| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] foutieve meteropname
-
jaquelineg8025
foutieve meteropname
Afgelopen mei heeft een medewerker van Enexis een foutieve meterstand, wat de electriciteit betreft, opgenomen en deze aan Oxxio en Enexis doorgegeven. Nu weigert Oxxio de meterstand te corrigeren, volgens Enexis moet Oxxio namelijk daartoe een verzoek aan Enexis richten. Hebben daardoor flink moeten bijbetalen. Kan dit zomaar? Tenslotte is de fout niet door ons gemaakt, maar door de meteropnemer.
De electriciteit is ook nog goedkoper geworden, dus zijn we duurdere stroom aan het gebruiken in een goedkopere periode.
De electriciteit is ook nog goedkoper geworden, dus zijn we duurdere stroom aan het gebruiken in een goedkopere periode.
Re: foutieve meteropname
Oxxio zal zeggen als reden:
de standen zijn opgenomen door een meteropnemer dus kloppen ze. Ongeacht wat u zegt. Als Oxxio een verzoek uitstuurt, zal Enexis dit verzoek toch gaan weigeren.
Aan u is de opgave om een foto te maken van de standen. Zorg dat datum op de foto staat vermeld. Deze foto opsturen (zorg dat uzelf een bewijs bewaart!!!) naar Oxxio, dat is namelijk het bewijs dat de meteropnemer een foute stand heeft genoteerd.
Overigens vraag ik me wel af hoe u zeker weet dat de standen fout zijn opgenomen in mei. Had u ze zelf ook opgenomen?
Tot slot:
wat was de opgenomen stand (meteropnemer)
wat was de opgenomen stand door uzelf
Wat is de huidige stand?
de standen zijn opgenomen door een meteropnemer dus kloppen ze. Ongeacht wat u zegt. Als Oxxio een verzoek uitstuurt, zal Enexis dit verzoek toch gaan weigeren.
Aan u is de opgave om een foto te maken van de standen. Zorg dat datum op de foto staat vermeld. Deze foto opsturen (zorg dat uzelf een bewijs bewaart!!!) naar Oxxio, dat is namelijk het bewijs dat de meteropnemer een foute stand heeft genoteerd.
Overigens vraag ik me wel af hoe u zeker weet dat de standen fout zijn opgenomen in mei. Had u ze zelf ook opgenomen?
Tot slot:
wat was de opgenomen stand (meteropnemer)
wat was de opgenomen stand door uzelf
Wat is de huidige stand?
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Beste jaquelineg8025,
Uw forumbericht van 11 augustus jl. maakt duidelijk dat u de op uw afrekening gehanteerde meterstanden betwist. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
Uw forumbericht van 11 augustus jl. maakt duidelijk dat u de op uw afrekening gehanteerde meterstanden betwist. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio
-
jaquelineg8025
Geachte Oxxiomedewerker,
U wilt niet weten hoe vaak ik hierover al een medewerker/ster aan de lijn heb gehad, kostte me al heel veel tijd en telefoonkosten. Ben daar al weken mee bezig geweest, elke keer kreeg ik een ander antwoord. Het laatste antwoord luidde dat Oxxio geen correctie doorvoert, terwijl Enexis hiertoe zeker wel bereid is na een een verzoek daartoe door Oxxio. Heb ook met Enexis hierover telefonisch contact gehad. En dat is nog niet de enige fout van Oxxio, de ene na de ander stapelt zich op. Elke keer weer een andere medewerker met een andere mening. Dit is zo'n standaardreactie, als je contact hebt met Oxxio, gebeurt er verder toch niets.
U wilt niet weten hoe vaak ik hierover al een medewerker/ster aan de lijn heb gehad, kostte me al heel veel tijd en telefoonkosten. Ben daar al weken mee bezig geweest, elke keer kreeg ik een ander antwoord. Het laatste antwoord luidde dat Oxxio geen correctie doorvoert, terwijl Enexis hiertoe zeker wel bereid is na een een verzoek daartoe door Oxxio. Heb ook met Enexis hierover telefonisch contact gehad. En dat is nog niet de enige fout van Oxxio, de ene na de ander stapelt zich op. Elke keer weer een andere medewerker met een andere mening. Dit is zo'n standaardreactie, als je contact hebt met Oxxio, gebeurt er verder toch niets.
-
jaquelineg8025
Hallo Shine,
Volgens Enexis wordt zo'n verzoek niet geweigerd als Oxxio dat verzoek in zou dienen, dit is me telefonisch verzekerd. Oxxio geeft als reden van niet corrigeren, dat ze onder 1.000 kwh dat niet doen.
