LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] evolta/oxxio jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
willem142

evolta/oxxio jaarafrekening

Ongelezen bericht door willem142 »

Sprookje :)

:!: :?:

In dec 2002 tot mei 2003 Evolta stroom. Daarna ander huis gekocht en switch gepland met evolta voor het nieuwe huis. Helaas niet gelukt toch bijna een jaar betaald bij Evolta en jawel de Nuon. In dec.2003 evolta stopgezet en teveel betaald bedrag laten verrekenen met jaarnota en restant terug op mijn rekening. Ging al problematisch omdat Evolta op randje van failliet staan stond. Maar gelukkig eind goed al goed , toch!!

Wat schets mijn verbazing augustus 2005 een eindafrekening van Oxxio aangaande de periode 2003 -2005 van mijn oude woning, dat ik reeds in mei 2003 verkocht had. Maar het kan gekker volgens de eindafrekening zou ik in die periode, 6 maanden, 11000kwh gebruikt hebben. Een riante verbruik voor een kleine arbeiderswoninkje. Ik verbruik volgens NUOn normen gemiddeld 4000 kwh in mijn nieuwe hoekwoning. Dus even bellen.

Ontvang in september 2005 spoedig een correctie nota, alwaar ik 60 euries terug krijg.
Klaar is kees. Eind goed al goed!!! Hohohoho Niet te snel!!!

In november, december, januari rollen de laatste aanmaningen binnen,
ja je leest het goed geen eerste herinnering of tweede maar gelijk de laatste en maant mij met spoed te betalen of een betalingsregeling te treffen. Bellennnnnnnnnnnn.

Na vandaag gebeld te hebben concludeert men dat het inderdaad een erg hoog verbruik is en dat ik moet wachten op een correctie nota, ps die had ik al in september, en dat alle aanmaning geautomatiseerd
verzonden worden dus niet tegengehouden kunnen worden.....

PS Men heeft tevens gedreigd mij af te zullen sluiten van stroom, stond er in de brief. Vooral doen heb ik geadviseerd want het betreft het vorige huis, zullen de nieuwe eigenaren erg leuk vinden.
:lol:

Banzai

Re: evolta/oxxio jaarafrekening

Ongelezen bericht door Banzai »

Wat is je vraag precies?
Dergelijke verhalen zijn niet nieuw.
Nieuwsgroepen en forums puilen ervan uit.

Mag ik je in afwachting van je vraag alvast adviseren -voor wat rust in de tent en om herhaling te voorkomen- je aan te melden bij www.greenchoice.nl ?
Gas, electriciteit en kosten van netwerkbeheer op 1 nota.
Als je daar braaf je rekeningen voldoet is afsluiten door een ander bedrijf helemaal onmogelijk.
Afsluiten is trouwens vrijwel onmogelijk.
Energie wordt tegenwoordig als 1e levensbehoefte gezien.
Doen ze het toch kan je klagen bij:
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=5
of
www.dte.nl

Overigens, eindafrekeningen dienen tegenwoordig binnen 8 weken opgemaakt te worden.
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... /index.asp

Banzai.

Gesloten