LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ga nooit naar Evolta
Ga nooit naar Evolta
Een en al ellende en spijt heb ik van de overstap naar Evolta. Volgens evolta betaal ik netwerkkosten aan hun en gaan zij die verrekenen met essent. Volgens Essent moet ik netwerkkosten gewoon aan hun betalen, met het gevolg dat ik al een jaar de netwerkkosten dus dubbel betaal. Wie heeft dit probleem ook? En van wie kan ik verwachten dat ik het terug ga krijgen? Is in totaal nu al 300 euro! Evolta wil of kan dit niet voor mij regelen. Dus mensen ga NOOIT naar Evolta goedkoper is het zeker niet. Ik ga in iedergeval terug naar die schoften van Essent, dan ben ik in elk geval van de netwerkkosten af.
Re: Ga nooit naar Evolta
Wij zijn sinds maart vorig jaar klant bij Evolta en hebben een soortgelijk probleem gehad. Dit lag echter niet bij Evolta, maar bij Energiebedrijf.com en Continuon (het netbeheersbedrijf dat bij Nuon hoort). Wij hadden ooit de intentie om bij Energiebedrijf.com een contract af te sluiten, maar hebben hier vanaf gezien nadat wij maandenlang niets van hen hadden vernomen. Hierna naar Evolta overgestapt, wat redelijk voorspoedig verliep allemaal. Overigens betaal je inderdaad aan Evolta de netbeheerskosten, die zij vervolgens doorsluizen naar je netbeheerder (Contiuon, Essent e.d.) Tot onze verbazing stond op de jaarrekening van Nuon echter een bedrag voor netbeheerskosten. Na contact met de klantenservice van Nuon gehad te hebben (totaal geen verstand van details en hoe de groene stroommarkt in elkaar zit) zou er wat aan gedaan worden. Niet dus...er waren in totaal bijna 10 emails, 6 telefoontjes en twee brieven nodig om de netbeheerskosten terug te krijgen. Bleek dat Energiebedrijf.com had doorgegeven dat wij een contract hadden afgesloten. Dat werd mij bij navraag echter eerst ontkend door Nuon. De ellende is ook dat je continon niet rechtstreeks kan aanspreken. Dat moet allemaal via de onkundige (wat groene stroom betreft dan) klantenservice van Nuon. Tip: stuur een mail naar Evolta en laat hen dit doorsturen aan Continon. Zij hebben nl. wel rechtstreeks contact met dit netbeheersbedrijf. Antwoord ontvang je dan weer via Evolta.
Het is in ieder geval onzin dat je via Essent ook netbeheerskosten kwijt bent. Er is maar een soort contract bij Evolta, waarin duidelijk staat dat de netbeheerskosten aan hen voldaan worden en niet rechtstreeks aan de netbeheerder betaald worden. Het probleem ligt dus bij Essent netbeheer.
Het is in ieder geval onzin dat je via Essent ook netbeheerskosten kwijt bent. Er is maar een soort contract bij Evolta, waarin duidelijk staat dat de netbeheerskosten aan hen voldaan worden en niet rechtstreeks aan de netbeheerder betaald worden. Het probleem ligt dus bij Essent netbeheer.
Re: Ga nooit naar Evolta
Wie heeft er nog meer ervaring bij Evolta? ik ben al drie weken bezig via E-mail, telefoon en wordt nimmer terug gebeld om antwoord te krijgen op mijn vragen. Ik betaal opheden alleen netwerkkosten bij Evolta en idemdito bij Essent. De maandbedragen en meterstanden worden opgevraagd door Essent? Hele vreemde situatie