LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent knalt al op 29-12-2005!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Eilan

Essent knalt al op 29-12-2005!!

Ongelezen bericht door Eilan »

Zo nu eindelijk na 14 maanden de eerste Eindafrekening van Essent ontvangen!! Wow...enorm geschrokken..niet zozeer van het nog door ons te betalen bedrag maar zeker om de voorschot die wij volgens Essent vanaf 23-01-2006 moeten betalen...497,- pm! Zijn ze nu helemaal van hun lotje getikt :evil: De voorschot is gebaseerd op een verbruik van 7763 kwh en 7490 m3 Gas. Ik heb de mail waarin ik op 01-12-2004 de meterstanden aan Essent heb doorgegeven gelukkig nog. Als ik dan bereken wat ik heb verbruikt dan komt dat op 5756 kwh (best veel maar wij hadden een tijdlang ivm. een te vochtige vloer voor het leggen van parket een ionisator in huis die heeft ca. 4 wk. aan een stuk aangestaan) Het gasverbruik was 2083 m3 wat volgens mij wel best normaal is voor een gezin met twee tienerdochters!! Ik snap wel hoe dat weer is gegaan...computertje gooit programmatje ertegen aan en niemand met een beetje helder verstand komt op het idee de gegevens te controleren...sukkels..!!

Ik geloof ik ga toch maar bij Essent solliciteren ze kunnen vast wel iemand gebruiken die een onderzoekende blik op een berekening wil doen als deze toch wel een beetje te gekke cijfertjes laat zien!! 7490 m3 daar kan ik 3 jaar mee doen! Of betaal ik het gas nu gewoon in een jaar zodat ik de volgende 2 jaar niets meer hoef te betalen :roll:

G7

Re: Essent knalt al op 29-12-2005!!

Ongelezen bericht door G7 »

En toen heb je even naar ze gebelt, hoe het zat?

Foutje van ons? Komt mij in ieder geval heel bekend voor!

Moet al een tijdje geld van HUN terug hebben van dubbele afboeking. Ze zullen het WEER uitzoeken en zijn er WEER mee bezig!

Zou het ooit nog goed komen?

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

ben je geswitched naar een andere leverancier?

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Voorschotten worden gebaseerd op het geschatte verbruik het jaar ervoor. Ze gaan er dus van uit dat het verbruik ook nu zal gelden. Wat u kunt doen is de meterstanden opnieuw doorgeven en een nieuwe berekening laten maken.

Eilan

Ik heb de bevestigingsmail van Essent met de door mij opgegeven eindstanden van 01-12-2004 gelukkig nog bewaard!

Ik heb nu een mail naar de klantenservice gestuurd en wacht af wat de reactie van Essent zal zijn!

Op 29-09-2004 werd ons huidige huis opgelevert, ik heb keurig een eindafrekening ontvangen over de verbruik op ons oude adres! Ik heb keurig toen erom gevraagd werd op 01-12-04 de meterstanden van onze nieuwe woning doorgegeven maar nooit een afrekening ontvangen. Uiteindelijk ontving ik in februari een brief met de mededeling dat er nog achterstallige termijnen van mijn rekening afgeboekt zouden worden. Ik heb natuurlijk even met Essent gebeld en gevraagd of ik misschien de afrekening gemist heb? De telefoniste vertelde mij dat het nu slechts om de bijdrage voor de kabel ging en dat ik de afrekening nog zou ontvangen. Op 23-05-005 ontving ik wederom een schrijven van Essent...Essent bedankt zich voor de aanvraag van hun producten en verteld mij dat ze een voorschot voor mij vast hebben gesteld. Er staan telwerkstanden op die ik niet kende, dus bellen maar weer. De telefoniste vertelde mij dat ze het erg druk hadden en dat ze om de verwerking te versnellen mijn verbruik hebben geschat! Weliswaar was mij meteen bewust dat een voorschot van 99,-euro wel erg laag was voor een huishouden met 4 personen, maar ach ik dacht dat zie ik dan wel bij de jaarafrekening (erg naief ). Maar goed ik heb er niet bij stil gestaan dat die Telwerkstanden die ook in de brief stonden mee tellen bij de berekening van mijn voorschot..ik dacht dat ze daar bij Essent toch op een gegeven moment als ze alles netjes geordend hebben moeten zien welke meterstanden ik heb doorgegeven!

Eilan

Weet iemand nog hoe het zat met de verplichte termijn die Minister Zalm (het was toch Zalm?) aan de Energiebedrijven heeft gesteld ivm het versturen van de jaarnota's van 2004?

Mij is het volgende bijgebleven: De Energiebedrijven moesten voor 1 Juli 2004 alle Jaarafrekeningen hebben verstuurd, als dat niet het geval is dan zou het betreffende Energiebedrijf een boete opgelegd krijgen?

Banzai

Ongelezen bericht door Banzai »

@Eilan:

http://tinyurl.com/9eu59

Advies:
Stap op bij Essent.
Mag ik je (voorlopig) www.greenchoice.nl aanbevelen?
Is beter mee te praten, via een 'gewoon' 010 nummer.
Je kunt niet eeuwig het werk van Essent blijven doen. :)

Via www.vastelastenbond.nl is Greenchoice tegen een lager tarief te bestellen.
Vergelijkingsite energie:
www.energieprijzen.nl

Succes.
Banzai.

Eilan

@Banzai:

Hartelijk bedankt voor de tips!!

Ik ben gelijk even gaan kijken...greenchoice lijkt mij erg interessant!!

Ik wacht wel eerst even af wat Essent doet, ze hebben zich verontschuldigd voor het het feit dat ze bij de berekening onjuiste meterstanden hebben gebruikt!
Ik ben nu in afwachting van een nieuwe berekening.

