LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent Leveringsovereenkomst naamsverandering

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jake Bullet

Essent Leveringsovereenkomst naamsverandering

Ongelezen bericht door Jake Bullet »

Ivm met een scheiding verlaat ik het huis, echter Essent staat op mijn naam. Volgens hun site moet ik opzeggen en mag mijn ex zich dus opnieuw aanmelden met waarschijnlijk extra administratieve kosten, terwijl alleen de naam gewijzigd hoeft te worden! Alles blijft bij hetzelfde, zelfs het rekeningnummer. Het is persoonsgebonden, zegt men, maar waarom is het niet niet adres gebonden? Als ik onder de tram was gekomen dan had mijn ex dus een nieuwe aanvraag moeten doen? Belachelijk gewoon. :x

Ik ben vast niet de enige die er tegenaan loopt alleen word ik er zo moe van, Essent staat niet alleen in dit administratieve onvermogen Een andere partij is drama-club Ziggo waar dus ook doodleuk wordt gezegd dat je televisie moet opzeggen en de nieuwe persoon mag het weer aanvragen, met kosten uiteraard, dank u wel! :evil:

Wanneer wordt deze administratieve rompslomp nou eens aangepakt?
Het kost zeeen van tijd en geld, het bellen met servicedesks die ook maar de helft vertellen "ja nee dit en dat hebben we ook van u nodig"
:evil:

Zwaar irritant,
gr,
Jake

DMG

Re: Essent Leveringsovereenkomst naamsverandering

Ongelezen bericht door DMG »

U heeft een contract op uw naam staan voor een bepaalde periode. Als u gaat verhuizen, dan blijft dit contract bestaan en gaat mee naar uw nieuwe adres. Hierdoor is er dus geen contract aanwezig op het oude adres en dus zal uw ex zich moeten aanmelden bij een energieleverancier. Hetzelfde zal ook gelden voor Ziggo. Maar hoezo spreekt u over aanmeldkosten? Dit ben ik nog nooit tegengekomen bij een energieleverancier. Nieuwe klanten halen ze maar al te graag binnen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Leveringscontracten zijn te allen tijden persoonsgebonden bij ieder leverancier.
Waarom?
U bent met de leverancier een overeenkomst aangegaan. Stel dat u een vaste prijs contract hebt afgesloten. U gaat verhuizen. Dan zou het toch te gek zijn dat de nieuwe bewoners uw afgesloten Vaste Prijs contract zou moeten overnemen omdat een contract woning gebonden is.

In uw geval gaat u verhuizen en neemt u, indien van toepassing uw bestaanden contracten mee naar uw nieuwe woning. (tenzij u gaat samenwonen of all-in en u uw contracten daardoor niet mee kunt nemen.)
U expartner blijft in de woning achter. Voor de leverancier is deze pnersoon een nieuwe bewoner en worden er dus logischerwijs totaal nieuwe contracten opgesteld. Dit zal (als een leverancier het goed doet!) bij ieder leverancier op deze wijze gebeuren.
Het wordt behandeld als een verhuizing. En welbeschouwd is dat ook het geval. Immers, u gaat verhuizen!
Zou u onder een trein gekomen zijn, dan heb je te maken met een totaal ander element namelijk nabestaanden en erfrecht. De verwerkings procedure wordt dan logischerwijs op een andere manier verwerkt. Deze opmerkende verglijking loopt dus nogal mank. Het is dan nml aan de nabestaande (weduwe) de keus of ze de bestaande contracten wil blijven houden. Zonee, dan wordt ze opnieuw aangemeld, zoja, dan mag ze de contracten overnemen dus meenemen en op haar naam laten zetten.
U mag deze werkwijze belachelijk vinden, maar zo werkt het nou eenmaal en zo zit een contractovereenkomst dat u met een leverancier bent aangegaan in elkaar.
Zeker bij echtscheidingen moet extra voorzichtigheid in acht genomen worden. Ik zal u de kost geven welke onverkwikkelijkheden er dan plaatsvinden. Zeker als het geld betreft.
Het zou u niet hebben misstaan om ietsje verder te denken en kijken dan uw neusje lang is in plaats van meteen allerlei 'klaag'woorden richting de verschillende bedrijven te roepen.

Stel nou: samen hebt u het huis gekocht. Dan heb je bij een scheiding toch óók te maken met verdeling en tav het huis dat de partner de helft moet betalen en hiervoor een aparte hypotheek moet gaan afsluiten!!

Aanmeldkosten: Bij de grotere leverancier zullen er sowieso geen administratiekosten voor uw ex in rekening worden gebracht, mits ze een nieuwe klant is.

Jake Bullet

Ongelezen bericht door Jake Bullet »

Beiden bedankt voor het antwoord. Ik geef toe, ik was in een wat geprikkelde bui. Excuus. :oops: Ik vind gewoon dat contracten overdraagbaar moeten zijn als beide partijen daarmee instemmen uiteraard als je toch bij de leverancier vertrekt. Helaas werkt het dus niet zo.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Nieuwe contracten hebben vaak een welkom aanbieding dus juist vele niet gescheiden mensen doen dit ook!

Kabel TV als Ziggo is meestal 2 a 3 maanden na verhuizing nog werkend en dan krijgen de nieuwe bewoners een brief met aanbieding, of anders sluiten ze af!

Dus Uw Ex kan 3 maanden gratis TV kijken.

Ook de Energie levering tussen U en Uw ex lopen dan duidelijk, nu betaalde U beide en straks 1 persoon.

Dus waarom klagen als het meestal beter is om opnieuw af te sluiten?

Ook internet bij diverse firma's eerst 6 tot 12 maanden ½ geld!

Gesloten