LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fakturering

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
adelheid

fakturering

Ongelezen bericht door adelheid »

Mag een bedrijf dat door eigen slordigheid de contributie over 2004 niet heeft gefactureerd dit zonder meer maar na 2 jaar alsnog doen?? :twisted: Zij beroepen zich op onregelmatigheden in hun administratie. Ik ben trouwens niet de enige die een faktuur heeft gekregen.
Ben benieuwd wie me hier antwoord op kan geven

Dilbert29

Re: fakturering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Voor zover ik weet kan dat inderdaad, ik weet niet precies wat de verjaringstermijnen zijn. Wat staat er in de algemene voorwaarden?

Misschien kan iemand met meer wetskennis dit toelichten?

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Contributie kan tot 20 jaar worden gevorderd. Waarom heeft U niet aan de bel getrokken toen er geen geld werd geind? Bedoeld wordt waarschijnlijk de voorschotten die aan een energiebedrijf betaald moeten worden. Dat geldt als een consumentenkoop, dan is de verjaringstermijn 2 jaar.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Artikel 307 | BW3, Boek 3, Titel 11
1. Een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doen verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.
Oftewel: de wet heeft voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, bijvoorbeeld een geldvordering of een huurvordering, verjaart na vijf jaar (art 3:307 BW).
Na verloop van vijf jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling niet meer worden afgedwongen (via de rechter). Deze geldvordering blijft dan wel nog bestaan, maar de wederpartij kan dan - juridisch - niets meer ondernemen om betaling hiervan af te dwingen.

P.s. ik ben geen jurist maar iedereen kan het hier vinden.

Gesloten