LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent !!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Medusa2110

Essent !!

Ongelezen bericht door Medusa2110 »

Hallo,

is er een klachtensite voor wanprestaties van :evil: Essent? zoja waar kan ik die vinden (waar ik mijn hele klacht kwijt kan)
Alvast hartelijk dank

groetjes,
Medusa2110 :(

Sjors_B

Re: Essent !!

Ongelezen bericht door Sjors_B »

dat kan hier ! op dit forum

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

wat voor klacht heb je

Medusa2110

weet je zeker dat je genoeg tijd hebt om dat allemaal te lezen :roll:

flappie

post maar

Medusa2110

Hallo,

Ik heb al een aantal reacties gelezen over Essent en ook ik heb serieus zowat een zeenuwinzinking gehad van dat bedrijf. Het is allemaal begonnen toen ik op 1 oktober dit jaar ben verhuisd naar mijn koopwoning. Omdat de vorige bewoner een behoorlijke achterstand had bij o.a. Essent-kabel moest ik d.m.v. een deel van mijn koopcontract naar afd. incasso te sturen maar bewijzen dat ik de nieuwe eigenaar en bewoner was op het adres war ik nu woon. Tot zover kan ik nog wel meegaan met Essent al vind ik het wel dubbelop omdat ik ook via de officiele weg een verhuizing heb gemeld bij Essent. Op het moment dat ik de woning betrok was de kabel afgesloten door de achterstand van de oude bewoner. op 10-10-2005 heb ik een gedeelte van mijn koopovereenkomst naar Essent gefaxt met het verzoek om over te gaan tot een zo snel mogelijke heraansluiting (omdat het per slot van rekening niet mijn schuld was dat ik afgesloten was). 13-10-2005 heb ik gebeld of de fax aangekomen is bij Essent en dit was het geval. Op mijn vraag per wanneer ik weer aangesloten zou worden kreeg ik het antwoord "zodra het bedrag van €630.00 overgemaakt is" ... ik wist even niet wat ik hoorde want ik heb en had absoluut geen achterstand bij Essent. De dame aan de lijn zou het proberen uit te zoeken maar tot nader order werdt ik dus niet aangesloten, ik zou teruggebeld worden! 15-10-2005 weer gebeld en een andere dame aan de lijn, de fax is nu spoorloos en ik wordt verzocht een nieuw exemplaar toe te zenden (a €3.75), wel staat er nog een bedrag open van €13.75 of ik die ook wil voldoen omdat ik anders NIET aangesloten kan worden! Ik zeg dat de fax er 2 dagen geleden wel was en dat ik niet van plan ben om nogmaals een fax te sturen. De dame gaat verder zoeken en vind de log (zo heet een aantekening bij Essent) onder mijn oude adres. Ook zij zou uitzoeken hoe de €13.75 bij mijn naam komt en ook zij zal mij hierover terugbellen. Diezelfde dag krijg ik een brief van Essent netwerkbeheer door de brievenbus met de melding dat ik geen leverancierscontract heb en afgesloten zal gaan worden van electra. Hierop heb ik contact opgenomen met GreenChoice omdat die mijn leverancier is. Greenchoice verteld mij dat ze de verhuizing van gas en electra gelijk hebben doorgestuurd naar Essent en dat ze al bericht terug hebben dat gas verwerkt was, ze zullen nogmaals doorgeven aan Essent dat electra ook overgezet moet worden. 18-10-2005 Essent nog maar weer eens gebeld of mijn kabel nu eindelijk al eens aangesloten gaat worden, de dame verteld mij nu dat dat 7 tot 10 werkdagen kan duren voordat ik weer gebruik kan maken van tv en internet omdat dat de normalen procedure is voor heraansluiting. Ik vertel deze mevrouw dat ik de 10e al een fax gestuurd heb en zij zal mij hierover terug bellen, ja zeker net als de 2 andere dames die mij nooit teruggebeld hebben zeg ik haar, waarop zij mij zegt dat ik dan zelf rond 16.00 maar moet trugbellen. Omdat ik meer tijd wil om verder te reageren mocht het antwoord van Essent mij niet aanstaan zeg ik deze mevrouw dat ik haar rond 13.00 terug zal bellen. Ik heb rond 14.00 teruggebeld naar Essent en wat mij toen verteld werdt kan niemand geloven … ik was per 10-10 alsweer aangesloten op de kabel ! Niemand van Essent heeft mij dat tijdens een van de vele telefoongesprekken verteld, niemand kon dat nakijken in de computer en degene die mij opnieuw heeft aangesloten heeft niet de moeite genomen om dat ook maar aan 1 persoon te melden.

