LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent systeem aan het opruimen ??

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chelsea

Essent systeem aan het opruimen ??

Ongelezen bericht door Chelsea »

Heb nu voor meerdere adressen van essent aanmaningen e.d. ontvangen. Zij leggen alle ellende van afgelopen jaar terug bij de klanten die het tegendeel moeten bewijzen. Ben vanaf januari bezig om een verhuizing door te geven maar was teveel moeite en is nu eindelijk in werking gezet geen enkel excuus van essent. Maar door dit geval zijn rekeningen niet op tijd betaald en wordt ik gesommeerd om direct te betalen of anders worden we afgesloten. Dus een fout van hun kant mag een haar duren en het vervolg moet snel afgewikkeld worden anders worden we afgesloten. Wie weet waar ik terecht kan voor klachten. Heb zo 7 adressen die uit de hand gaan lopen. Niet langer hun probleem maar ons probleem.

ton reichardt

Re: Essent systeem aan het opruimen ??

Ongelezen bericht door ton reichardt »

het kan nog veel gekker bij essent.Vandaag kreeg ik bericht dat ze mijn voredering van Euro 95.79 binnen 3 dagen betaald moesten hebben anders zou ik van alle nutsvoorzieningen worden afgesloten.
heb dit voorjaar 5 maanden geen rekening gehad en daar diverse malewn over gebeld.
Begin augustus kwam defitieve afrekening en per omgaande alles beaatld.
Verder nooit een eenmaning gehad alleen vandaag deze brief.
bij mijn verzoek om informatie Wij hebbebn er geen boodschap aan als post aanmaningen niet bij U bezorgd.
Bovendien was alles al lang afgewerkt op 19 augustus 2004

timewarp

Ongelezen bericht door timewarp »

Essent kan nog veel gekker doen. Ik kreeg geheel onverwacht, nadat alle rekeningen aan Essent iedere maand netjes worden betaald een laatste aanmaning van Essent voor twee maanden ad 351,00. Ik heb gebeld en bewijzen gestuurd dat ik wel degelijk betaald had. Nadat ik telefonisch contact met Essent had opgenomen of te zien of alles inderdaad in orde was (zij namen zelf helemaal geen contact meer op om te laten weten of alles in orde was) kreeg ik te horen dat alle betalingen inderdaad door mij gemaakt waren. Toen vertelde deze mevrouw mij dat er nu nog maar een bedrag openstond voor meer dan 500 euro (???). Na wat heen en weer gepraat moest deze mevrouw ook toegeven dat dit niet logisch was en al snel bleek dat dit niet klopte en dat alle facturen wel degelijk voldaan waren. Daarna heb ik bijna twee maanden niets meer van Essent gehoord totdat ik afgelopen vrijdag een bericht kreeg van een incasso bedrijf dat ik meteen moest overgaan tot betaling anders wordt de NUTSvoorzieningen afgesloten!!! Het blijkt weer te gaan over dezelfde maand, terwijl mij verzekerd is dat er nu bij hun geregistreerd stond dat ik betaald heb. Weet iemand of dit nu ook mijn kredietwaardigheid aantast, want daar ben ik toch wel erg benieuwd naar.

Essent BEDANKT :cry:

gerritje

Ongelezen bericht door gerritje »

Gewoon de stichting geschillencomissie inschakelen
formuliertje online invullen
25 euro betalen ( krijg je terug van energiebedrijf )
Melden aan energiebedrijf dat je geschillencommissie inschakeld
Kijk maar eens hoe hard ze dan lopen
zo geregeld

www.sgc.nl

gerrit

Chelsea

Ongelezen bericht door Chelsea »

Dacht al dat ik niet de enige was met het probleem maar gelukkig ook niet de enige die zich er druk om maakt . Hoe is het toch mogelijk dat dit allemaal zo maar kan. Ik ga nu in ieder geval de geschillencommisie inschakelen bedankt voor de tip. :D

CvdL

Ongelezen bericht door CvdL »

Wat een FLUTorganisatie he die ESSENT

Na mijn verhuising heb ik alleen maar ellende gehad met Essent.
Zeker 10 telefoontjes over en weer om een simpele verhuizing te regelen.
Ik ga me zo bij een andere energie-leverancier aanmelden.
Iemand nog een idee???

gerritje

Ongelezen bericht door gerritje »

CvdL
Kijk maar rond op dit forum
Er staan genoeg energiebedrijven op.........

anneli verkadde

Ongelezen bericht door anneli verkadde »

