Ik had in januari van dit jaar een achterstand bij Essent ( kan allerlei domme smoezen verzinnen maar het was gewoon mijn eigen dommigheid en laksigheid)
Deze bedroeg 1100 euro tot op dat moment, gebeld met incasso en ik mocht gelukkig een betalingsregeling afspreken ( onder de strikte voorwaarden dat er geen achterstand meer zou komen en ik me aan de betaalregeling hield)
de helft moets ik direct betalen de rest in 6 maandelijkse termijnen>>dit loopt prima volgens afspraak.
Ook moest ik er voor zorgen dat ik uiteraard iedere maand het voorschot betaal voor de maand begint, ook daar heb ik me aan gehouden.
Gisteren kreeg ik plots een brief dat er een achterstand was van 400 euro of ik direct wilde betalen, gelijk al mijn betalingen erbij gehaald vanaf Januari, maar ik had ze allemaal betaald.
Gebeld met essent, 3 kwartier en 3 medewerkers verder is het mij (en hun ) nog niet duidelijk, eerst zou het gaan om het maandbedrag van maart ik had 210 overgemaakt en hun hadden 155 binnen gekregen o nee dat was het toch niet
Toen waren het administratie kosten van te laat betalen , ik kon aantonen dat ik iedere maand vooraf betaald had dus dat was het ook niet.
Het bedrag van 400 klopte sowieso niet ..dat was een foutje maar waarop het gebaseerd was dat wisten ze niet
Nu denken ze dus ( want ze kunnen het niet aantonen) dat bij de achterstand van 1100 in Januari , ze vergeten zijn een bedrag van december 2010 van 50 euro erbij op te tellen en daarom moet ik daar admintratiekosten over betalen en dat bedrag zelf ook in totaal dus 80 euro, gelukkig al veel minder dan 400 maar toch....
Ik heb op papier staan ( 15-01-2011) uw schuld bedraagd op dit moment 1100, nu blijkt dat bedrag niet te kloppen en moet ik ook nog de adimintratiekosten daarvan betalen. MAG dit zomaar?
Sorry als het verhaal wat warrig is ,maar dat is het voor mij ook echt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ESSENT Snapt er zelf niets meer van.....
Re: ESSENT Snapt er zelf niets meer van.....
Ik zou in elk geval een samenvatting van het telefoongesprek per mail of brief aan Essent sturen. Met vermelding van tijdstip en naam van de degene met wie je gesproken hebt. Nu ligt het gesprek nog vers in het geheugen, over een paar dagen/weken weet niemand meer van iets.
Als er geld geëist kan worden op basis van wat gedacht wordt, zonder dat het bewezen kan worden, zou jij hetzelfde kunnen doen toch?
"Geachte mevrouw/meneer Essent, Hierbij verzoek ik u vriendelijk mij het bedrag van € 500 over te maken, want ik denk dat ik 3 maanden dubbel heb overgemaakt."
Bij €40 administratiekosten mag je ook je vraagtekens plaatsen
Dat is buiten proporties voor een foutieve nota.
Als die €50 idd correct zouden blijken te zijn, is het hun vergissing dat die niet bij de totale schuld zijn meegenomen.
Bovendien zul je over de totale schuld ook al administratie/aanmanings/incasso kosten betalen, nog eens €40 lijkt me een beetje dubbel. Verreken het anders maar met de kosten die jij hebt gemaakt om duidelijkheid te krijgen over deze nota.
Als er geld geëist kan worden op basis van wat gedacht wordt, zonder dat het bewezen kan worden, zou jij hetzelfde kunnen doen toch?
Bij €40 administratiekosten mag je ook je vraagtekens plaatsen
Als die €50 idd correct zouden blijken te zijn, is het hun vergissing dat die niet bij de totale schuld zijn meegenomen.
Bovendien zul je over de totale schuld ook al administratie/aanmanings/incasso kosten betalen, nog eens €40 lijkt me een beetje dubbel. Verreken het anders maar met de kosten die jij hebt gemaakt om duidelijkheid te krijgen over deze nota.
Jolijn,
Thxx voor je reactie
Dat gevoel had ik dus ook, tuurlijk moet ik ALLE achterstallige rekeningen betalen zelfs als zij iets vergeten zijn erbij op te tellen, MAAR zo kunnen ze iedere keer wel komen, ze onderbouwen helemaal niets.
Maar ik heb idd de namen genoteerd, dus bedankt voor de tip
Thxx voor je reactie
Dat gevoel had ik dus ook, tuurlijk moet ik ALLE achterstallige rekeningen betalen zelfs als zij iets vergeten zijn erbij op te tellen, MAAR zo kunnen ze iedere keer wel komen, ze onderbouwen helemaal niets.
Maar ik heb idd de namen genoteerd, dus bedankt voor de tip
-
forumessent
Beste leojes30,
In uw bericht van 6 mei op dit forum geeft u aan dat er onduidelijkheid is over uw achterstand en uw betalingen.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 6 mei op dit forum geeft u aan dat er onduidelijkheid is over uw achterstand en uw betalingen.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker