LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent
-
Essent
:evil
Wij hebben van Mei 2002 tot April 2003 via een makelaar een apartement gehuurd in afwachting zijnende van onze nieuw bouw woning.
Via de eigenaar/makelaar was de warmte geregeld via Essent, wij hebben altijd netjes en op tijd onze rekeningen betaald. Valt er eind 2004 via een incasso bureau een rekening binnen voor warmte waar wij voor verantwoordlijk zouden zijn geweest voor een aantal maanden nadat wij het apartement hadden verlaten.De nada wij het apartement hebben verlaten zijn er nieuwe huurders in het apartament komen wonen. Wij hebben zelf nooit een oevereenkomst met Essent getekend en wij zijn ook nooit op de hoogte gebracht van de voorwaarden. ook hebben wij geen rekeningen voor de het bericht van het incasso bereau ontvangen. Wie weet wat je hier mee aan moet ??? Indien iemand hier een oplossing voor weet waar je gerechtlijk staat willen we dit graag voor laten komen. Het moet maar eens afgelopen zijn met die TIRANIE van de energie bedrijven
Groet Peter
Wij hebben van Mei 2002 tot April 2003 via een makelaar een apartement gehuurd in afwachting zijnende van onze nieuw bouw woning.
Via de eigenaar/makelaar was de warmte geregeld via Essent, wij hebben altijd netjes en op tijd onze rekeningen betaald. Valt er eind 2004 via een incasso bureau een rekening binnen voor warmte waar wij voor verantwoordlijk zouden zijn geweest voor een aantal maanden nadat wij het apartement hadden verlaten.De nada wij het apartement hebben verlaten zijn er nieuwe huurders in het apartament komen wonen. Wij hebben zelf nooit een oevereenkomst met Essent getekend en wij zijn ook nooit op de hoogte gebracht van de voorwaarden. ook hebben wij geen rekeningen voor de het bericht van het incasso bereau ontvangen. Wie weet wat je hier mee aan moet ??? Indien iemand hier een oplossing voor weet waar je gerechtlijk staat willen we dit graag voor laten komen. Het moet maar eens afgelopen zijn met die TIRANIE van de energie bedrijven
Groet Peter
Re: Essent
Het lijkt me dat u het beste contact op kunt nemen met diegene die dat appartement heeft verhuurd. Heeft u trouwens wel de meterstanden opgenomen op het moment dat u ging verhuizen? Als dat niet is gebeurd kunt u niet bewijzen hoeveel gas en stroom u heeft verbruikt over die periode. Dan zou het ook alleen gaan over verbruikskosten. Je hoeft natuurlijk geen vastrecht te betalen voor een woning waar je niet eens meer in woont.
Simpel, geen overeenkomst is geen aansprakelijkheid t.a.v. Essent.
Tsja, wat zou ik er meer over moeten vertellen.
Alvast Rechtsbijstand, advocaat of rechtswinkel inschakelen, lijkt me wat vroeg.
Begin eerst maar eens een brief te schrijven waarin je, zonder veel omhaal, schrijft dat je geen partij/kontraktant bent in deze en informeer naar een afschrift van een eventuele overeenkomst.
Daarna zou ik een afschrift sturen naar de oude huisbaas.
En dan ging ik weer lekker verder met de dingen waar ik doorgaans mee bezig ben.
Succes.
Banzai.
P.S. Je bedoelde toch hopelijk wel eind 2005 !?
Tsja, wat zou ik er meer over moeten vertellen.
Alvast Rechtsbijstand, advocaat of rechtswinkel inschakelen, lijkt me wat vroeg.
Begin eerst maar eens een brief te schrijven waarin je, zonder veel omhaal, schrijft dat je geen partij/kontraktant bent in deze en informeer naar een afschrift van een eventuele overeenkomst.
Daarna zou ik een afschrift sturen naar de oude huisbaas.
En dan ging ik weer lekker verder met de dingen waar ik doorgaans mee bezig ben.
Succes.
Banzai.
P.S. Je bedoelde toch hopelijk wel eind 2005 !?
-
Beste Peter.
U bent met geen enkele partij overeengekomen dat de voor Uw eigen rekening kwam?
Dan hoeft U niets te betalen en komen de kosten voor rekening van de eigneaar.
