LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Geachte lezers,
Ik moet Oxxio € 618 euro betalen omdat ik in 2005 een contract ben aangegaan met Durion. Uit hun administratie blijkt dat ik in 2005 daarvan lid ben van geworden... Terwijl ik altijd de gas rekening betaal aan de Nuon. Als ik het doe volgens hun regels betaal ik dus de rekeningen dubbel, aan Oxxio + aan Nuon! Daarnaast moet ik ook het vastrecht betalen aan Oxxio, terwijl ik ook daarvan de rekeningen altijd betaald heb aan de Nuon, daarvan ook bewijzen heb.
Hier de brief van Oxxio:
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs hebben wij u geprobeerd telefonisch te benaderen. Dit is echter niet gelukt. Graag willen wij u informeren over het volgende:
Overname door Oxxio
Enige tijd geleden is Durion overgenomen door Oxxio. Bij de overname zijn alle klanten overgenomen door Oxxio. Uit controle is gebleken dat er na de overdracht in de administratieve verwerking iets mis is gegaan.
Sinds de overname van Durion door Oxxio heeft Oxxio u gas geleverd vanaf 25-2-2005 zonder dat Oxxio u hiervoor een maandelijks voorschotbedrag in rekening heeft kunnen brengen. U heeft daardoor nog geen afrekening over het geleverde gas ontvangen.
Wij vinden het vervelend u met deze situatie te confronteren, maar zullen u alsnog de kosten van het daadwerkelijk geleverde gas met terugwerkende kracht in rekening brengen.
De Afrekening / de bijlage
Ingesloten is de afrekening voor uw verbruik van gas van Oxxio. Het betreft de periode vanaf startdatum levering tot en met de laatste meteropname. Indien bij u in de maand(en) na het laatste meteropnamemoment geen voorschotbedrag voor gas in rekening is gebracht, wordt dit met u verrekend op de volgende jaarafrekening. Om bijbetaling te voorkomen kunt u naar aanleiding van dit bericht uw voorschotbedrag aanpassen middels het daarvoor bestemde formulier op onze website www.oxxio.nl.
Al uw gegevens op een rij
Op de afrekening ziet u de volgende gegevens in één oogopslag overzichtelijk op een rij:
de gegevens over uw aansluiting;
de periode waarover wordt afgerekend en uw verbruik in die periode;
een specificatie van de kosten: de hoeveelheid geleverde gas (in m3), het vastrecht en de energieheffing (EB).
Aldus de brief van Oxxio.
Ik ben in 2005 volgens mij wel een contract aangegaan bij Durion, echter daar heb ik nooit weer wat van gehoord, dus ging ik er vanuit dat daar iets mis is gegaan.
Is het beste gewoon te vragen aan Oxxio dat zij inderdaad een bewijs hebben waar ik voor getekend heb? En als het echt zo is dat ik een contract met hun ben aangegaan, dan hadden zij er ook voor moeten zorgen toch dat ik niet meer hoef te betalen aan de Nuon?! Dan moeten zij dat geld maar weer terug zien te vordenen. Wat zijn mijn rechten?!
Ik moet Oxxio € 618 euro betalen omdat ik in 2005 een contract ben aangegaan met Durion. Uit hun administratie blijkt dat ik in 2005 daarvan lid ben van geworden... Terwijl ik altijd de gas rekening betaal aan de Nuon. Als ik het doe volgens hun regels betaal ik dus de rekeningen dubbel, aan Oxxio + aan Nuon! Daarnaast moet ik ook het vastrecht betalen aan Oxxio, terwijl ik ook daarvan de rekeningen altijd betaald heb aan de Nuon, daarvan ook bewijzen heb.
Hier de brief van Oxxio:
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs hebben wij u geprobeerd telefonisch te benaderen. Dit is echter niet gelukt. Graag willen wij u informeren over het volgende:
Overname door Oxxio
Enige tijd geleden is Durion overgenomen door Oxxio. Bij de overname zijn alle klanten overgenomen door Oxxio. Uit controle is gebleken dat er na de overdracht in de administratieve verwerking iets mis is gegaan.
Sinds de overname van Durion door Oxxio heeft Oxxio u gas geleverd vanaf 25-2-2005 zonder dat Oxxio u hiervoor een maandelijks voorschotbedrag in rekening heeft kunnen brengen. U heeft daardoor nog geen afrekening over het geleverde gas ontvangen.
Wij vinden het vervelend u met deze situatie te confronteren, maar zullen u alsnog de kosten van het daadwerkelijk geleverde gas met terugwerkende kracht in rekening brengen.
De Afrekening / de bijlage
Ingesloten is de afrekening voor uw verbruik van gas van Oxxio. Het betreft de periode vanaf startdatum levering tot en met de laatste meteropname. Indien bij u in de maand(en) na het laatste meteropnamemoment geen voorschotbedrag voor gas in rekening is gebracht, wordt dit met u verrekend op de volgende jaarafrekening. Om bijbetaling te voorkomen kunt u naar aanleiding van dit bericht uw voorschotbedrag aanpassen middels het daarvoor bestemde formulier op onze website www.oxxio.nl.
Al uw gegevens op een rij
Op de afrekening ziet u de volgende gegevens in één oogopslag overzichtelijk op een rij:
de gegevens over uw aansluiting;
de periode waarover wordt afgerekend en uw verbruik in die periode;
een specificatie van de kosten: de hoeveelheid geleverde gas (in m3), het vastrecht en de energieheffing (EB).
Aldus de brief van Oxxio.
Ik ben in 2005 volgens mij wel een contract aangegaan bij Durion, echter daar heb ik nooit weer wat van gehoord, dus ging ik er vanuit dat daar iets mis is gegaan.
Is het beste gewoon te vragen aan Oxxio dat zij inderdaad een bewijs hebben waar ik voor getekend heb? En als het echt zo is dat ik een contract met hun ben aangegaan, dan hadden zij er ook voor moeten zorgen toch dat ik niet meer hoef te betalen aan de Nuon?! Dan moeten zij dat geld maar weer terug zien te vordenen. Wat zijn mijn rechten?!
Laatst gewijzigd door Rolandroland op 28 jan 2007 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
NIET betalen en laat zij het maar bewijzen. Zorg ook dat eventuele automatische incasso´s door Oxxio niet plaats kunnen vinden!
Neem ondertussen óók even met Nuon EN Continuon contact op om na te gaan door wie u in betreffende periode geleverd kreeg op het adres.
Tevens is het radzaam dat u uw bankafschriften van de afgelopen 2 jaar erbij haalt en de afschriften eens goed bekijkt !
Door wie krijgt u nu geleverd?
Neem ondertussen óók even met Nuon EN Continuon contact op om na te gaan door wie u in betreffende periode geleverd kreeg op het adres.
Tevens is het radzaam dat u uw bankafschriften van de afgelopen 2 jaar erbij haalt en de afschriften eens goed bekijkt !
Door wie krijgt u nu geleverd?
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Bedankt voor uw reactie. Ik heb alle afschriften van Nuon nog dat ik altijd gas (en vastrecht aan Continuon) aan hun betaalde + de bank rekening afschriften. Ik neem bij Oxxio wel stroom af, daar hebben ze mijn nieuwe bank rekening nummer dan ook van afgeplukt.
Levering stroom: Oxxio
Levering gas: Nuon
Vastrecht: Continuon
Verder ben ik van mening dat op het moment dat je bv stroom afneemt bij een andere provider, dat op de afschriften van Nuon dat het daar ook bij staat zodat je echt weet dat je niet dubbel betaald.
Levering stroom: Oxxio
Levering gas: Nuon
Vastrecht: Continuon
Verder ben ik van mening dat op het moment dat je bv stroom afneemt bij een andere provider, dat op de afschriften van Nuon dat het daar ook bij staat zodat je echt weet dat je niet dubbel betaald.
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Dus, als ik het goed begrijp nam u destijds wel Elektriciteit bij Durion/Oxxio af maar NIEt Gas. Maar hebt u voor deze E leverancie de afgelopen jaren nooit betaald door een fout bij Oxxio. (overname Durion klanten)
In de brief die Oxxio verstuurd spreekt ze over Gas. Terwijl hiervan duidelijk is dat u dit product altijd bij de Nuon afnam.
Dus: laat Oxxio maar bewijzen dat u destijds ook G bij hun afnam.
Tjemig hun administratie is een puinzooi. Wegwezen daar.
Nuon is een leverancier net zoals Oxxio dat is. Nuon echter verzorgd de rekening mbt het netbeheer gedeelte tbv netbeheerder Continuon.
Vastrecht voor G+E hebt u gedurende deze periode aan en via de Nuon betaald.
Tevens wil ik u er op attenderen dat de grote kans er in bestaat dat Oxxio wéér fouten gaat maken met betrekking tot het berekeningsgedeelte wat thuishoort bij het netbeheer gedeelte omdat ze sinds 1 mei 2006 dit zelf verzorgen. Consumenten die na 1 mei 2006 klant van Oxxio zijn geworden ontvangen geen apart netbeheer rekening meer. (leverancier/netbeheerder rekeningsmodel)
De werkwijze en slechte administratie van Oxxio geeft de consument hoofdbrekens op het gebied van (be)rekeningen. De eventuele kleine besparing die u bij hun krijgt, bent u dubbel en dwars weer kwijt aan de ellende die ze veroorzaken. Het kost u bergen energie.
Vreemd is wel dat u zegt destijds geen contract van Durion/Oxxio ontvangen te hebben. Weet u dit zeker?
Tip/info: U dacht geen contract bij Oxxio te hebben. Mocht het zo zijn dat u ergens geen leverancie contracten voor een bepaald benodigd product hebt afgesloten dan zal u uiteindelijk vanzelf een schrijven van de desbetreffende netbeheerder ontvangen met het vriendelijke doch dringend verzoek zich per ommegaande bij een leverancier aan te melden. Anders zal er een afsluiting voor dat product volgen.
Met andere woorden: de netbeheerder ziet dus of iemand woonachtig op een adres actieve leverancierscontracten heeft en bij wie.
In de brief die Oxxio verstuurd spreekt ze over Gas. Terwijl hiervan duidelijk is dat u dit product altijd bij de Nuon afnam.
Dus: laat Oxxio maar bewijzen dat u destijds ook G bij hun afnam.
Tjemig hun administratie is een puinzooi. Wegwezen daar.
Nuon is een leverancier net zoals Oxxio dat is. Nuon echter verzorgd de rekening mbt het netbeheer gedeelte tbv netbeheerder Continuon.
Vastrecht voor G+E hebt u gedurende deze periode aan en via de Nuon betaald.
Tevens wil ik u er op attenderen dat de grote kans er in bestaat dat Oxxio wéér fouten gaat maken met betrekking tot het berekeningsgedeelte wat thuishoort bij het netbeheer gedeelte omdat ze sinds 1 mei 2006 dit zelf verzorgen. Consumenten die na 1 mei 2006 klant van Oxxio zijn geworden ontvangen geen apart netbeheer rekening meer. (leverancier/netbeheerder rekeningsmodel)
De werkwijze en slechte administratie van Oxxio geeft de consument hoofdbrekens op het gebied van (be)rekeningen. De eventuele kleine besparing die u bij hun krijgt, bent u dubbel en dwars weer kwijt aan de ellende die ze veroorzaken. Het kost u bergen energie.
Vreemd is wel dat u zegt destijds geen contract van Durion/Oxxio ontvangen te hebben. Weet u dit zeker?
Tip/info: U dacht geen contract bij Oxxio te hebben. Mocht het zo zijn dat u ergens geen leverancie contracten voor een bepaald benodigd product hebt afgesloten dan zal u uiteindelijk vanzelf een schrijven van de desbetreffende netbeheerder ontvangen met het vriendelijke doch dringend verzoek zich per ommegaande bij een leverancier aan te melden. Anders zal er een afsluiting voor dat product volgen.
Met andere woorden: de netbeheerder ziet dus of iemand woonachtig op een adres actieve leverancierscontracten heeft en bij wie.
Dit kan en mag niet volgens de wet van de vrije energiemarkt. Dat zou namelijk betekenen dat leverancier Nuon weet bij wie u een bepaald product afneemt.Verder ben ik van mening dat op het moment dat je bv stroom afneemt bij een andere provider, dat op de afschriften van Nuon dat het daar ook bij staat zodat je echt weet dat je niet dubbel betaald.
