LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent Meetkosten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sjafke

Essent Meetkosten

Ongelezen bericht door Sjafke »

In mijn Jaarafrekening van essent zijn er €33,66 in rekening gebracht voor Meetkosten en dat terwijl ik zelf de meterstanden doorgeef zodat er niemand langs hoeft te komen.
Ik heb hierover naar Essent gebeld die zeiden dat het is omdat ik een meter heb.
Nou daar ben ik het niet mee eens want er wordt wel €280,28 in rekening gebracht voor netwerkkosten.
Dus de Meetkosten van €33,66 is gewoon OPLICHTING!!!!!![/b]

Gregoris

Re: Essent Meetkosten

Ongelezen bericht door Gregoris »

Helemaal mee eens Sjafke!
Alleen bij mij word er 351 dagen x 0,0462 is 16,22 brekend???
Ik ben ook bij Essent.
Is de afrekening van jou soms over ongeveer 2 jaar berekend?
mvg. :x

[/b]

Sjafke

Ongelezen bericht door Sjafke »

Het is berekend van 15-12-2005 tot 7-12.2006 zijnde 358 dagen maal 0,0495.

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

De meetkosten zijn volgens mij vastgesteld door de Dte en voor alle leveranciers gelijk. Op de website van Essent kan ik ze niet vinden, maar op de Nuon-site staat vermeld € 1,84 per maand incl. BTW bij jaarlijkse meteropname.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Correct polderboy.
We hebben te maken met netwerkkosten die ook al per regio en zelfs per plaats verschillen omdat de ene plaats wel kabelrechten in rekening brengt en de ander niet.
Ook het vastrecht voor de meter is een vast periodiek te betalen bedrag. Dit is niet voor de meteropnemer maar te lezen als huur voor de meter.
De meteropnemer hoeft u als klant niet te betalen, deze kosten komen voor rekening van de belanghebbende, in deze de netwerkbeheerder.
Behoudens de energieleverancier tevens netwerkbeheerder is zal de netwerkbeheerder de meteropnemers langs sturen. Deze kosten zijn in de netwerkkosten opgenomen en dienen minimaal om de drie jaar gecontroleerd te worden.
Brengt uw energieleverancier u kosten in rekening voor meteropname dan kunt u zich daartegen verzetten.

wicher

weer effe je bril opzetten; je eigen stukkie teruglezen en controleren op inconsistentie!

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Of te wel chanmaster, voor de zoveelste keer door de mand gevallen.

Pantserplaat voor je kop?

Ik kom een keer bij je langs en zal je dan onder het genot van een kop koffie, bij de bakker annex lunchroom in jouw wijk (5073) vertellen wat jij verkeerd doet

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

@ polderboy:
@Wicher:

"Behoudens de energieleverancier tevens netwerkbeheerder is..."

Verkeerde formulering, wicher:

Je doelt op de oude HOLDINGS zoals ...
Polderboy, je citeert hier Chanmaster, niet Wicher. Verkeerde formuleringen op dit forum komen doorgaans voor rekening van Chanmaster.

Chanmaster

Dat mag geen probleem zijn. Overigens lees ik na antwoord te hebben gegeven behoudens daaraan een vraag verbonden te hebben verdere reacties of antwoorden niet. Ik neem af en toe even moeite om bij te staan in raad en daad and thats all talks!

wicher

@ chanmaster:
Overigens lees ik na antwoord te hebben gegeven behoudens daaraan een vraag verbonden te hebben verdere reacties of antwoorden niet.
Dat was me al opgevallen; dat is waarschijnlijk ook de reden dat je zo te zien niets bijleert.......Oops, je hoeft natuurlijk niets bij te leren want je bent professional :wink:
and thats all talks
Je bedoelt waarschijnlijk: it's all talk! :wink:

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Quote:
and thats all talks

Je bedoelt waarschijnlijk: it's all talk!
Of: that's all, folks

De figuur Chanmaster geeft af en toe zinnige antwoorden, maar meestal lijkt het meer of hij na een fikse borrel of joint besluit weer eens te gaan zwammen op dit forum.
Het hele forum staat vol met kritiek tegen hem, maar kennelijk doet hem dat alleen maar plezier.

Is het niet beter hem gewoon te negeren? En voor het geval hij onder een andere naam doorgaat, alle reacties die niet begrijpelijk met het onderwerp te maken hebben gewoon te negeren?
Nu wordt de helft van het forum gevuld met onzinnige opmerkingen en de reacties daarop, die soms uitmonden in een persoonlijke strijd, daar is dit forum niet voor bedoeld.

wicher

Is het niet beter hem (= chanmaster) gewoon te negeren?
Tuurlijk is dat veel beter, alleen: de regelmatige bezoekers van dit gedeelte van het forum kennen hem nu wel, maar iemand die voor het eerst post met een vraag of probleem: hoe weet hij of zij dat je deze figuur beter links kunt laten liggen? Overigens heb ik zelf maar heel zelden iets zinnigs van hem gelezen, dus die "af en toe zinnige antwoorden" zijn kennelijk aan mij voorbij gegaan.

Chanmaster

Ach Wicher. Laten we zeggen dat jouw antwoorden boekdelen schrijven! Je kraamt hier op dit forum slechts onzin uit en bent daarbij ook nog van mening dat mensen daarbij gebaat zijn. Kom nou toch Wicher, wordt eens wakker! Ik werk al jaren achtereen met deze dan wel soortgelijke materie. Steeds weer onbetaalbare voorschotten, jaarafrekeningen waarvan de oorsprong ergens in het midden van de waarheid gelegen is, huren welke ten onrecht te hoog zijn e.d.
Ik ben van mening dat jullie, en daarmee doel ik op een ieder die met jou de mening deelt, dat het tegen beterweten in handelen betreft.
En nu wil ik hieraan geen woord meer vuil maken, is het niet waard en er is geen enkele belang mee gediend alsmede niemand bij gebaat.

wicher

Je kraamt hier op dit forum slechts onzin uit
Als je nou een échte kerel bent, wat ik eerlijk gezegd betwijfel, dan slaak je niet alleen zo'n (nu loze) kreet maar geeft 1 of liefst meerdere voorbeelden van die zgn. onzin die ik uitkraam.

wicher

Maar dit zal wel weer het zoveelste voorbeeld van een losse flodder van jou zijn. Lekker van die voetzoekers plaatsen en daarna verwaardigen "wij" ons niet meer om verder te reageren. Anderen mogen uitmaken voor ettertjes, onder meerdere nicknames optreden, reclame maken voor een toko die niet eens bestaat......beweren dat je professional bent.......je bent lekker bezig Geert.

r.weiss

Ongelezen bericht door r.weiss »

Graag wil ik weten of je die meetkosten moet betalen. Ik heb namelijk nog nooit iemand gezien die voor het onderhoud of opname van de meter kwam.
Ze verzinnen er maar wat bij vind ik. :?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Graag wil ik weten of je die meetkosten moet betalen. Ik heb namelijk nog nooit iemand gezien die voor het onderhoud of opname van de meter kwam.
In antwoord op deze vraag: Ja.

r.weiss

Ongelezen bericht door r.weiss »

Jammer :( Dank je wel shine.[/quote]

Gesloten