Ondertussen wordt het woensdag 26-10-2005. Als ik terugkom van het boodschappen doen ligt ineens mijn hele stoep open. Een meneer van de Essent staat mij te woord als ik vraag wat er aan de hand is. Op zijn vraag of ik de bewoonster van het huis ben antwoord ik positief waarop hij dan zegt :” dan weet u heel goed wat hier aan de hand is”! Nu krijg ik toch wel een vermoeden dat dit met de brief die ik op 15-10-2005 heb ontvangen te maken heeft en inderdaad bij navraag bevestigd de man van Essent dat ik geen leverancierscontract heb (laat dat nou ook in die brief gestaan hebben, maar ik heb wel een leverancierscontract!! Bij GreenChoice). Ik leg de man uit wat er dus werkelijk aan de hand is en dat dit geheel buiten mijn schuld gebeurt en vraag om enig geduld te hebben met afsluiten tot ik contact heb kunnen opnemen met mijn leverancier. Ondertussen gaat deze man met Essent bellen en ik krijg de telefoon in mijn handen, ik krijg te maken met een dame aan de lijn die totaal geen begrip voor de zaak heeft. De monteur geeft mij 2 keuzes … 1 afsluiten in de stoep wat mij bij heraansluiting € 530.25 gaat kosten of …2 afsluiten in huis wat mij bij heraansluiting €189.25 gaat kosten. Ik zeg de man even geduld te hebben en als het dan nog echt nodig is dat het dan maar in huis gebeuren moet. Snel bel ik met GreenChoice en vertel hun wat er op dat moment gaande is, GreenChioce zegt mij dat ze direct contact met Essent zullen opnemen om de afsluiting op die manier nog tegen te gaan en ze zullen mij weldra terugbellen. Na een minuutje of 3 belt GreenChoice mij terug en vraagt of ze de monteur van Essent kunnen spreken, GreenChoice verteld de monteur dat Essent aan hun heeft verteld dat ze mij niet moeten afsluiten omdat de “inhuizing” in behandeling is. Essent zegt verder dat wanneer een inhuizing in behandeling is de klant niet afgesloten dient te worden. De monteur heeft hier maar een antwoord op :” ik heb mevrouw al afgesloten en als ze weer aangesloten moet worden dan moet u maar contakt opnemen met ons kantoor!” Woedend en onmachtig voel ik me want ik heb alles netjes gedaan wat er van mij gevraagd is … meer zelfs. Een reeks van telefoontjes aan Essent volgen maar het lijkt wel of ik tegen een muur aan het praten ben, de ene afdeling zegt me dat ik de andere afdeling moet hebben en als ik dan met die afdeling bel zegt die weer dat de toch die eerste afdeling moet hebben … ze kunnen, zeggen ze, niet doorverbinden met andere afdelingen waardoor ik dus telkens dat kl*tebandje moet afluisteren met al die keuzetoetsen en telkens weer in de wacht gezet wordt omdat alle lijnen bezet zijn. Greenchoice belt mij weer met de mededeling dat zij per-ongeluk de verkeerde EAN-code hebben doorgestuurd naar Essent maar dat de goede om 11.25 die dag alsnog naar Essent gestuurd is. Daarbij heeft GreenChoice op dat zelfde tijdstip een ECH-code naar een landelijke computer gestuurd waaraan Essent kan zien dat ik levering krijg via GreenChoiceOok had Essent aan de EAN-code kunnen zien dat dit niet de juiste is maar daar heeft Essent geen aandacht aan geschonken.. Essent kan na een half uur op dat landelijke netwerk die ECH-code aflezen waarbij de cirkel dus weer rond is en er gewoon weer geleverd kan worden. In een telefoongesprek die ik daarna met Essent heb wordt mij verteld dat ik die woensdag niet meer aangesloten kan worden maar dat dat donderdag zal worden. Donderdag 27-10-2005 ik bel maar weer met Essent, ik zit midden in een verbouwing en ik kan niet verder. Ik heb geen verwarming omdat de cv electronisch aangestuurd wordt en ik heb ook 2 kleine kinderen in huis. Aan de telefoon wordt mij belooft dat er met spoed een email naar de planner van die afdeling zal worden gestuurd die mij opnieuw moet aansluiten. In die mail zal tevens worden gezet dat ik met spoed gebeld moet worden omdat de afsluiting absoluut niet mijn schuld is geweest. De hele middag heb ik zitten wachten op dat telefoontje en ben ik in huis gebleven in de hoop dat als Essent mij zou bellen er gelijk een monteur zou kunnen komen. Hoe stom kan een mens zijn als je er al achter bent gekomen dat Essent een” kastje naar de muur spelletje speelt en een aan het lijntje beleid voert … dus weer bellen met Essent en nu krijg in een dame met meer begrip voor mijn situatie, zij zal nogmaals een mailtje sturen naar die afdeling en ook zij vind de situatie onbegrijpelijk, op mijn vraag of zij die afdeling niet kan bellen zegt ze dat zij geen telefonisch contakt kan leggen met planner Vrijdagmorgen 28-10-2005 rond 09.30 heb ik er weer een telefoontje aan gewaagd, het is al bijna weekend en ik zie het niet zitten om zonder stroom het weekend in te gaan, weer krijg ik de zelfde mevrouw die ik donderdagmiddag aan de lijn heb gehad te spreken. Zij verteld mij dat ik toch maar even wachten moet op het telefoontje. Het wordt 13.00 en ik bel toch nog maar weer eens met Essent. Nu krijg ik iemand anders aan de lijn, deze mevrouw schrikt van mijn verhaal en heeft het echt met mij te doen. Ze vraagt of ik even wachten kan dan kijkt zij wat ze voor mij regelen kan, als ik na een paar minuutjes uit de wacht gehaald wordt heeft deze dame WEL met de planner gebeld en ze verzekerd mij dat als ik zo de telefoon neergelegd heb dat de planner mij zal bellen voor een afspraak.De planner belt mij gelukkig binnen 5 minuutjes maar verteld mij dat hij nooit een email heeft gekregen met de aanvraag om mij weer aan te sluiten Ik ben gelukkig diezelfde middag weer aangesloten. Mijn conclusie is dat Essent te hard reageerd, abslouut niet klantvriendelijk is, liegt en belazerd. Een mens is voor Essent nog minder dan een nummer. En alleen door ze helemaal gek te bellen heb je een kleine kans dat je iets kan bereiken.

