Ik hoop dat iemand mij kan adviseren bij het volgende:
Wij zijn op 23 mei 2005 overgestap van een Hoog/Laag tarief naar een Continue tarief.
Tijdens de periode Hoog/Laag tarief hadden wij de afgelopen 4 jaren nagenoeg gelijke jaarnota's van Eneco en Nuon.
Mei 2006 (dus jaar na overgang Continue tarief) krijgen wij een Jaarafrekening van Nuon dat wij 644 Euro moeten bij betalen en het maand bedrag wordt 5x zo hoog!
Ik heb toen met Nuon gebeld of er soms iets mis was gegaan. Wij hebben wel een baby gekregen in dat jaar maar goed zoveel kan dat toch niet schelen? Na meerdere telefoongesprekken kwam ik niet verder dan dat de meterstand klopt met wat er op de faktuur staat en dat ik DUS de faktuur moet voldoen. Als ik denk dat er iets mis is met de meter dan moet ik dat maar bewijzen.
Gezien de prijs van het ijken hebben wij toen voor een betalingsregeling gekozen.
Maar.....
Nu kregen wij de Jaarafrekening van Eneco, hier meoten wij maar liefst 2215,32 Euro bijbetalen!
Ons termijnbedrag gaat van 30 euro naar 475 euro!
Weer gebeld, ja mevrouw het is hetzelfde telwerk als Nuon en als u twijfeld aan de meter dan moet u bij Nuon zijn.
Ik heb begrepen dat de meter eigendom is van NUON maar dat de gebruiker er verantwoordelijk voor is. Dus als de gebruiker denkt dat het ding niet goed werkt dan moet IK dat bewijzen. En IK ben een leek op dat gebied en zij niet!
Kortom ik loop overal tegen een muur aan en betaal voor al deze nutteloze telefoontjes naar Nuon en Eneco 10ct per minuut maar wordt geen steek wijzer.
Mijn vermoeden is dat
a) onze maandbedragen wel wat aan de lage kant waren
b) er iets mis is gegaan bij de overgaan van laag/hoog naar continue tarief.
Maar ik kan mijn vinger hier niet opleggen. Nogmaals ik ben hierin de leek en zij sturen een faktuur met de boodschap:
Bent u het er niet mee eens? bewijs maar eens dat het niet klopt!
Dus...lang verhaal...maar wie kan mij enig advies geven over wat te doen??? Heeft iemand ervaring met het misgaan bij overstap Laag/Hoogtrarief naar Continue tarief?
Alvast bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout bij overstap van Hoog/laag naar Continu tarief???
-
Re: Fout bij overstap van Hoog/laag naar Continu tarief???
Beste WendyB,
Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de hoge jaarafrekening.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen zodat ik het een en ander voor u uit kan uitzoeken. Zou u mij hiertoe uw ontractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de hoge jaarafrekening.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen zodat ik het een en ander voor u uit kan uitzoeken. Zou u mij hiertoe uw ontractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Beste medewerker,
Dank voor de reactie.
Bedoelt u die van de Nuon of van Eneco.
Ik heb gisteravond nog eens de rekeningen met mijn man erbij gezocht maar het lijkt erop dat wij aan beide bedrijven stroom betalen.
Ik zou het opprijs stellen als u ons zou willen terugbellen. Laat me even weten van welk bedrijf u het nummer nodig heeft.
Groet,
Wendy
Dank voor de reactie.
Bedoelt u die van de Nuon of van Eneco.
Ik heb gisteravond nog eens de rekeningen met mijn man erbij gezocht maar het lijkt erop dat wij aan beide bedrijven stroom betalen.
Ik zou het opprijs stellen als u ons zou willen terugbellen. Laat me even weten van welk bedrijf u het nummer nodig heeft.
Groet,
Wendy
-
Nuon (als ik even zo vrij MAG zijn medewerker)
Lees ook eens wat ander threads Wendy; alle facetten van dit verhaal van Medewerker tot en met de gang van zaken rond meterijking zijn al diverse keren de revu gepasseerd.
Lees ook eens wat ander threads Wendy; alle facetten van dit verhaal van Medewerker tot en met de gang van zaken rond meterijking zijn al diverse keren de revu gepasseerd.
-
Beste WendyB,
graag zou ik uw contractrekening van Continuon willen hebben.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
graag zou ik uw contractrekening van Continuon willen hebben.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Beste Medewerker,
U doet het voortreffelijk werk geheel kostenloos ?
U doet het voortreffelijk werk geheel kostenloos ?