LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essentklacht en de juridische positie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Franme

Essentklacht en de juridische positie

Ongelezen bericht door Franme »

Ik heb zoals zovelen met mij een maandenlang slepend conflict met Essent n.a.v. een te hoog voorschot. Dit is per dec-2003 van €128 naar €299 gezet, zonder een jaarafrekening te sturen waar een en ander uit zou zijn af te leiden.Vele telefoontjes, mail en aangetekende brief naar directie verder is het nog steed niet tot een goed einde gebracht.
Ik betaal nog steeds het oude bedrag, enigzins gecorrigeerd door de wissel van een huurgeiser naar een huurcombiketel. Ik wijzig dus het door Essent verlangde bedrag door mijn berekening in €144. Ik ben dus geen wanbetaler. Ik ontvang echter van Essent nog steeds een herinnering van het verschil tussen 299 en 144, zijnde €155. Ik reageer hier niet op, wat tot gevolg heeft dat er een aanmaning volgt op de herinnering, verhoogd met administratiekosten, dreiging met incasso en zelfs afsluiting. Hoe sterk sta ik juridisch met mijn actie om totaal geen gevolg te geven aan de intimidaties van Essent?

Willow

Re: Essentklacht en de juridische positie

Ongelezen bericht door Willow »

Hoe jij juridisch staat weet ik niet.
Wel heb ik zelf inmiddels een advocaat in de arm genomen wat betrefd Essent.
Ik heb nu 3 keer een deurwaarder aan de deur gehad,terwijl ik totaal niets open heb staan.
Mijn geduld is inmiddels op,want ik ben hier voorheen al een half jaar aan het bellen geweest met Essent.
Ze hebben al diverse malen schriftelijk gedreigd met afsluiting,maar ze zijn nog nooit geweest.
Dat zegt in mijn ogen genoeg.
Ook op de aangetekende brief heb ik geen reactie gekregen binnen de gestelde termijn en tot op heden heb ik nog steeds niks van ze mogen vernemen.

Ik denk dat je het beste een buro v. Rechtshulp kunt raadplegen of meteen een advocaat.

Veel suc6

Gesloten