Ik had inderdaad de standen zelf ook opgenomen, doe ik geregeld en al helemaal als de meteropnemer is geweest. Dit ter controle en om een beetje ons verbruik in de gaten te houden.
De opgenomen stand is 66905 kwh
De correcte stand was 66095 kwh, dus de meteropnemer heeft 2 cijfers verwisseld
De stand nu is 66705, dus nog steeds lager dan de verkeerd opgenomen stand.
Bedankt voor je tip, maar ook een foto sturen zal niet hebben, Oxxio corrigeert gewoon niet.
Bedankt voor jouw reactie
Volgens Enexis wordt zo'n verzoek niet geweigerd als Oxxio dat verzoek in zou dienen, dit is me telefonisch verzekerd. Oxxio geeft als reden van niet corrigeren, dat ze onder 1.000 kwh dat niet doen.
Ik had inderdaad de standen zelf ook opgenomen, doe ik geregeld en al helemaal als de meteropnemer is geweest. Dit ter controle en om een beetje ons verbruik in de gaten te houden.
De opgenomen stand is 66905 kwh
De correcte stand was 66095 kwh, dus de meteropnemer heeft 2 cijfers verwisseld
De stand nu is 66705, dus nog steeds lager dan de verkeerd opgenomen stand.
Bedankt voor je tip, maar ook een foto sturen zal niet hebben, Oxxio corrigeert gewoon niet.
Bedankt voor jouw reactie
Ik raad je toch dringend aan contact op te nemen met deoxxiomedewerker. Jij hebt nog maar kort ellende. Ik had dat 5 jaar, maar dankzij de oxxiomedewerker alhier is het probleem opgelost.
(zie topic OXXIO Ellende)
Inderdaad heel wrang, niets wat ik daarvoor ondernam hielp( dat was zeeeeer veel), alleen als men de publiciteit zoekt door op dit forum te posten kan er een einde komen aan de ellende.
Dus gooi nu je kont niet tegen de krib, maar neem contact op met de Special Attention Desk.
(zie topic OXXIO Ellende)
Inderdaad heel wrang, niets wat ik daarvoor ondernam hielp( dat was zeeeeer veel), alleen als men de publiciteit zoekt door op dit forum te posten kan er een einde komen aan de ellende.
Dus gooi nu je kont niet tegen de krib, maar neem contact op met de Special Attention Desk.
Fijn dat Enexis je garandeert dat een dergelijk verzoek niet geweigerd zal worden.Volgens Enexis wordt zo'n verzoek niet geweigerd als Oxxio dat verzoek in zou dienen, dit is me telefonisch verzekerd. Oxxio geeft als reden van niet corrigeren, dat ze onder 1.000 kwh dat niet doen.
Wat Oxxio beweert: onder de 1000 KwH doen ze dat niet,.........dan liegen ze dat ze scheel zien en overtreden ze zelfs wettelijk vastgelegde afspraken.
Kortom, u hebt alle recht op die Jaarnota correctie. Oxxio MOET die aanvragen!!
Weigert Oxxio alsnog, meldt dit dan iig bij de consuwijzer. Daar vind je ook verdere info welke weg je moet bewandelen richting geschillencommissie.
OXXIO:
Als de geschatte meterstanden afwijken van uw werkelijke meterstanden, kan uw jaarafrekening kan fors hoger of lager uitvallen. Volgens wettelijke regelgeving kunnen deze meterstanden niet meer worden aangepast. Het is daarom belangrijk dat u de eerstvolgende keer dat uw netbeheerder om uw meterstanden vraagt, deze wel doorgeeft. Op uw volgende jaarafrekening wordt het totaalbedrag dan berekend op basis van uw werkelijke meterstanden. Uiteindelijk betaald u zo nooit teveel.
//
Is dit een eigen wet gemaakt door OXXIO? Waar halen ze dit -foute-recht vandaan?
De wet: zie:
http://docs.google.com/gview?a=v&q=cach ... l=nl&gl=nl
Erg interessant en Lees vooral het stukje:
Indien niet tijdig en juist een meterstand is ingediend bij de netbeheerder die vervolgens een andere stand heeft vastgesteld, maar de alsnog opgegeven stand van de klant binnen de validatiemarges valt
(tussen 50% - 200% van verwacht verbruik), vindt geen correctie plaats maar kan de leverancier wel een correctie op eigen kosten toepassen.
