LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evides stuurt deurwaarders kantoor

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Alex_R.

Evides stuurt deurwaarders kantoor

Ongelezen bericht door Alex_R. »

Goedendag,

wij hebben afgelopen zaterdag een brief van een deurwaarderskantoor in de bus gekregen over een rekening van Evides die niet betaald zou zijn.
Het gaat hier om 17,91. Wij hebben altijd een automatische incasso (nu ga je er vanuit dat dat altijd goed gaat). Het kan zijn dat de incasso toen niet gelukt is. Naar mijn mening stuur je dan eerst een acceptgiro, maar die hebben wij niet ontvangen.
Nu staat de rekening op bijna 70 euro.
We kregen de brief op zaterdag en konden bellen of mailen, eerst een mail gestuurd op zaterdag waarin om uitleg werd gevraagd. Na geen mail terug gehad te hebben tot vanmiddag, vandaag gebeld om helderheid te krijgen.
Tijdens het contact met van Es deurwaarders, werd ik als een crimineel behandeld en werd mij verteld dat ik maar gewoon moest betalen, want anders....
Er werd mij verteld dat ze niet overal op gaan reageren.
Nu vind ik dit zoiezo niet normaal en verwacht gewoon dat ze het uitzoeken.

Vroeger liep de leverantie van het water door eneco en hebben we nooit problemen gehad, als dat wel het geval was, werd dit verrekend met de eindafrekening.

Na het gesprek met van Es deurwaarders heb ik ook contact gehad met Evides zelf over de schofterige behandeling, het enige antwoord was daar "we hebben het uit handen gegeven".

Kan ik hier wat mee, betreffende rechtsbijstand of de consumentenbond.

Het is namelijk zo dat Evides hier in regio rotterdam een gigantische machtspositie heeft!!

Alvast bedankt,

ALex R

rvanderlinden

Re: Evides stuurt deurwaarders kantoor

Ongelezen bericht door rvanderlinden »

Bij mij is ook van Es geweest om beslag te leggen zonder vonnis van de rechtbank. Notaoverzicht van 240 euro is zo'n 800 euro geworden door tussenkomst van "van Es". Ongelovelijk dat dit zo maar kan en dat de Tweede Kamerleden dit toelaten. Er zijn maximum incassotarieven, maar in plaats van de zaken te sommeren, worden er over iedere vordering opnieuw de incassokosten gerekend.

En ja, ik weet dat je op tijd je rekeningen moet betalen, maar als je tijdelijk zonder werk zit en geen uitkering krijgt, is dat even niet mogelijk.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Bij mij is ook van Es geweest om beslag te leggen zonder vonnis van de rechtbank. Notaoverzicht van 240 euro is zo'n 800 euro geworden door tussenkomst van "van Es".
zo, en hoe hebben ze dan wel beslag willen leggen???? je hebt ze neem ik aan gewoon onverrichter zake de deur gewezen en een berichtje aan KBVG gestuurd?

hoe kan dit bedrag van €240 verdrievoudigd zijn?
kun je dit eens specificeren hier???

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het totaalbedrag van 70 euro lijkt me te hoog.

http://www.incassokosten.com/I4.htm

Op de site van Evides staat in de Algemene Voorwaarden
ARTIKEL 17 ______________________________________________ WANBETALING
1. Indien de aanvrager of de verbruiker niet binnen de gestelde termijn heeft
betaald, deelt het bedrijf hem dit schriftelijk mee en stelt daarbij een nieuwe
termijn van betaling vast. Is ook binnen deze termijn niet betaald, dan is de
aanvrager of de verbruiker zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.

hanssassen

Ongelezen bericht door hanssassen »

Alsjeblieft geen indianenverhalen. Een deurwaarder kan wel beslag komen leggen zonder zogenaamde executoriale titel (rechterlijke vonnis waarbij je bijvoorbeeld veroordeeld bent om een bepaald bedrag aan Evides te betalen), maar dan heeft hij verlof van de voorzieningenrechter nodig. Hij zal dan conservatoir beslag willen leggen. Neem van mij aan dat zich dat bij openstaande nota's bij Evides niet voor zal doen. Zo'n hel;e procedure kost veel geld, meerdere duizenden euro's, doorgaans niet te verhalen op de schuldenaar.
De deurwaarder probeert je door arrogant gedrag af te troeven en te overdonderen. Het zijn doorgaans vreemde mannetjes die naar hun opdrachtgevers toe met de pet in de hand onderdanig de opdrachten afwachten.
Als zich zo'n figuur aan de deur meldt, laat hem niet een heel verhaal afsteken maar eis een legitimatie. Dat moet hij kunnen tonen, maar wil dat niet. Doe dan gewoon de deur voor zijn neus dicht.

Gesloten