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Of dat er bij staat dat het via een andere leverancier verloopt. Nu nog moet je alles na lopen als de stroom ook in rekening wordt gebracht, er moet dus als het goed is dat u de stroom bv afneemt via Oxxio een kopje ontbreken, nl. de stroom op de Nuon factuur uiteraard.
De rekening van Oxxio valt stukken duurder uit dan die van de Nuon, ik heb nl. de rekeningen bekeken. Bij Oxxio is er een hoger tarief te vinden per m3 gas. Ik vind het niet redelijk dat ze er nog een jaar later mee aankomen dat ik dan klant ben bij hun. Trouwens Oxxio heeft een gratis telefoonnummer: 0800-2227000 dat is wel weer handig anders zou ik ook nog dik moeten betalen voor een 09 nummer. Op hun site is trouwens heel moeilijk hun telefoonnummer te vinden. Alleen maar 'veel gestelde vragen'. Bij klachten, daar vind je pas hun telefoonnummer, een nummer dat 15 cent per minuut kost.
De rekening van Oxxio valt stukken duurder uit dan die van de Nuon, ik heb nl. de rekeningen bekeken. Bij Oxxio is er een hoger tarief te vinden per m3 gas. Ik vind het niet redelijk dat ze er nog een jaar later mee aankomen dat ik dan klant ben bij hun. Trouwens Oxxio heeft een gratis telefoonnummer: 0800-2227000 dat is wel weer handig anders zou ik ook nog dik moeten betalen voor een 09 nummer. Op hun site is trouwens heel moeilijk hun telefoonnummer te vinden. Alleen maar 'veel gestelde vragen'. Bij klachten, daar vind je pas hun telefoonnummer, een nummer dat 15 cent per minuut kost.
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Uw laatste schrijven snap ik niet goed. Het is behoorlijk warrig.
Ik betaal liever 0,10 per minuut dan al die ellende die een Oxxio oplevert.
De levering van elektra dient inderdaad in uw geval NIET op de Nuon rekening te staan. Alleen de E-netbeheerkosten dient op de Nuon factuur te staan.
Uit uw laatste schrijven zegt u ineens Gas wel bij Oxxio afgenomen te hebben? Terwijl in een ander schrijven u iets anders weergeeft.
Ik kan het nu allemaal even niet meer volgen......
Dat mag en is ieders recht. Sterker nog, er zijn mensen die zich vergeten aan te melden bij een leverancier maar wel driftig van Elektra en Gas gebruik maken. Pas 9 maanden later nog eens contact opnemen met een leverancier om zich aan te gaan melden voor levering. De aanmelding zal dan met terugwerkende kracht plaatsvinden. Om kort te gaan: er zal moeten worden betaald voor het verbruikte.Ik vind het niet redelijk dat ze er nog een jaar later mee aankomen dat ik dan klant ben bij hun.
Ik betaal liever 0,10 per minuut dan al die ellende die een Oxxio oplevert.
De levering van elektra dient inderdaad in uw geval NIET op de Nuon rekening te staan. Alleen de E-netbeheerkosten dient op de Nuon factuur te staan.
Uit uw laatste schrijven zegt u ineens Gas wel bij Oxxio afgenomen te hebben? Terwijl in een ander schrijven u iets anders weergeeft.
Ik kan het nu allemaal even niet meer volgen......
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Dat is een misverstand:
Levering stroom: Oxxio
Levering gas: Nuon(zin)
Vastrecht: Continuon
Volgens DTe moet je een bericht van je vorige leverancier krijgen dat je bent overgestapt. Dat is dus ook niet gebeurd. Normaal gesproken moet je binnen 5 dagen over zijn naar je nieuwe provider.
Ik blijf het raar vinden dat je aangemeld kunt zijn bij 2 energieleveranciers. Bij ADSL kan dat gelukkig niet dan is dat geblokkeerd. Eigenlijk zou dat bij gas en electra dat ook moeten zijn. Ik ga morgen gelijk bellen u hoort nog van mij!
Levering stroom: Oxxio
Levering gas: Nuon(zin)
Vastrecht: Continuon
Volgens DTe moet je een bericht van je vorige leverancier krijgen dat je bent overgestapt. Dat is dus ook niet gebeurd. Normaal gesproken moet je binnen 5 dagen over zijn naar je nieuwe provider.