flappie

Je moet in dat geval zijn bij Essent Netwerk en niet bij Essent Retail. Essent Retail kan hier inderdaad niets aan doen en vandaar dat je ook overal heen wordt gestuurd binnen Essent Retail.

De fout dat de leverancier een verkeerde EAN switcht gebeurt regelmatig. Ook gebeurt het wel vaker dat er een foutieve in/uithuizing plaats vind.

In het geval van Essent Netwerk had deze inderdaad beter moeten reageren. Ook omdat je huidige leverancier de fout onmiddelijk heeft hersteld nadat jij gereclameerd had.

Waarschijnlijk had je dus ook naar Essent Retail gebeld maar dan ben je in dat geval verkeerd omdat je bij de netbeheerder moest zijn.

Medusa2110

Hoi
Ik heb vele malen naar Essent netwerkbeheer gebeld maar ook daar hielden ze de boot af door leugens te verkopen en een aan het lijntje beleid te voeren. Op een gegeven moment was ik zo wanhopig van alle botheid die Essent uitdraagd dat ik ook via andere wegen de "klantenservice" (klinkt haast vies als je het naast de naam Essent zet) heb proberen te bereiken. Ik kon (lees mocht) niet zelf met de planner van Essent netwerk contact opnemen om hem de situatie uit te leggen zodat ik spoedig aangesloten kon worden. Op de dag dat ik ben gaan vragen/eisen dat ik de directeur aan de telefoon wilde ben ik pas weer aangesloten ....... zegt waarschijnlijk niets maar goed ik vond het wel frappant.

groetjes,
medusa

flappie

begrijp uit je verhaal dat je ook bij Essent retail had aangeklopt. In dat geval heb je bij de verkeerde aangeklopt.

Medusa2110

Retrail is voor de kabel toch ?

flappie

Eseent Retail levert alleen gas en stroom. Alle andere diensten kunnen worden doorgefactureerd via netbeheer.

Gesloten