LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foute beginstand Oxxio, ervaring met geschillencommissie?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
LaurensC

Foute beginstand Oxxio, ervaring met geschillencommissie?

Ongelezen bericht door LaurensC »

Eind 2013 ben ik van Delta overgestapt naar Oxxio.
Nu krijg ik de jaarrekening van Oxxio, en moet ik bijna 800 euro bij betalen voor een klein appartement waar ik weinig ben.

Toen ik bij Delta weg ging, heb ik meerdere keren de meterstanden door moeten geven. Op de afrekening stond dat ik 2300 kWh gebruikt had.
De energie bedrijven gebruiken een landelijke, database waarin de meterstanden worden opgeslagen. Maar het gekke is nu, dat Delta een andere meterstand in die database heeft gezet dan op mijn afrekening. Ze zeggen dat ik die opgegeven heb, maar het zou kunnen dat ik die wellicht zelf verkeerd heb opgegeven?

In december ben ik overgestapt, en in januari is mijn meter vervangen voor een slimme meter.
En nu zou ik dus volgens de verkeerde meterstanden in 1 maand 2200 kwh verbruikt hebben. Dit kan echt nooit! (De begin standen in de database zijn lager dan de standen op de factuur)

Maar Oxxio zegt, je moet bij delta zijn. en Delta zegt, je bent geen klant meer bij ons dus je moet naar Oxxio. Oxxio heeft bewijs opgevraagd voor het aantonen van foutieve beginstanden. Ik heb de factuur van Delta overlegd, met de juiste standen. Maar omdat deze verkeerd in de database staan, accepteert Oxxio dit niet als bewijs.

Wak kan ik hier het beste mee doen? Ik overweeg om naar de geschillencommissie energie te gaan, iemand ervaring daar mee?

Bob Schurkjens

Re: Foute beginstand Oxxio, ervaring met geschillencommissie?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jazeker. Ben destijds volledig in het gelijk gesteld door de Geschillencommissie inzake Oxxio.

Gesloten