Goedenavond allemaal.
De ellende begon op 12 juni 2005 toen ik plotseling een eindafrekening ontving van Nuon. Die sturen ze alleen maar als je naar een andere leverancier over bent gestapt of het contract op een andere manier is beeindigd.
Maar niets is minder waar ze kunnen het schijnbaar ook zomaar doen.
het betrof de periode van 20 dec 2002 t/m 1 aug 2003.Het betrof een bedrag van 3.201.71 euro in mijn voordeel wel te verstaan Intussen waren ze begonnen de maandtermijnen van jan 2005 t/m juni 2005 terug te storten op mijn rekening . Ik meteen gebeld en verteld dat ik nog steeds klant van Nuon was en waarom ik dan toch een eindafrekening had gekregen. De Dame aan de telefoon ging even weg ,en kwam daarna met de mededeling dat het een fout was omdat ze op een ander systeem waren overgestapt. Ik heb de dame wel duidelijk gemaakt dat zij moesten stoppen met geld terug te storten, Zij zou er voor zorgen dat dat in orde kwam. Echter op 27 juni 2005 kreeg ik een jaarafrekening over de periode 20 dec2002 t/m 19 dec 2004 of ik maar even 1037.77 wou overmaken. Ik weer gebeld hoe zij aan dat bedrag kwamen Weer ging de dame even weg en kwam terug met de mededeling dat het een overzicht betrof over 2003, En dat de orginele jaarafrekening van 2003 niet meer van toepassing was en dat terwijl er op de orginele jaarafrekening periode 20 dec 2002 t/m 19 dec 2003 ik een bedrag heb terug gekregen van 978.56 . Ik wil hierbij wel even vermelden dat ik van de eindafrekening geen geld heb terug ontvangen. Zij hebben alleen de betaalde termijnen van jan 2005 t/m juni 2005 terug gestort. ( snappen jullie het nog ) De 1037.77 heb ik wel betaald onder bedreiging van Nuon ( Intrum ). Maar nu de grootste verrassing het klapstuk van Nuon de jaarafrekening van 2005 per 20 dec 2004 t/m 25 nov 2005 of ik maar even 1489.08 wil bijbetalen en waarom, zij hebben gewoon de maanden van jan t/m juni niet op de jaarafrekening vermeld. Dus waar is mijn geld gebleven . Ik ben misschien maar een simpele geest maar ik heb die 1037.77 verrekent met de bedragen die zij hebben terug gestort . Ik heb wel meteen een klachten formulier ingevult . En kreeg vandaag een telefoontje dat zij het niet eens waren met de klacht en dat nuon dus gelijk had. Zij zei mij nog wel een overzicht toe te zenden. Maar ik zie intussen door de bomen het bos niet meer en overweeg om naar de rechter te atappen . Zij kunnen toch niet zomaar een jaaroverzicht van 2003 van de tafel vegen en dan een nieuwe toezenden?Volgens mij zijn ze een heel jaar kwijt in hun administratie en wel het jaar 2003. Ik hoop dat hier iemand op het forum aanwezig is die mij een helpende hand kan toesteken.
Als er mensen zijn met soortgelijke verhalen die spelen over rekeningen in de periode jan 2005 t/m juni 2005 en over het jaar 2003 dan hoor ik dat ook graag.
Bij voorbaat hartelijk dank.
[email protected]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foute jaarafrekening Noun ( Help)
Re: Foute jaarafrekening Noun ( Help)
Hierbij 1 antwoord op al je vragen:
http://tinyurl.com/dpydj
Voor de rest zal je de brij papier toch enigzins moeten doorworstelen.
Maar 1 reden voor een klacht bij de Geschillencommissie heb je alvast.
Sterkte en succes.
Banzai.
http://tinyurl.com/dpydj
Voor de rest zal je de brij papier toch enigzins moeten doorworstelen.
Maar 1 reden voor een klacht bij de Geschillencommissie heb je alvast.
Sterkte en succes.
Banzai.
Laatst gewijzigd door Banzai op 09 feb 2006 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Geachte mevrouw Rongen,
Het lijkt mij dat enige toelichting op zijn plaats is, indien er bij u onduidelijkheid is ontstaan over de facturen van Nuon en de verschillende verrekeningen die er hebben plaatsgevonden.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Het lijkt mij dat enige toelichting op zijn plaats is, indien er bij u onduidelijkheid is ontstaan over de facturen van Nuon en de verschillende verrekeningen die er hebben plaatsgevonden.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
geachte medewerker dat is 3000708217
Dit gebeurt wel eens vaker. De klant is dan tussentijds uitgeswitched en vaak onterecht. Alle voorschotten die zijn betaald wordt verekend met je 1e EIND afrekening. Daarna krijg je een jaar afrekening waar geen voorschotten zijn meegenomen. Beide nota's zal je met elkaar moeten verrekenen.
-
De medewerker
Geplaatst op 07 Feb 2006 14:22 door De medewerker
--------------------------------------------------------------------------------
Geachte mevrouw Rongen,
Met vriendelijke groet,
De medewerker
De mensen, het volk, verwacht als gevolg van de privatisering en opsplitsing der eerdere omvangrijke energiebedrijven, welke een onomstotelijke monopoly postitie hebben verworven in Nederland en daardoor heer en meester waren met als gevolg dat ze echt alles konden maken, dat dachten ze tenminste, verbetering in services en zeker geen onregelmatigheden in het betalingsverkeer. Onregelmatigheden in het betalingsverkeer zijn niet van deze tijd. Kan men dat niet voorkomen dan moet men geen energieleverancier gaan worden of men is die status in geen geval waard. Er bestaat momenteel geen enkele energieleverancier welke naar behoren functioneert.
Eneco kwam als beste uit de bus voor wat betreft haar administratie. Wanneer ik U vertel dat het hier bergen klachten regent over Eneco geeft ik U te raden welke puinhoop de overige zogenaamde leverachtier dan moeten hebben. Sorry kan men niet altijd verkopen en een excuus wordt ook niet altijd aanvaard. Administratief mag een verhaal als hierboven vermeld niet plaatsvinden. Het is gewoon in 'e'en woordt gezegd een wanorden in heel die adminsitratie der energieleveranciers. Niemand uitgezonderd. En wij maar leuren met betalingsbewijzen en bankafschriften naar de leverancier met als resultaaat dat er twee weken nadien alsnog een herinnering op de mat valt met een verhoging als gevolg van administratiekosten. Als men mijn uren zou betalen dan was ik een rijk man.[/quote]