Groetjes,

Eilan

themaster

Ongelezen bericht door themaster »

stap neit over levert je nog meer problemen op en uiteindelijk ben je duurder uit.

ik heb er ook mee gezeten en ben weer terug bij essent alleen dan kun je zien hoe de puinhoop overal is.

ik heb al tig brieven gekregen dat ik afgesloten werd want ik had geen leverancier en pand stond leeg.

nou dacht het dus niet contract ed was al opgestuurd, dus dan maar weer bellen he.
och meneer wij zitten fout terug verhuizing hebben wij fout egdaan stuur een nieuw contract naar u op.

idd 1 dag later contract binnen en getekend, zelfs 2 dagen later het nieuwe voorschotbedrag op papier.

denk je alles is nu goed ja 6 weken later vandaag dus een brief in de bus morgen komen we stroom afsluiten want er woont niemand in uw pand en er is geen energieleverancier.

nou ze komen maar de rekening als mijn slangen overlijden doordat ik geen stroom heb zal essent mooi gaan ophoesten je praat hier toch over een xxxxx bedrag wat kapot gaat door de fout van essent.

een advocaat ziet het geheel al tegemoet en heeft de schadeclaim al klaar liggen voor essent.
bewijs hebben dat je klant bent incl contract en toch glashard volhouden we sluiten af want uw pand staat leeg en is geen energieleverancier daar.

langleve het gruwelijke en lompe administratie van heel die energie bedrijven

Eilan

Wat een zooi allemaal!!

Vandaag heb ik een brief van Essent ontvangen: Onderwerp - Voorschotaanpassing!

Geachte heer, mevrouw,

onlangs heeft u een brief van Essent ontvangen waarin uw nieuwe maandelijkse voorschot op € 0,- is vastgesteld :?:
Het kan ook zijn dat u deze brief binnenkort ontvangt. Helaas is de berekening van uw nieuwe voorschot verkeerd gegaan ach daar was ik nou nooit zelf op gekomen
Op de jaar afrekening die u deze mannd ontvangt of al heeft ontvangen, staat uw nieuwe juiste maandelijks voorschot weergegeven.

Ik krijg nu al buikpijn bij de gedachte aan de volgende brief van Essent!!

themaster

Ongelezen bericht door themaster »

en dan zeggen ze op zo´n brief ja dat gaat automatisch

kan best zijn maar als je voorschot 0,00 is is het toch een menselijke fout die jouw gegevens fout in het systeem heeft gezet.
het systeem gaat niet even denken och hij heeft al genoeg betaald laten we hem maar eens even 0,00 laten betalen.

er werken daar teveel mensen die van niks iets afweten maar het wel moeten behandelen.

met mijn probleem heb ik 3x een verschillend nr moeten bellen waar ik 5x iemand anders kreeg om het probleem aan te horen en allemaal was het nee dat heeft die afdeling gedaan of nee dan moet u bij hun zijn.

de laatste die ik sprak zei glashard ja u heeft geen contract getekend ik zeg wat heb ik hier voor mijn neus een copie contract jullie hebben het origineel.

och ja ik zie het nu ja we hebben iets fout gedaan.

ik zeg ik heb ook een begeleidende brief van die en die medewerker nee die werkt niet bij ons, nou dan breekt je klomp echt.

sturen particulieren soms contracten van essent naar mij toe en de brief erbij ook nog op essent briefpapier vind het toch erg knap.

en de volgende nee u hebt geen contract, ik zeg heb ik opgestuurd ja dat zie ik hier zegt ie.

ik zeg en ik heb geen contract volgens jullie, maar je zegt nu wel dat ik hem opgestuurd heb dus heb je hem daar liggen he anders weet je dat niet.
o ik bel u morgen even terug want nu snap ik het zelf niet meer.

laat ze daar eerst maar eens een opleiding doen en laat ze dan de telefoon opnemen want ze snappen er gewoonweg geen ene moer van

siene

Ongelezen bericht door siene »

Ik ontving ook dezelfde brief.maw hoef ik in january 0.00 euro te betalen.maar mijn voorschot is 153 euro. ik snap niets meer van Essent en denk velen met mij niet. Die Greenchoice moet klasse zijn,overal verneem je het,zelfs uit amsterdam kreeg ik het advies,zijn flexibel,luisteren en handelen direkt.ook moeten ze niet duur zijn en alles op 1 nota.verder alleen maar positieve geluiden van Greenchoice.

Harry B.

Ongelezen bericht door Harry B. »

Tja, als iemand uit Amsterdam het zegt..... Ja dán moet het echt wel waar zijn! :?

Elluk nadeel hep zun voordeel, maar dat is logies natuurlijk.
En als je niet schiet, kun je ook niet scoren. :wink:

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

is oxxio anders niet iets met daarbij de slimme meter.

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Tja, de meter kan dan wel slim zijn, het versturen van de eindafrekening gaat er bij Oxxio niet sneller op. Lijkt me geen succes.

Het ideetje van eilan om handmatig afrekeningen te gaan controleren lijkt me wel wat. Eerst alle paar miljoen klanten een vragenformulier van 10 kantjes over de persoonlijke leefsituatie laten invullen, en dan eilan met 10000 collegas dit met de hand steeds vergelijken met alle afrekeningen.

Oh, en aangezien eilan natuurlijk ook wil eten, gooien we de energietarieven nog maar 20% omhoog. Al die controles moeten immers betaald worden.

De nu gehanteerde oplossing dat je Essent op hun fout wijst en dat ze vervolgens de boel herstellen lijkt mij iig veel goedkoper :)

Gesloten