Indien bij switchen, verhuizen of periodiek afrekenen van profielklanten de gebruikte meterstand niet terecht of op onjuiste wijze vastgesteld is op basis van de in wet- en regelgeving vastgelegde processen, vindt wel
correctie door de keten heen plaats.
Een verzoek tot correctie door de complete keten wordt in geval van onterechte vaststelling, in principe altijd gehonoreerd. De klant heeft er immers recht op omdat er door andere partijen een fout is gemaakt. Uit
kostenoverwegingen kunnen leveranciers minimumnormen aan correctie verbinden uitgedrukt in geld of verbruikseenheden (richtlijn €50,-, 200 kWh, 100 m3) en de klant ertoe bewegen van correctie af te zien.
Indien de klant toch staat op herstel dan geeft de leverancier hieraan gevolg volgens onderstaand protocol.
Ik adviseer je om iig wel in te gaan op het aanbod dat de Oxxio medewerker hier heeft gedeponeerd. Doet u dat niet zal de geschillencommissie u daarop weer aanspreken. (tja tis allemaal wat)
Succes ermee en laat even weten hoe het afgelopen is!
-
jaquelineg8025
Hallo Shine en AGGB,
Sorry voor late reactie, ben een paar dagen weg geweest. Moet sowieso Oxxio bellen, de beloofde voorschotverlaging is niet doorgevoerd en ook de belofte om het teveel betaalde aan voorschotten terug te storten zijn ze niet nagekomen. Kunnen ze daar dan echt niets goed doen?
Ik ga rustig jullie reacties nog eens doorlezen, maar wilde even laten weten waarom jullie maar niets hoorden.
Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Bedankt voor het meedenken en groetjes
Sorry voor late reactie, ben een paar dagen weg geweest. Moet sowieso Oxxio bellen, de beloofde voorschotverlaging is niet doorgevoerd en ook de belofte om het teveel betaalde aan voorschotten terug te storten zijn ze niet nagekomen. Kunnen ze daar dan echt niets goed doen?
Ik ga rustig jullie reacties nog eens doorlezen, maar wilde even laten weten waarom jullie maar niets hoorden.
Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Bedankt voor het meedenken en groetjes
-
jaquelineg8025
Hallo AGGB en Shine,
Heb dus contact met de medewerker van Oxxio gehad en heb hem geconfronteerd met wat Shine me adviseerde. Toen kon inderdaad ineens wel de meterstand gewijzigd worden. Was een goede tip Shine, bedankt daarvoor.Heb het teveel betaalde inmiddels ook terug gestort gekregen op de rekening.
Het andere probleem dat ik ook met Oxxio had, heb ik opgelost om daar dus helemaal weg te gaan. Heb inmiddels al een nieuwe leverancier, heb het daar dus echt helemaal gehad. Iedereen geeft een ander antwoord, heb inmiddels wel 15 telefoontjes gevoerd en enkele mails gestuurd, nooit hetzelfde antwoord. Er worden beloften gedaan die niet genoteerd worden en dus niet nagekomen, alleen degene die me het laatst geholpen heeft, heeft zijn woord gehouden en heeft gedaan wat hij beloofd heeft.
Bedankt voor jullie hulp, heb er veel aan gehad.
Groetjes
Heb dus contact met de medewerker van Oxxio gehad en heb hem geconfronteerd met wat Shine me adviseerde. Toen kon inderdaad ineens wel de meterstand gewijzigd worden. Was een goede tip Shine, bedankt daarvoor.Heb het teveel betaalde inmiddels ook terug gestort gekregen op de rekening.
Het andere probleem dat ik ook met Oxxio had, heb ik opgelost om daar dus helemaal weg te gaan. Heb inmiddels al een nieuwe leverancier, heb het daar dus echt helemaal gehad. Iedereen geeft een ander antwoord, heb inmiddels wel 15 telefoontjes gevoerd en enkele mails gestuurd, nooit hetzelfde antwoord. Er worden beloften gedaan die niet genoteerd worden en dus niet nagekomen, alleen degene die me het laatst geholpen heeft, heeft zijn woord gehouden en heeft gedaan wat hij beloofd heeft.
Bedankt voor jullie hulp, heb er veel aan gehad.
Groetjes
Fijn dat het is opgelost en ook fijn dat je het even terugkoppelt.
Graag gedaan en geniet van je nieuwe leverancier
Graag gedaan en geniet van je nieuwe leverancier