Wij kwamen in januari erachter dat wij opeens minder moesten betalen en we vroegen ons waarom... Na telefonisch contact met de servicelijn te hebben gehad kregen we te horen dat wij (volgens hun) per 1 januari hadden aangemeld bij Energy.Com. We hebben nooit ergens toestemming voor gegeven, maar nu blijkt dat onze vorige bewoners zich hadden aangemeld bij Energy.Com. Die waren al ruim een jaar vertrokken op het adres waar wij nu wonen.
Essent kon helaas niks doen en moesten er maar mee leven en ons opnieuw aanmelden. We betaalden eerst ca. 167 euro per maand.
We konden een afrekening in begin maart/april verwachten. Ook heel raar omdat we ons maar weer per 1 januari hadden aangemeld om alles te corrigeren. We hebben tot op heden geen afrekening gekregen.
Wat we wel kregen was een overzicht wat ons voorschot zou worden en dat werd vastgesteld op ongeveer 147 euro (gas en licht).
Vandaag werden wij opgebeld door de servicedesk dat er een fout was gemaakt. ivm privacy redenen konden ze ons niet zeggen hoe en wat en dat wij een nummer moesten bellen om uitleg te vragen.
Na het nummer gebeld te hebben (0800) kregen we te horen dat het gas niet was mee berekend en dat het bedrag werd verhoogd naar 210 euro per maand.
Wij maakten bezwaar op deze forse verhoging en hadden gezegd dat wij een gespecificeerde voorschotnota hadden ontvangen wat we moesten betalen. Alles was inorde, zowel de afname van electra en gas ten opzichte van vorig jaar. De betreffende mevrouw wilde er niks van weten en zei dat ze geen zin had om het meer dan 10x overnieuw te herhalen. Ze wist niet wie het had verstuurd maar ze wilde er niet meer op ingaan... Het komt erop neer dat we de komende maanden maar 210 euro per maand op de tafel leggen en daarmee uit...
Dat is een verhoging van 40% op ons oude maandelijkse verplichting.
Gewoonweg absurd.
We denken nu echt bij Essent weg te gaan... maar welke leverancier is nu goed en heeft zijn administratie wel op orde ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent maakt er een gigantische puinhoop van...
Re: Essent maakt er een gigantische puinhoop van...
2 maanden aankijken en dan met de actuele meterstanden weer aan Essent voorleggen.
Re: Essent maakt er een gigantische puinhoop van...
Heeft weinig nut. Ze luisteren toch niet naar je en ik spreek uit ervaring!
Het beste is het hele zakie bij Essent opzeggen en overgaan naar een andere aanbieder.
Het beste is het hele zakie bij Essent opzeggen en overgaan naar een andere aanbieder.