Over nog gekker gesproken. Essent heeft twee jaar lang energie geleverd voor een nieuwe woning maar geen rekening gestuurd. Om onszelf veilig te stellen hebben we netjes meermalen daarover gebeld en steeds de meterstanden doorgegeven. Na verkoop van het huis hebben we geld gererveerd voor de pittige rekening die we verwachten maar Essent is al een half jaar aan het rekenen en kan nog steeds niet vertellen wat de eindafrekening zal zijn. De moeite die het gekost heeft om ons nieuwe adres doorgevoerd te krijgen. Vreselijk. zelfs ons klantnummer is een poosje zoek geweest. Als je vraagt om een lijstje met tarieven van 2002/2003 en 2004 om zelf aan het rekenen te slaan krijg je een lijst tarieven 2005 want de tarieven van voorgaande jaren kunnen de dames en heren niet meer terug vinden in hun pc's.
Lekker bedrijf.

oortie

Ongelezen bericht door oortie »

Essent heeft bij mij ook al moeite een juiste eindafrekening op te stellen van mijn verkochte woning.
Nu stellen ze dat ze niet met terugwerkende kracht de vaste kosten kunnen terugdraaien. Maar zegt essent de kosten van de vaste lasten zijn gelijk aan de heffingskorting dus voor u is het geen probleem.

is dit zo en zijn er meerdere die deze ervaring hebben?

nog laat op

Ongelezen bericht door nog laat op »

Hoi Oortie,
Mij hebben ze hetzelfde verhaal verteld, wanneer ik straks de afrekening van beide woningen heb ontvangen ga ik zelf toch maar eens aan het rekenen.
Groet

caviala

Ongelezen bericht door caviala »

hoi allemaal

[quote][/quote]Ik vindt dat het bij essent een ongeregelt zootje is.
We zijn 3 week geleden afgesloten van de kabel en na 2 week kregen we pas de eerste aanmaning. Als we die niet zouden betalen werden we afgesloten. Maar we waren dus al 2 week afgesloten. Ze kunnen de fout niet vinden dus leggen ze die bij ons neer. We kunnen er verder niets aan doen. Heeft iemand tips help me dan ik ben hopeloos, ik weet niet meer wat ik kan doen.

Met Vriendelijke Groet

Caviala :( :roll: :cry:

Bizon

Ongelezen bericht door Bizon »

Hallo,

Een vraagje, je bent zomaar afgesloten? Zonder openstaande rekeningen te hebben? Je merkte op dat je pas na de afsluiting aanmaningen kreeg, maar je weet toch dat je iedere maand moet betalen dus als je geen rekening krijgt moet je dus bellen om het factuurnummer te krijgen.
Het feit dat je geen rekeningen krijgt betekent toch niet dat je niet hoeft te betalen?
Een bedrijf mag je niet zomaar afsluiten dus lijkt mij dat er wel iets aan de hand is.

Hope

Ongelezen bericht door Hope »

Ik had de afgelopen maand een achterstand in de betaling ( iets te laat), maar heb begin deze maand alles geregeld. En nu zo van de èèn op de andere dag ben ik verstoken van TV aansluiting.

Ik dacht dat mijn tv stuk was en heb hier en daar nagevraagd maar heb niets kunnen ontdekken. Ik probeer al de hele tijd te bellen, maar ik kom er niet door. Internet heb ik zelf niet, dus kan het ook daar niet na vragen. (Dit doe ik bij een kennis.)

Mijn vraag is eigenlijk, kunnen, ze je zomaar afsluiten zonder een waarschuwing vooraf? Ik zit nu al zo,n dag of tien zonder TV aansluiting. Wie kan mij dat vertellen?

Hope

Ongelezen bericht door Hope »

O ja, het gaat om Essent!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ruim een week geleden 2 rekeningen gekregen van Essent. Daar was ik heel blij mee, want ik dacht dat de verhuizing nu eindelijk was doorgekomen, na 4 maanden....
Maar dat was dus niet zo. Het waren 2 mij onbekende herinneringen van 2 woonadressen geleden, uit het jaar 2002..... Natuurlijk gelijk bellen en bellen en doorgestuurd worden van klantenservice naar incasso naar klantenservice. Na veel gepraat, waarbij elke telefoniste weer een eigen manier blijkt te hebben van de gegevens interpreteren, kom ik erachter dat mijn betalingen weliswaar naar Essent overgemaakt zijn, maar nooit daar aangekomen zijn.(?) We komen overeen dat ik de betalingsbewijzen fax. En er is mij verzekerd dat de incasso opdrachten gestopt zijn tot nader onderzoek.
Vier dagen na de fax, krijg ik een laatste betalings kans, compleet met dreigende brief over afsluiten.......Het bedrag is inmiddels verhoogd met 475,-(nog meer onbekende rekeningen) Dus nu zit ik in de laatste incasso fase voor +/- 1600,- aan rekeningen. (Deels onbekend, deels betaald). Weer gebeld, de fax was nog niet verwerkt, maar een inganggezette incasso kan niemand stopzetten, de telefoniste niet, de incasso niet. En als je vraagt wie dan wel, zeggen ze: Niemand!!
Overigens kan Niemand mij ook vertellen waarom ik die rekeningen nooit gezien heb?

