LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent snap er niks meer van

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jaimy24

essent snap er niks meer van

Ongelezen bericht door jaimy24 »

HoiHoi allemaal

Zoals de titel het al zegt ik snap hellemaal niks meer van essent.
Wij hebbe heel veel problemen gehad met hun.
Maar daar ga ik maar niet teveel op in want dan ben ik morgen nog aan het typen.
Het zijn van die dingen van veel te veel betalen we waren er achter weg gesloten ect.
Maar goed wij zijn dus vorig jaar overgstapt naar de nuon.
En wij zouden alleen kosten aan essent moeten betalen van gebruik van de leidings.
Nou krijgen wij net weer een brief van essent dat wij bijna 1800 euro achterstand hebbe bij hun.
En dat dit de laaste betaling mogelijk heid is anders gaat het er weer achter weg.
Nou hebbe wij nog nooit geen brief over achterstand of wat dan mogen ontvangen van hun en nou krijgen wij in 1 keer zo n brief.
En nou staat erop die brief alleen al van 19 feb dit jaar 13 keer een bedrag van 20 en 1 keer 15 euro dus dat is al een bedrag van 275 euro.
Wij hebbe nooit een brief of iets gehad dus heb ook geen flauw idee waar dat bedrag voor is.
Want er staat niet bij 1 mnd 1 keer 20 euro bij elke mnd staat er wel 10 tot 15 keer 20 euro.
Nou heb ik dus net gebeld waar die bedragen wegkomen.
Zegt ze dat is voor het gebruik van de leidings kan ik ook niks aan doen.
Maar ik wou weten waarom zoveel want dan zou het gebruik van de leidings nog een keer zo duur wezen als het verbruik van stroom en de gas.
Maar goed ik vraag haar daar een paar keer naar en bij de laaste keer gevraagd te hebbe word ze stil en gooit ze de haak op de telefoon.
Ik ben nou zo kwaad en woest op hun moest het ff kwijt.
En mischien dat hier iemand is die mij mischien kan vertellen waarom wij gemiddeld 275 tot 325 per mnd moeten betalen voor gebruik van de leidings is dat normaal zoveel of ben ik nou gek.

groetjes aan iedereen

Chanmaster

Re: essent snap er niks meer van

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Uw probleem komt mij zeer bekend voor. Ik heb juist met dit soort zaken dagelijks van doen.
Essen kan veel beweringen doen en de vordering zelf uithanden geven.
Essen neemt namelijk aan dat U hun ongelijk niet kunt aantonen.
Wij kunnen dat wel en doen dat vrijwel de gehele dag alleen niet alleen maaar voor Essent.

U betaald voor levering aan Uw leverancier
U betaald het netwerk aan de netwerkbeheerder, dat zal of kan Uw vorige leverancier zijn.
U betaald voor kabelcom ( € 15 + kabelrechten) € 27,00 p/mnd
Inmiddels moet U de € 15 aan Essent kabelcom betalen.

:!: Overigens is 275 tot 300 euro per maand veel te veel :!:

Chanmaster
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 08 mar 2006 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Dit is natuurlijk een hele vervelende zaak.

Mijn tip is om eerst voor jezelf het nodige op een rijtje te zetten:
- heb je na de overstap wel elke maand een bedrag aan essent betaald voor de netwerkkosten (het gebruik van de 'leidings')?
- heb je de achterstand, voor zover aanwezig, bij Essent die je had voor je overstap naar de nuon voldaan?

Bij bedragen van 15 en 20 euro moet je bij essent even oppassen of dat geen aanmaankosten zijn. Die 13 keer 20 euro van 19 februari gaat waarschijnlijk om aanmaankosten bovenop 13 verschillende bedragen die allemaal niet betaald zijn.

Ik vrees dat alleen met veel gepuzzel te achterhalen is in hoeverre de bewering van essent klopt. Gezien de hoeveelheid bedragen is het callcenter bellen lastig. Je kunt schriftelijk een specificatie vragen, maar dat duurt enige tijd voor je reactie hebt, waarin de kosten ver kunnen oplopen en je zelfs een deurwaarder op je dak kunt krijgen.

Ik raad je daarom een bezoek aan de klantenbalie aan. Neem daarbij alle post die je van essent hebt gekregen mee en ook je rekeningafschriften. Samen kan dan uitgezocht worden waar alle bedragen vandaan komen en in hoeverre ze terecht zijn. Op de volgende site kun je het dichtstbijzijnde adres vinden:

http://www.essent.nl/essent/consument/k ... alies.html

Je kunt ook gebruik maken van de diensten van chanmaster. Het kan zeker helpen iemand met ervaring te laten kijken naar jou gegevens. Echter, wees wel beducht op het verstrekken van al je gegevens aan een wildvreemde die je op internet bent tegengekomen. Ik ken chanmaster niet, weet ik niet of hij betrouwbaar is en wil ook niks negatiefs over hem vertellen, maar ik zou zelf niet zomaar mijn gegevens aan hem geven.

Toevoeging: even een reactie op chanmaster hieronder, die ik niet als nieuwe reactie plaats om de omvang van die topic te beperken: als essent meerdere bedragen op een dag factureert dan is het niet zo dat je het totaal moet zien als het maandbedrag, er is dan wat anders aan de hand. Het heeft dan ook niet veel zin om alleen een dergelijke voorschotberekening te gaan doen. Om dit probleem op te lossen is meer nodig.
Laatst gewijzigd door jimmie op 07 mar 2006 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster

Beste mensen.

Persoonlijke gegevens worden nimmer gevraagd maar wel vaak verstrekt maar daar doe ik niets mee en bewaar deze als het niet nodig is ook niet. Ik mag beroepshalve geen derden informatie verstrekken.
Het enige wat de mensen welke daadwerkelijk hulp nodig zijn dienen te vermelden is die gegevens welke gevraagd worden en die hebben alleen betrekking op verbruiksgegevens en financiële gegevens. Dit kan niet via het forum. Ik heb geen adresgegevens of wat dan ook nodig om berekeningen te kunnen toetsen.
De mensen ontvangen per mail de specificatie en kunnen daarmee naar hun leverancier.
Dan is in vrijwel alle gevallen het probleem opgelost.
De specificaties kunnen middels de daartoe beschikbaar gestelde programmatuur berusten op alle factoren.

Chanmaster

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Iedereen die een beetje gezond verstand heeft geeft geen persoonlijke gegevens een onbekenden.

Chanmaster

Daar hebt U helemaal gelijk in Puma.
Maar er zijn mensen die dat toch doen.
In mijn geval kan dat geen kwaad, ik mag er niet mee doen maar een zeker risico kleeft er aan.

Chanmaster

Gesloten