U bent met geen enkele partij overeengekomen dat de voor Uw eigen rekening kwam?
Dan hoeft U niets te betalen en komen de kosten voor rekening van de eigneaar.
Ik zou niet te veel belang hechten aan het feit of je nu een overeenkomst hebt of niet. Ook als je geen overeenkomst hebt en je maakt er toch gebruik van, dan is er al snel een rechtsgrond om de kosten in rekening te brengen.
Wat veel belangrijker is, is in hoeverre je kunt aantonen dat je in de genoemde periode niet in het apartement gewoond hebt. Heb je nog ergens meterstanden? Heb je de eindafrekening nog?
Het advies om eerst maar eens een brief te schrijven waarin je uitlegt dat je in die periode niet in de woning gewoond hebt, zou ook mijn advies zijn. Laat ze eerst maar eens duidelijk uitleggen waarom jij toch voor dat verbruik aansprakelijk zou zijn.
Wat veel belangrijker is, is in hoeverre je kunt aantonen dat je in de genoemde periode niet in het apartement gewoond hebt. Heb je nog ergens meterstanden? Heb je de eindafrekening nog?
Het advies om eerst maar eens een brief te schrijven waarin je uitlegt dat je in die periode niet in de woning gewoond hebt, zou ook mijn advies zijn. Laat ze eerst maar eens duidelijk uitleggen waarom jij toch voor dat verbruik aansprakelijk zou zijn.
-
Hi Jimmie, al het voorgaande heb ik gedaan ik heb brieven geschreven en diverse malen gebeld. Het geen wat ze gisteren weer hebben geschreven en dit is letterlijk : Essent is niet in het bezit van een contract wat op uw naam staat. Er zijn echter wel betalingen door u aan Essent verricht, dit bewijst dat er wel degelijk een overeeenkomst tussen u en Essent eas. U dient bovenstaande vordering derhalve te voldoen.
Wij sommeren u binnen 7 dagen na heden het gehele bedrag aan ons over te maken. Bij gebreke van tijdige betaling achten wij ons vrij om na verloop van gemelde zeven dagen tot dagvaarden ( of het nemen van andere rechtsmaatregelen ) over te gaan.
Het is natuurlijk maar een simpele standaard brief, waar ze volgens mij rechtsmatig geheel niet sterk staan.
Groet Peter
Wij sommeren u binnen 7 dagen na heden het gehele bedrag aan ons over te maken. Bij gebreke van tijdige betaling achten wij ons vrij om na verloop van gemelde zeven dagen tot dagvaarden ( of het nemen van andere rechtsmaatregelen ) over te gaan.
Het is natuurlijk maar een simpele standaard brief, waar ze volgens mij rechtsmatig geheel niet sterk staan.
Groet Peter
@Jimmie:
Dus ..... als iemand in mijn auto rijdt moet ie de motorrijtuigenbelasting, verzekering en APK betalen aan die instanties?
Sterker nog: Als iemand in mijn auto rijdt en hij heeft nog een boete openstaan, kunnen ze (tijdelijk) mijn auto in beslagnemen, als daar aanleiding toe is.
Zo werkt dat tegenwoordig.
Banzai.
Dus ..... als iemand in mijn auto rijdt moet ie de motorrijtuigenbelasting, verzekering en APK betalen aan die instanties?
Sterker nog: Als iemand in mijn auto rijdt en hij heeft nog een boete openstaan, kunnen ze (tijdelijk) mijn auto in beslagnemen, als daar aanleiding toe is.
Zo werkt dat tegenwoordig.
Banzai.
Essent staat in haar recht.
De warmtemeting moeten noteren op de dag van inhuizing met de verhuurder, evenals op de dag van verhuizing.
De warmtemeting moeten noteren op de dag van inhuizing met de verhuurder, evenals op de dag van verhuizing.
@Har:
Wie moet wat?
Banzai.
Wie moet wat?
Banzai.
@banzai: een auto is iets anders dan het afnemen van energie, dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen. In het Nederlandse rechtssysteem gaat alles naar redelijkheid en billijkheid en wordt ook gekeken naar wat er gebruikelijk is. Voor energie geldt dat het redelijk, billijk en ook nog eens gebruikelijk is dat er voor betaald moet worden bij afname.
