In juli heb ik door samenloop van omstandigheden een voorschot over 't hoofd gezien, ik heb het achterstand betaald.
Op 27 october jl komt een meneer van essent aan de deur met de mededeling dat ik essent nog een bedrag van 250€ schuldig ben, als ik dit bedrag binnen drie dagen wil betalen om afsluiting van mijn gas/energie te voorkomen!
Ik heb meteen met essent gebelt en in eerste instantie zeg de essent medewerster dat ik inderdaad essent 250€ schuldig bent.
Ik heb uitgelegt dat hier niets van klopt en de medewerster moest het even uitzoeken, nadat ik 20 min in de wacht ben gezet kreeg ik wel gelijk, maar er stond volgens essent nog een bedrag van 7.50 open, als ik die dezelfde dag wil overmaken
Ik vraag deze essent medewerkster mij maar eens concreet uit te leggen van waar die 7.50 plotseling vandaan komt.
Dit moest de essent medewerkster weer gaan onderzoeken, ik zeg; u gaat het onderzoeken, dan belt u mij maar terug, want mijn telefoonrekening loopt hierdoor intussen onnodig op.
Ik werdt terug gebelt en de medewerkster zei dat het bedrag van 7.50 onterecht was, waarop ik zei dat ik niet meer door essent met dit soort onzin lastig gevallen wilt worden omdat ik mijn plicht iedere maand netjes nakomt en hebben wij het gesprek beeindigd.
Ik meen na een uur ofzo, werd ik door die zelfde essent medewerkerster gebelt met de mededeling dat ik het voorschot van october nog moet betalen
Ik werd
Toen kwam deze essent medewerkster met een wel heel vreemd verhaal; ze zei dat mijn bank de voorschot die ik in september heb betaald, gestorneerd zou worden en dat ik die maar terug naar essent moest storten
Ik zeg; waarom dat, deze betaling is van meer dan een maand geleden betaald, waarom is het dan niet eerder door de bank gestorneerd?
Ik weet dat de bank terug storneerd als een klant daarvoor opdracht geeft of als er niet genoeg saldo op de rekening staat, maar niet na meer dan een maand.
Zij zeg; het gebeurd weleens en dat ik mijn bankrekening in de gaten moet houden
Ik zeg, dat zal ik doen mevrouw en tot nu tot is niks door de bank gestorneerd
Misschien begrijpt iemand dit, ik niet!