Essent kan de jaarnota, de afrekening niet uitprinten en opsturen, maar kan wel automatisch incasseren!
Ik kan het niet begrijpen.
Op 21 mei wordt automatisch een bedrag geincasseerd van 392 euro met als omschrijving: voorschot. Op 29 mei ga ik bellen met Essent omdat ik wel een brief ontvangen heb dat er een fout zit in mijn jaarnota. In die brief wordt ook vermeld dat ik de afrekening zou hebben ontvangen of binnenkort zou gaan ontvangen. Ze zouden me een kopie van die afrekening sturen.
Op 31 mei wordt er nogmaals een bedrag afgeschreven van 555.89 euro, dit zou om de gebruiksafrekening gaan. 2 juni bel ik weer naar Essent. Ik geef aan dat ik er niet blij mee ben, dat ze in een maand bijna 1000 euro incasseren zonder dat ik weet waar het over gaat. Mij wordt verteld dat de kopie opgestuurd gaat worden, er is een verzoek naar de betreffende afdeling gegaan.
Vandaag 16 juni bel ik nogmaals naar Essent om te vragen wanneer ik de kopie kan krijgen. Blijkt dat dat niet mogelijk is, omdat de originele jaarnota niet afgedrukt kon worden, dus die is ook nooit opgestuurd!! Ik ging er van uit dat die "kwijtgeraakt" was in de post. Blijkbaar werken hun systemen niet, het is niet alleen mij overkomen, maar het overkomt wel meer mensen. Niet iedereen, maar zo af en toe dus.
Beetje vreemd. Ze kon me niet vertellen wanneer ik eindelijk die kopie zou ontvangen. Men is er mee bezig. Wellicht is het papier op? Of steekt de stekker niet in het stopcontact van de printer?
Hoe kan het dat ze wel automatisch kunnen incasseren, zonder dat ze er een factuur, een bewijs tegenover kunnen stellen?
Mijn voorschot was 100 euro per maand, nu moest ik dus in een maand bijna 1000 euro betalen. Kan zoiets niet via een betalingsregeling, of dat ze hun klanten in ieder geval ruim van te voren inlichten dat ze zulke bedragen gaan incasseren?
Had klantenservice mij niet kunnen bellen of schriftelijk laten weten dat ik nog langer op die nota moet wachten? Dat zou iets klantvriendelijker zijn. Nu zal ik dus elke week moeten informeren hoe het ermee staat of zo?
Ondertussen heb ik de nota van 2003 erbij gezocht en de fout ontdekt die zou kunnen verklaren waarom ze dat eerste bedrag hebben geincasseerd. Het ging om de warmtemeter, daar hebben ze de volgende som gemaakt:
(beginstand) 9.22 - (eindstand, door mij opgegeven) 123.30 = verbruik: 11.41
dit had moeten zijn 92.20 - 123.30 = 31.10
Ik ga er helaas van uit dat alles wat gedrukt staat dat dat zal kloppen, maar je ziet dat de berekeningen op de faktuur niet juist zijn... komma's staan op de verkeerde posities. Hoeveel vertrouwen kan ik er nu nog in hebben dat de andere bedragen en tarieven en berekeningen wel juist zijn?
Ik ben benieuwd hoe lang alles gaat duren en ik zal deze keer ook voor zover het mogelijk is, alle bedragen narekenen of terugherleiden, en kijken of de aansluiting met vorig jaar juist is. Anders word ik volgend jaar weer verrast door zulke leuke incasso-praktijken, of zal een andere leverancier zijn administratie beter in orde hebben en moet ik toch maar overstappen?
Inge
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent kan de jaarnota niet uitprinten of opsturen
Re: Essent kan de jaarnota niet uitprinten of opsturen
Heb je de jaarnota nou eigenlijk uiteindelijk gekregen???
Esther
Esther