.
Niet als je ze zelf invoert via internet...

wimlem

Ongelezen bericht door wimlem »

GJvdZ schreef:
Dofolo schreef:
Niet als je ze zelf invoert via internet...
Dus wel he. Is destijds bij mij ook verkeerd gegaan met Essent, door gebruik van meerdere systemen. Gelukkig wel een mail naar mijzelf laten sturen, waardoor ik het weer rechtgetrokken kreeg.

ckc

Ongelezen bericht door ckc »

Dan krijg je de jaar erop opeens een flink bedrag terug nadat het is rechtgetrokken. Geld voorschieten zonder rente wordt het :s

Martinwme

Ongelezen bericht door Martinwme »

@ JanTinusPlukvet, Dofolo en alle anderen:
Betr. opnamen & doorgeven van meterstanden:
Ik maak altijd een (paar) foto's van de meter en zorg ervoor dat de datum op de foto komt.
Heb je een duidelijk bewijs bij eventuele discussie!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Stuur aangetekend een brief met foto van jouw meter.

Dat lijkt mij voldoende om in een eventuele procedure met de Nuon aan te tonen dat jij je best hebt gedaan maar dat die prutsers hebben liggen knoeien.

SuzanneQ

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Dofolo schreef:
JanTinusPlukvet schreef:Een tip voor de toekomst:

Wat een onzin.

De meter, met de standen erop, hangt toch gewoon in de meterkast.

Hangt ook van de nota af. Is het een Jaarnota, dan is het een kwestie van simpelweg een andere stand aannemen en deze door te voeren in de backoffice. Zo komt er binnen redelijke tijd een nieuwe Jaarnota met correcte standen.

Echter, bij een overstap en eindnota hebben energieleveranciers het niet voor het zeggen. Een klant kan een stand van 10 opgeven, als de Netbeheerder het niet in het plaatje en/of verwachtingspatroon vindt passen, maken zij een schatting. En dan mag het niet meer zonder overleg met de netbeheerder gewijzigd worden, wat vaak veel tijd en moeite kost. Groot verschil dus.

Maar het feit dat een jaarnota al 8 weken kost om te corrigeren?? Is het inmiddels al opgelost?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Martinwme schreef:@ JanTinusPlukvet, Dofolo en alle anderen:
Ik maak altijd een (paar) foto's van de meter en zorg ervoor dat de datum op de foto komt.
Dat vind ik nu een fijne tip! :D

SoundBoard

Ongelezen bericht door SoundBoard »

nevermind schreef:
Martinwme schreef:@ JanTinusPlukvet, Dofolo en alle anderen:
Dat vind ik nu een fijne tip! :D
Een foto maken van de meterstanden lijkt me volstrekt onnodig wanneer die standen per e-mail zijn doorgegeven. Er is geen enkele type-miep die dat per cijfer in gaat voeren. Het is een kwestie van kopiëren en plakken. Uiteraard kun je ook zélf een fout maken en die wordt dan ook via de e-mail doorgestuurd. In dat geval valt de energieleverancier niets te verwijten.
Jezelf een mailtje sturen is meestal niet nodig omdat ieder verzonden bericht in de meest gevallen meteen (dus automatisch) wordt opgeslagen in de map 'verzonden'. Als dat niet zo is,kan dat gemakkelijk worden ingesteld.

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

sonneke67 schreef:Iemand een suggestie voor een andere maatschappij ????
Overstappen lost dit probleem niet op, de meterstanden worden opgenomen door de netbeheerder en niet door het energiebedrijf.

Gesloten