LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent stuurt dubbele voorschotnota's!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Johnnydegroot

Essent stuurt dubbele voorschotnota's!!!

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

Kijk heel goed uit als je post van Essent ontvangt.

Vorige week kregen wij een brief waarin Essent zijn excuses aanbiedt omdat niet alle voorschotten in rekening zouden zijn gebracht. In een tweede envelop zat gelijk weer een voorschotbedrag.

Vandaag kregen we weer een acceptgiro voor het voorschotbedrag van januari 2008! Nu voer ik gelijk alle nota's in in een boekhoudpakket en kreeg een foutmelding omdat het faktuurnummer al bestond. Even nagekeken en inderdaad, dit voorschotbedrag voor januari was al een keer in rekening gebracht.

Kijk dus goed uit als je een dezer dagen post van Essent ontvangt, het kan heel goed een dubbele acceptgiro zijn. Leuke manier om even snel wat bij te verdienen!

Johnnydegroot

Re: Essent stuurt dubbele voorschotnota's!!!

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

Vandaag werd de stunt nog groter. Van de week netjes alle rekeningen betaald, maar ik moest vandaag even snel iets opzoeken op m'n rekening. Wat schetst m'n verbazing na het openen van de rekening met internetbankieren:

Essent staat bovenaan met een incasso die per vandaag is afgeschreven. Maar dan wel met het dubbele bedrag van de oorspronkelijke nota!! De oorspronkelijke notabetaling stond een paar regels lager met het door mij opgegeven bedrag, het voorschotbedrag van de maand.

Conclusie is dus dat Essent eigenhandig bedragen gaat incasseren van je rekening, en dan tegelijkertijd het bedrag ook maar even verdubbeld. Het faktuurnummer klopte precies, dus als hun administratie in orde was geweest had de computer een melding moeten geven dat deze faktuur al betaald is!

Nu moet je dus 4x uitkijken voor Essent!!!!

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Vreemd Johnny, vreemd. Indien de facturering niet geautomatiseerd was zou ik het kunnen begrijpen, maar nu niet. Of met jou moeten er vele anderen hetzelfde overkomen zijn.
Ook de automatische incasso is onbegrijpelijk.
Enige advies is storneren wat teveel is en 0800 0330 bellen en het laten uitzoeken door klachtenafdeling. (Krijg je minstens een bloemetje.) :wink:

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Essent zit in een glijdende schaal, net een schrijven ontvangen waar ze mij min of meer proberen te verplichtingen Essent een betaal machtiging te geven, mooi niet dus, je kunt graaien beter voorkomen door zelf te betalen.

Inmiddels al 4 dagen bezig een persoon aan de telefoon te krijgen om van de nachtstroom af te komen (*-*)

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Roep maar wat Henri. Heb je de topic verhoging nachttarief elektriciteit niet gelezen?
Verder is hier ook nog een site waar je een vergelijking kunt maken.
http://www.essent.nl/essent/consument/p ... zicht.html (dubbeltariecalculator)
Inmiddels al 4 dagen bezig een persoon aan de telefoon te krijgen om van de nachtstroom af te komen
Dit geloof je zelf toch niet? Gratis nummer Levering: 0800 0330 en Netwerk 0800 7808700
Je kunt ook nog kennis maken met Heleen. http://www.essent.nl/essent/consument/k ... urce=email
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik respecteer iedere mening maar iemand onterecht op het verkeerde been zetten over Essent dat kan ik niet appreciëren.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

[quoteDit geloof je zelf toch niet? Gratis nummer Levering: 0800 0330 en Netwerk 0800 7808700 Je kunt ook nog kennis maken met Heleen.]

H@rm@n, Fijn omde overbekende tel.nummers te zien vermelden en de virtuele Heleen, ik zal morgen de nummers weer eens proberen,jouw opkomen voor Essent heb ik al eerder bespeurd oa over de bonussen voor de directieleden (*-*)[/quote]

Gesloten