LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent meterstanden omgedraaid en verkeerde tarief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maurice D

Essent meterstanden omgedraaid en verkeerde tarief

Ongelezen bericht door Maurice D »

Begin dit jaar ben ik vertrokken bij Essent naar een nieuwe leverancier.
Bij controle van mijn jaarrekening zag ik dat de meterstanden verwisseld zijn, de hoge stand moet bij het daltarief en omgekeerd. Essent gaf aan dat deze meterstanden zijn doorgegeven door de nieuwe leverancier en dat zij deze niet zo konden aanpassen.
De nieuwe leverancier heeft mijn juiste gegevens dus daar kan het niet aan liggen.
Opnieuw contact gehad met Essent en zij geven aan dat het verschil niks uitmaakt aangezien ik een enkeltarief contract zou hebben. Dat is niet juist.
Toen zeiden ze dat ik de meterstanden regelmatig heb doorgegeven en dat ik altijd al hoger in het piek gebruik zat. Dat is ook niet juist, ik kan het aantonen met de bevestigingsmail die ik ontving na het invullen van de meterstanden.
Ik ben nu 2 maanden verder en heb diverse keren naar het leuke betaal (service??)nummer gebeld. Ik geef niet op maar mijn advies: controleer je tarief en je meterstanden bij Essent!

De Econometrist

Re: Essent meterstanden omgedraaid en verkeerde tarief

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Je zou dit kunnen spelen via de nieuwe leverancier op je oude adres die de onjuiste standen heeft doorgegeven. In principe pleegt deze valsheid in geschrifte, en je zou ze kenbaar kunnen maken dat je overweegt hiervan aangifte te zullen doen, inclusief verdere juridische stappen, maar dat je bereid bent om aan te nemen dat dit op een misverstand berust indien zij binnen 14 dagen de juiste standen alsnog door zullen geven. En dat je buitendien hen aansprakelijk zult stellen voor de economische schade (het verschil tussen laag- en hoogtarief) die het jou oplevert. Misschien vergoeden ze je het verschil wel gewoon, omdat dat goedkoper zal zijn dan een hersteltraject te volgen. Weet je precies hoeveel het jou kost op deze manier?

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Oh wacht even, je bent niet verhuisd maar je hebt een nieuwe leverancier op hetzelfde adres, toch?
In dat geval heb je bij de volgende meteropname er een voordeel bij dat de hoog-tarief beginstand te hoog is, en de laagtariefstand te laag. Want bij de volgende aflezing is dan je verbruik tijdens hoogtarief veel lager, en dat tijdens laagtarief veel hoger dan je werkelijk verbruik, wat netto een voordeel oplevert dat precies even groot is als je nadeel van nu. Prijsschommelingen in de kwu prijs daargelaten en uitgaand van een precies gelijk werkelijk verbruik als vorig jaar.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Maurice D,

Zo te horen bent u al lang bezig geweest om het duidelijk en juist te krijgen. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is dat het tot op heden nog niet is geregeld, waarvoor onze excuses. Ik wil graag samen met u kijken wat er aan de hand is. Zou u in een e-mail de volgende gegevens willen sturen:

- Uw postcode en huisnummer
- Uw geboortedatum
- Een kopie van uw bericht

Dit kunt u sturen naar [email protected]

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare

Gesloten