LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Exorbitant hoge kosten voor gas.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
a.pront

Exorbitant hoge kosten voor gas.

Ongelezen bericht door a.pront »

Per 27/4/04 ontvangen afrekening van de NUON over de per. 21\4\03- 20\4\04 waarin ik 19 mtr3 gas heb gebruikt. Alleen koken.
Hieruit blijkt dat ik voor transport, vastrecht transport, vastrecht aansluiting en meetdienst E 131,17 incl.btw moet betalen voor 19 mtr3. dat is E 6,90 ofwel 15,20 gulden per mtr3 .
Dit zonder enig bericht vooraf. Deze kosten zijn voorheen niet op de rekening vermeld.
Het lijkt mij dienstig om het publiek hierop te wijzen omdat het door de zeer uitgebreidheid van de nota, drie pagina's, aan veler aandacht ontsnapt.

peter12

Re: Exorbitant hoge kosten voor gas.

Ongelezen bericht door peter12 »

het is het overwegen waard om op campinggas te gaan koken en de gasaansluiting op te gaan zeggen.

miraltje

Re: Exorbitant hoge kosten voor gas.

Ongelezen bericht door miraltje »

het is het overwegen waard om op campinggas te gaan koken en de gasaansluiting op te gaan zeggen.
dat valt u nog zwaar tegen wat campinggas kost in het verbruik.
je praat in dit geval over een vaste aansluiting en op dat moment niet meer over een tijdelijke situatie(camping en dergelijke)
ook zal je de gasinstallatie moeten aanpassen voor campinggas(propaan en/of butaan).
ingeval van een huurwoning zal je toestemming moeten hebben en krijgen van de woningbouw en gemeente.
de gemeente is hier niet happig op en zal bijna zeker een gastank als 1 van de vereisten stellen.
die zijn alleen te verkrijgen via de vloeibaargas leveranciers en je zal hier een contract mee moeten afsluiten.
zo'n tank moet om de 6 jaar gekeurd worden net zoals de huisinstallatie en dit brengt aanzienlijke kosten met zich mee.
ja, wat is dan goedkoop.:roll:
dan kun je wel zeggen van ik pak gewoon een gasfles en niemand die het ziet, maar de verrader slaapt nooit en gebeurd er wat ben je voor de rest van je leven de klos.
wil je dan toch een goedkoper alternatief kies dan voor elektra.
vastrecht moet je betalen zolang er een meter in de woning zit,
deze moet dan worden weggehaald door de energieleverancier.
vastrecht,meetdienst en dergelijke zijn bij zo'n laag verbruik altijd aan de hoge kant in vergelijking tot het verbruik

Gesloten