Ponsie

Ongelezen bericht door Ponsie »

Nou volgens mij weten bij Essent helemaal niet meer wat ze doen daar, en of ze uberhaupt wel wat doen!! Ik woon straks in juli al een jaar op een ander adres en ik heb tot nu toe nog steeds geen cent aan essent betaald in de maand. Terwijl ik hier al zo vaak achteraan heb gebeld, maar volgens hun ligt de fout weer ergens anders, ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd, en nu ben ik bang dat ik straks een jaar afrekening krijg, waar ik me rot van ga schrikken, en dat moet je natuurlijk in 1x betalen, want een schikking kennen ze niet bij essent. De mensen zijn daar zo onredelijk. Ik zou niet weten wat ik er nu nog aan moet gaan doen, ik bedoel iedereen moet toch maandelijks betalen, waarom wij niet?? En ik ben niet de enigste, mijn vriendin zit met hetzelfde als ik. Ik vind het allemaal maar vreemd. Maar de rekening loopt wel op, met gevolg dat je straks een smak geld in 1x kunt betalen en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

als je verstandig ben hoe je het geld wat je maandelijkd moet betalen apart dan kan het nooit zo n grote verassing worden.
:o :o :o :o :o

kaatje69

Ongelezen bericht door kaatje69 »

hallo,
heerlijk om hier allemaal mensen met dezelfde klachten/problemen tegen te komen.
mijn eindafrekening van essent van 2003 en 2004 klopt nog steeds niet. na vele telefoontjes en e-mails nog steeds niet verder gekomen.
terwijl ik elke maand een inmens bedrag betaal (kadootje van de vorige bewoners).
krijg dit niet uitgelegd met beginstand en eindstand.
heb waarschijnlijk zo'n 1000 euro nog tegoed.
maar kadootje van essent was mij ook nog af te sluiten van de kabel.... want die had ik volgens hen (na 2 jaar) nooit aangevraagd.
had toevallig nog kopie van mijn aanvraag liggen, dus die gefaxed... maar daar konden ze niets mee...
na 4 weken toch weer aangesloten en daar moest ik dus echt dankbaar voor zijn ;-(
nu mijn afrekening nog!!! Tips???
groetjes kaatje

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Ze weten bij essent inderdaad niet wat ze doen!
Ik kreeg vorige week van het fraude-team van essent een aanmaning
van achterstallige schuld van ruim 5300 euro!! En dat voor een adres buiten mijn huidige waar ik nog nooit van mijn leven gewoond heb!
En nog mooier: er zou een medewerker langskomen om het geld te innen.
Na telefonisch contact werd gezegd dat ze alles driedubbel hadden uitgezocht en dat ik de persoon was die ze zochten!
Het spreekt van heel weinig fatsoen om bij iemand een A4'tje in de brievenbus te gooien waarbij bij het adres van mij geen postcode en geen voorletters van mij vermeld waren en doodleuk te dreigen met bezoek aan huis om bovengenoemde schuld te ontvangen!
Als ze alles uitgezocht hadden wisten ze toch ook mijn voorletters en postcode?!
Het is volledig uit de lucht gegrepen en ik moet dan bewijzen dat ik nooit op het aangegeven adres gewoond heb. Gewoon schandalig!!!!!

yo

Ongelezen bericht door yo »

hallo

zit al meer dan een jaar te bakkelijen met essent,wegens foutieve notas over drie jaar,over niet betaalde voorschotten,nou mijn bankafschriften liegen er niet om,heb dus wel degelijk betaald.helaas hebben ze een computercrash gehad,en zijn ze nu met natte vingerwerk bezig,heb vorige week alles gecopieerd(bankafschriften,jaarnota's)en aangetekend opgestuurd,inmiddels een week geleden.maar het word een keer tijd,dat ze die dikke bonus,niet aan goede doelen geven,maar besteden aan kundig personeel,nu zitten er mensen die een goed salaris hebben,doormiddel van die paar hersencellen aan het werk te zetten, voor het uit hun neus peuteren.
de enige manier om iets gedaan te krijgen,is een advocaat te nemen,want het lijkt mij meer dan logisch,dat er op dit moment veel mensen opgelicht worden.ik wens alle mensen stalen zenuwen,en hoop dat andere mensen wel hun gelijk krijgen.
groetjes [email protected](laten we alle klachten eens bundellen over essent,ik wil ze wel aangetend opsturen,dus kom op met die reacties)

Gesloten