Hallo,
ik betaal elke maand een voorschot aan Essent voor stroom etc. Nu was ik met de betaling van januari te laat. Heb ik in februari voldaan terwijl het voor 31 jan moest. Dus heb met de herrinering gelijk betaald.
Krijg ik toch een aanmaning met 15 euro extra.
Blijkt dat ze die rekening van de herinnering verekend hebben met de volgende nota...die ook al onderweg was, en die nota verekenen ze met de maand daarop....
Maar zo ben ik wel 15 euro extra kwijt....
Ik heb daardoor al eens grote problemen gehad met Essent...Ik had alles wel betaald maar hun verekenden ze met een volgende maand....
Heeft het betalingskenmerk dan totaal geen waarde???
Wie o wie heeft deze ervaring ook...
gr lous
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent voorschotrekening
Re: Essent voorschotrekening
Die heeft alleen waarde wanneer er op tijd betaald is.heeft het betalingskenmerk dan totaal geen waarde
U bent telaat geweest met betalen.
De computer heeft u betaling niet optijd ontvangen hierdoor krijgt u gelijk een herinnering toe gestuurt dat u telaat betaalt heeft.
Er komt geen mensenhand meer aan te pas waarschijnlijk het grootste probleem bij essent omdat ze alleen de computer nog vertrouwen en die maakt geen fouten........., toch.
Vervolgens word er ook al weer een nieuwe rekening opgemaakt en wanneer ook de betaling van de herinnering te laat binnen is word dat met de volgende rekening verrekend.
Ik hoop voor u dat u hier snel vanaf bent qua "betalingsachterstand" want er zijn op dit moment genoeg mensen die met het handen inhet haar zitten omdat ze een probleem met essent hebben en waarvan het meerendeel veroorzaakt is door essent zelf.
Hoi,
bedankt, ik hoop ook dat ik ze morgen te pakken krijg en WEER kan uitleggen wat er fout gaat, in de hoop dat ze die 15 euro weer eraf halen...
Heb ook maar bijstand.
Gelukkig heb ik het telefoonnummer nog van de mevrouw van Essent incasso in zwolle...zij heeft het vorige keer allemaal uitgezocht en kon met een blik op haar scherm zien dat de fout bij essent lag...alle extra kosten kwijtgescholden, en een heel schappelijke betalingsregeling...als ze nu weer moeilijk doen bij die klanten"service" bel ik haar meteen...
gr lous
bedankt, ik hoop ook dat ik ze morgen te pakken krijg en WEER kan uitleggen wat er fout gaat, in de hoop dat ze die 15 euro weer eraf halen...
Heb ook maar bijstand.
Gelukkig heb ik het telefoonnummer nog van de mevrouw van Essent incasso in zwolle...zij heeft het vorige keer allemaal uitgezocht en kon met een blik op haar scherm zien dat de fout bij essent lag...alle extra kosten kwijtgescholden, en een heel schappelijke betalingsregeling...als ze nu weer moeilijk doen bij die klanten"service" bel ik haar meteen...
gr lous
Hoi,
het ging volgens de telefoniste over he voorschot van de maand december 2003. Maar zij zag op de computer dat alles betaald is,,en snapte dus ook niet waarom ik een aanmaning gehad heb met de datum 5 mrt verzonden.
Zij hadden het nl op 19 januari al wel ververwkt dat die nota betaald was, dat was nog voor de herinnering aan....
Hoezo domme lui daar, ik een nacht in de stress, want het lijkt misschien niet veel, maar 15 euro extra is voor mij een bult geld. Met alle verhogingen van alles , kom ik zoiets amper te boven.
gr lous
het ging volgens de telefoniste over he voorschot van de maand december 2003. Maar zij zag op de computer dat alles betaald is,,en snapte dus ook niet waarom ik een aanmaning gehad heb met de datum 5 mrt verzonden.
Zij hadden het nl op 19 januari al wel ververwkt dat die nota betaald was, dat was nog voor de herinnering aan....
Hoezo domme lui daar, ik een nacht in de stress, want het lijkt misschien niet veel, maar 15 euro extra is voor mij een bult geld. Met alle verhogingen van alles , kom ik zoiets amper te boven.
gr lous
Om doordziek van te worden...
Door hun chaos móet ik naast alle ellende nú óók nog eens bijelkaar opgeteld zo'n 55,- €uro aan administratiekosten. Men is gewaarschuwd !
Door hun chaos móet ik naast alle ellende nú óók nog eens bijelkaar opgeteld zo'n 55,- €uro aan administratiekosten. Men is gewaarschuwd !