| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent meterstanden omgedraaid en verkeerde meterstanden!
-
Estheraislin
Essent meterstanden omgedraaid en verkeerde meterstanden!
Vandaag de afrekening gekregen van de leegstand regeling over drie maanden.
Moet ruim € 500,- bij betalen terwijl het huis leeg stond.
De begin meterstanden zijn te laag en kloppen niet met de originele meterstanden, die ik gelukkig zwart op wit heb staan.
Ook zijn dag- en nacht tarief omgedraaid.
En daarboven op moet ik de helft aan energiebelasting betalen over drie maanden, wat ik normaal in een jaar moet betalen.
Vorige afrekening kreeg ik ruim € 300,- terug terwijl er een jaar lang flink gestookt was, ook overdag en nu bij leegstand meer dan € 500,- bijbetalen?
De begin meterstanden zijn te laag en kloppen niet met de originele meterstanden, die ik gelukkig zwart op wit heb staan.
En daarboven op moet ik de helft aan energiebelasting betalen over drie maanden, wat ik normaal in een jaar moet betalen.
Vorige afrekening kreeg ik ruim € 300,- terug terwijl er een jaar lang flink gestookt was, ook overdag en nu bij leegstand meer dan € 500,- bijbetalen?
Re: Essent meterstanden omgedraaid en verkeerde meterstanden!
Wat is de vraag ongeveer?Estheraislin schreef:Vandaag de afrekening gekregen van de leegstand regeling over drie maanden.
Dat de dag en nacht tarieven zijn omgedraaid is slordig, maar bij een zeer laag verbruik i.v.m. leegstand zal dit nagenoeg geen invloed hebben op eindafrekening. Dat de verkeerde beginstanden zijn aangehouden zijn, kan worden veroorzaakt dat bij de vorige jaarafrekening de standen zijn geschat en deze geschatte standen zijn overgenomen. Dat de energiebelasting verhoogd is gaat buiten Essent om, dit wordt door de regering bepaald. Mogelijk heeft u geen recht op heffingskorting i.v.m. leegstand. Verder is het maandelijks voorschotbedrag mede verantwoordelijk voor wel of niet bijbetalen.
en u heeft vorig jaar geld teruggekregen.... en nu stelt u dat dit er verkeerde standen waren doorgegeven.... of te wel, ja u heeft vorig jaar te weinig betaald omdat de standen die u doorgaf niet juist waren. Dat gat wordt w.s. nu gedicht....
-
witte angora
Hmmm... Ik vermoed ook dat er met het doorgeven van de standen iets niet goed gegaan is. Vorig jaar te laag opgegeven, dat wordt dan dit jaar gecorrigeerd.
-
Estheraislin
Ik vind het erg vervelend dat jullie niet eerst met vragen komen of iets op een bepaalde manier is gegaan, maar met reacties komen die niets meer dan veronderstellingen zijn.
Ik heb nog nooit een schatting laten doen, maar heb altijd eigenhandig de meterstanden doorgegeven en deze kloppen op de brieven van Essent wel, maar niet op de huidige afrekening
Net met Essent gebeld en men geeft toe dat de standen door hun verkeerd zijn ingevuld, meneer las de juiste standen zelfs voor!
Ten tweede gaf hij aan dat ook dag- en nacht stand waren omgedraaid!
Ik heb dus nimmer te lage standen doorgegeven, zo blijkt....
Jammer dat er hier niet eerst vragen worden gesteld, maar veronderstellingen worden neergelegd.
Daar kan ik niet zoveel mee en zit toch goed met mijn handen in het haar. Ik wilde alleen graag advies over wat te doen en Had gedacht dit misschien te krijgen van mensen die hetzelfde hadden meegemaakt.
Er zijn al veel meer zaken bekend van Essent (ook hier op Radar) en het verkeerd hanteren van meterstanden en omdraaien van dag en nachttarief.
Ik heb nog nooit een schatting laten doen, maar heb altijd eigenhandig de meterstanden doorgegeven en deze kloppen op de brieven van Essent wel, maar niet op de huidige afrekening
Net met Essent gebeld en men geeft toe dat de standen door hun verkeerd zijn ingevuld, meneer las de juiste standen zelfs voor!
Ten tweede gaf hij aan dat ook dag- en nacht stand waren omgedraaid!
Ik heb dus nimmer te lage standen doorgegeven, zo blijkt....
Jammer dat er hier niet eerst vragen worden gesteld, maar veronderstellingen worden neergelegd.
Daar kan ik niet zoveel mee en zit toch goed met mijn handen in het haar. Ik wilde alleen graag advies over wat te doen en Had gedacht dit misschien te krijgen van mensen die hetzelfde hadden meegemaakt.
Er zijn al veel meer zaken bekend van Essent (ook hier op Radar) en het verkeerd hanteren van meterstanden en omdraaien van dag en nachttarief.
Misschien dat het dan handig is als je volledig en duidelijk bent in wat er aan de hand is en wat je vraag verder is.
-
witte angora
Sorry Esther, maar de zogenaamde veronderstellingen zaten er niet zo heel veel naast. Essent geeft nota bene zelf aan dat de standen door hun verkeerd zijn ingevuld. En de clou zat dus inderdaad in verkeerd ingevulde meterstanden.
Wat je moest doen bleek je zelf al te weten: contact opnemen met Essent, ik vermoed dat het balletje om het op te lossen nu ook is gaan rollen?
Dus nogmaals, wat prem al schreef: wat is nu precies de vraag?
Wat je moest doen bleek je zelf al te weten: contact opnemen met Essent, ik vermoed dat het balletje om het op te lossen nu ook is gaan rollen?
Dus nogmaals, wat prem al schreef: wat is nu precies de vraag?
-
forumessent
Beste Estheraislin,
In het bericht van 21 maart op dit forum geef je aan dat het niet duidelijk is waarom je nu moet bijbetalen met een leegstand en vorig jaar hebt teruggekregen.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik je jouw naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, telefoonnummer en een kopie van jouw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Fleur
Essent Webcare
In het bericht van 21 maart op dit forum geef je aan dat het niet duidelijk is waarom je nu moet bijbetalen met een leegstand en vorig jaar hebt teruggekregen.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik je jouw naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, telefoonnummer en een kopie van jouw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Fleur
Essent Webcare
-
Estheraislin
Alles uiteindelijk opgelost.
Werd vanmorgen gebeld door een vrouw van Essent, zei was heel geduldig en duidelijk in haar uitleg.
Ze gaan de juiste meterstanden nu doorvoeren, ze hadden zelf de verkeerde gepakt.
En er komt een nieuwe afrekening.
Eind goed al goed!
Werd vanmorgen gebeld door een vrouw van Essent, zei was heel geduldig en duidelijk in haar uitleg.
Ze gaan de juiste meterstanden nu doorvoeren, ze hadden zelf de verkeerde gepakt.
En er komt een nieuwe afrekening.
Eind goed al goed!