LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ESSENT RONSELT KLANTEN

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
annek

ESSENT RONSELT KLANTEN

Ongelezen bericht door annek »

Vorig jaar zijn we benaderd door en medewerker van ESSENT om bij ESSENT de energie af te nemen (5xbenaderd)zowel voor gas als stroom.Na enig wikken en wegen zijn we toch over gestapt naar ESSENT met de mededeling dat we EEN faktuur zouden krijgen voor alles, dit werd ons toegezegd ""EEN MAN EEN MAN EEN WOORD EEN WOORD""Nu blijkt dat we op 27 december worden afgesloten van stroom omdat de nuon niet is betaald ,maar daar hadden we toch niks meer me te maken?,dit zit anders dan ons is verteld en beloofd. Na een telefoontje naar de nuon om tekst en uitleg blijkt dat ESSENT helemaal geen afspraken heeft met de nuon,maar dat ESSENT dat even aan hun moet laten zien hoe en wat om afsluiting te voorkomen ,dus ik als de sodemieter ESSENT gebeld blijkt dat we voor jan lu... een overeenkomst met ESSENT hebben en dat ze niet de moeite willen nemen om nuon te informeren hoe het is afgesproken en dat we niet zijn benaderd door ESSENT maar dat wij ESSENT hebben benaderd en dat ze dit nooit zouden hebben gezegd. Ik werd door de medewerker van ESSENT uitgelachen om dit probleem en kreeg geen hulp.Dus vanaf 27-12-2005 zitten we zonder stroom door een gigantische oplichtings praktijk van ESSENT

Invisibleduck

Re: ESSENT RONSELT KLANTEN

Ongelezen bericht door Invisibleduck »

Klacht indienen?
En wat ik me afvraag, toen je bent overgestapt heb je toen geen facturen meer ontvangen van Nuon?

Banzai

Re: ESSENT RONSELT KLANTEN

Ongelezen bericht door Banzai »

Naast de levering van energie (kW's electriciteit en m3 gas) moet je ook transportkosten naar de woning betalen.
Voor het eerste kan je bij vele leveranciers terecht.
Voor het transport van de energie blijft je (vaak je oude) regionale leverancier een dikke vinger in de pap houden.
Zodoende kan het voorkomen dat je 2 afzonderlijke nota's ontvangt.
Eén van je huidige leverancier en één van je regionale leverancier.
Zover ik weet is www.greenchoice.nl één van de weinige leveranciers welke zorg draagt voor beide betalingen op 1 faktuur.

Advies:
Betalingsregeling treffen met Nuon.
Zodra het mogelijk is, opstappen bij Essent.
Hadden ze je maar niet moeten bedriegen d.m.v. de (helaas alleen mondelinge) praatjes van de verkoper (veelal onbarmhartige provisiejagers).
Een goede les is, ALTIJD (extra) beloftes van verkopers voortaan ook op het kontrakt laten vermelden.

Succes.
Banzai.

Gesloten