@peter: of ze rechtsmatig sterk staan hangt naar mijn mening (al ben ik geen rechtsgeleerde) niet af van die overeenkomst. Wat wel belangrijk is of de rekening voor verbruik is dat door jou gedaan is, of niet. Uit je verhaal begrijp ik dat het volgens mij niet jouw verbruik is, maar veel meer informatie heb je daarover nog niet gegeven.
@peter: of ze rechtsmatig sterk staan hangt naar mijn mening (al ben ik geen rechtsgeleerde) niet af van die overeenkomst. Wat wel belangrijk is of de rekening voor verbruik is dat door jou gedaan is, of niet. Uit je verhaal begrijp ik dat het volgens mij niet jouw verbruik is, maar veel meer informatie heb je daarover nog niet gegeven.
@Jimmy:
Je gaat voorbij aan 2 dingen:
1) Peter heeft geen overeenkomst met Essent.
2) Peter betaalde de kosten intern -waarschijnlijk staat dat ook op papier- aan de verhuurder (welke wél een overeenkomst met Essent heeft).
Het zou toch echt raar zijn als energiebedrijven zomaar willekeurige burgers tot eindafnemers/-verantwoordelijken kunnen bombarderen zonder uitdrukkelijke toestemming van de betrokkenen.
Gooi dan alle kontrakten maar weg.
Die zijn dan ook behoorlijk overbodig geworden.
Ach, ik vond het een prima voorbeeld.
Alhoewel vergelijkingen met auto's meestal scheef gaan.
Banzai.
Je gaat voorbij aan 2 dingen:
1) Peter heeft geen overeenkomst met Essent.
2) Peter betaalde de kosten intern -waarschijnlijk staat dat ook op papier- aan de verhuurder (welke wél een overeenkomst met Essent heeft).
Het zou toch echt raar zijn als energiebedrijven zomaar willekeurige burgers tot eindafnemers/-verantwoordelijken kunnen bombarderen zonder uitdrukkelijke toestemming van de betrokkenen.
Gooi dan alle kontrakten maar weg.
Die zijn dan ook behoorlijk overbodig geworden.
Ach, ik vond het een prima voorbeeld.
Alhoewel vergelijkingen met auto's meestal scheef gaan.
Banzai.
als de kosten inderdaad aan de verhuurder betaald worden, dan maakt dat een verschil, dat ben ik met je eens
uit de brief maak ik alleen op dat peter wel zelf de kosten aan essent betaalde
kortom: peter, kun je ons van wat meer informatie voorzien?
uit de brief maak ik alleen op dat peter wel zelf de kosten aan essent betaalde
kortom: peter, kun je ons van wat meer informatie voorzien?
@Jimmie:
Althans, uit onderstaand stukje begreep ik dat het kontrakt via de makelaar loopt.
OK, Peter verschaf eens wat duidelijkheid.
Banzai.
Althans, uit onderstaand stukje begreep ik dat het kontrakt via de makelaar loopt.
Maar bij nader inzien is het voor 2-erlei uitleg vatbaar.Via de eigenaar/makelaar was de warmte geregeld via Essent, wij hebben altijd netjes en op tijd onze rekeningen betaald.
OK, Peter verschaf eens wat duidelijkheid.
Banzai.
Oeps, het antwoord stond er al:
Banzai.
Gelukkig is het niet mijn eigen gedachte geweest.Wij hebben zelf nooit een oevereenkomst met Essent getekend en wij zijn ook nooit op de hoogte gebracht van de voorwaarden.
Banzai.
-
Heren, dames , het gaat over een periode dat wij NIET meer woonachtig waren in het apatement, wij kregen gewoon een ecceptgiro van Essent omdat de makelaar dit geregeld heeft. Direct na ons zijn er andere huurders gekomen en het gaat over deze periode. Essent heeft dus dubbel gefactureerd, bij ons en de mensen na ons. Dat is het probleem. Geen afname maar wel kosten voor een aantal maanden.
Groet Peter
[/b]
Okee, dan is het duidelijk
Wat is het antwoord van intrum/essent op je mededeling dat je op het moment van afname van de betwiste factuur niet meer woonachtig was op dat adres?
Weet je zeker dat op de eindafrekening die je van Essent hebt gekregen de eindstand overeenstemt met de werkelijke eindstand bij het verlaten van de woning?
Heb je zelf aan het einde doorgegeven dat je verhuisd bent? Of heeft de makelaar dat ook gedaan, tegelijk met het aanmelden van de nieuwe bewoner?
Wat is het antwoord van intrum/essent op je mededeling dat je op het moment van afname van de betwiste factuur niet meer woonachtig was op dat adres?
Weet je zeker dat op de eindafrekening die je van Essent hebt gekregen de eindstand overeenstemt met de werkelijke eindstand bij het verlaten van de woning?
Heb je zelf aan het einde doorgegeven dat je verhuisd bent? Of heeft de makelaar dat ook gedaan, tegelijk met het aanmelden van de nieuwe bewoner?
Nog niet erg duidelijk.
Je kreeg wel giro's van Essent maar had geen kontrakt?
Wie had het kontrakt op zijn naam dan?
Los daarvan.
Heb je wel bij iets of iemand laten weten dat de levering wat jou betreft gestopt kon worden en de meterstand genoteerd en doorgegeven?
Banzai.
Je kreeg wel giro's van Essent maar had geen kontrakt?
Wie had het kontrakt op zijn naam dan?
Los daarvan.
Heb je wel bij iets of iemand laten weten dat de levering wat jou betreft gestopt kon worden en de meterstand genoteerd en doorgegeven?
Banzai.
-
we hebben een huurcontract getekend bij de makelaar voor een periode van 11 maanden, de makelaar heeft ook Essent geinformeerd dat wij deze periode aanwezig waren, vandaar ook dat de acceptgiros op onze naam stonden. Wat betreft de meterstand, ik ben daar zeker van dat deze is opgenomen door de Makelaar bij de inspectie van het verlaten van de woning, zij zouden zoals ze bij ons hadden gedaan de melding naar essent doen. Het isw en blijft een vreemde zaak, maar het lijkt me dat Essent geen ene poot heeft om op te staan. dus ik denk dat ik de zaak laat voorkomen daar ik niet van plan b en om te betalen voor niet gelveverde diensten
groet Peter
groet Peter
Er is waarschijnlijk afgerekend tot einde leveringsdatum op basis van geschatte meterstanden.
Schatting op basis van verbruik jaarverbruik / 365 x het aantal dagen in het jaar waarin je de woning had.
Schatting op basis van verbruik jaarverbruik / 365 x het aantal dagen in het jaar waarin je de woning had.
Wat je nu krijgt is het volgende.
Heeft de makelaar wel die gegevens door gegeven en zo ja dan is het dus duidelijk dat ze bij essent de gegevens kwijt zijn.
Je kunt vragen of hij nog een kopie van de meterstanden van de warmtewisselaar dat is wat je dan moet te betalen.
Als er nieuwe bewoners in het appartement komen en de makelaar pressies hetzelfde doet als bij Peter, dus aanmelden bij essent dan zal hij de datum ook wel hebben wanneer hij ze heeft aangemeld. En naar ik mag aannemen ook wel bekent zijn bij essent.
Wat jammer is in dit geval is dat de makelaar Peter geen kopie van de meterstanden op het moment toen hij de woning betrok en bij het verlaten ervan heeft gegeven.
Flappie,
Peter schrijft dat hij moet betalen over maanden dat hij er niet woonde.
Heeft de makelaar wel die gegevens door gegeven en zo ja dan is het dus duidelijk dat ze bij essent de gegevens kwijt zijn.
Je kunt vragen of hij nog een kopie van de meterstanden van de warmtewisselaar dat is wat je dan moet te betalen.
Als er nieuwe bewoners in het appartement komen en de makelaar pressies hetzelfde doet als bij Peter, dus aanmelden bij essent dan zal hij de datum ook wel hebben wanneer hij ze heeft aangemeld. En naar ik mag aannemen ook wel bekent zijn bij essent.
Wat jammer is in dit geval is dat de makelaar Peter geen kopie van de meterstanden op het moment toen hij de woning betrok en bij het verlaten ervan heeft gegeven.
Flappie,
Peter schrijft dat hij moet betalen over maanden dat hij er niet woonde.