Ik blijf het raar vinden dat je aangemeld kunt zijn bij 2 energieleveranciers. Bij ADSL kan dat gelukkig niet dan is dat geblokkeerd. Eigenlijk zou dat bij gas en electra dat ook moeten zijn. Ik ga morgen gelijk bellen u hoort nog van mij!
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Het is goed afgelopen.
Ik heb continuon gebeld zij zeggen dat ik inderdaad in februari 2005 veranderd ben van leverancier. Die heeft nooit gas in rekenin gebracht. En op mijn factuur staat wel volume transport en de capaciteit transport echter hoe meer je gebruikt, hoe meer transport kosten je moet betalen aan de Nuon. Verder betaal ik wel vast recht aan Nuon en aan Oxxio. Volgens Oxxio betaal je altijd administratie kosten?! Gelukkig kan ik het in 6 termijnen af betalen.
Tja ik was mij van geen kwaad bewust ik dacht dat ik altijd keurig netjes alles betaald had.
Trouwens na 2 jaar verloopt wel het contract, zij zijn er dus op tijd bij geweest anders had ik 2 jaar gratis gas gehad.
Ik heb continuon gebeld zij zeggen dat ik inderdaad in februari 2005 veranderd ben van leverancier. Die heeft nooit gas in rekenin gebracht. En op mijn factuur staat wel volume transport en de capaciteit transport echter hoe meer je gebruikt, hoe meer transport kosten je moet betalen aan de Nuon. Verder betaal ik wel vast recht aan Nuon en aan Oxxio. Volgens Oxxio betaal je altijd administratie kosten?! Gelukkig kan ik het in 6 termijnen af betalen.
Tja ik was mij van geen kwaad bewust ik dacht dat ik altijd keurig netjes alles betaald had.
Trouwens na 2 jaar verloopt wel het contract, zij zijn er dus op tijd bij geweest anders had ik 2 jaar gratis gas gehad.
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Ik citeer mijzelf in mijn vorig schrijven maar even
Mooi dat het is opgelost.
Wil je dus weten wie je leverancier is, altijd contact opnemen met ... juist de NETBEHEERDER van betreffend gebied.Met andere woorden: de netbeheerder ziet dus of iemand woonachtig op een adres actieve leverancierscontracten heeft en bij wie.
Mooi dat het is opgelost.
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Hm, hoor je wel vaker. Jammer dat de holding zelf niet weet waar deze consumenten zich moeten en ze dan maar gemakshalve doorsturen naar de leverancier Nuon. Die natuurlijk op haar beurt (en terecht) deze mensen weer terug naar ... juist ..... de netbeheerder stuurt..v.m. onze "akkefietjes" met het "onafhankelijke" (eigen zeggen) leveringsonderdeel Warmte van de NUON Holding hebben wij van hen te horen gekregen, dat als wij klachten/vragen over de (gas) vastrechten m.b.t. het netbeheersgedeelte hebben (juist ja, Continuon), dat wij ons dan altijd en immer bij .... het NUON Customer Care Center dienen te vervoegen.
Deze verwarring wordt nog eens extra gevoed door het feit dat Continuon vaak het telefoonnummer van Nuon CCC op haar briefpapier heeft staan.
Zoals Polder al aangeeft.... vragen mbt netbeheer gedeelte altijd gewoon de netbeheerder bellen en niet een of ander leveranciers CCC.
Re: Gas betalen aan Oxxio omdat ik 'klant' ben, levering van Ox.
Ooit, in die goede oude tijd waren we klant bij de Regev, in Hilversum.
1 keer hebben we een probleempje gehad, gingen even naar de balie waar onze systeemkaart er bij werd gepakt en de fout werd rechtgezet waar we bij stonden.
Na alle overnames, fusies en weet ik wat nog meer en de introductie van computersystemen kunnen (of willen) ze ineens een heleboel zaken niet meer oplossen.
Leve de vooruitgang
1 keer hebben we een probleempje gehad, gingen even naar de balie waar onze systeemkaart er bij werd gepakt en de fout werd rechtgezet waar we bij stonden.
Na alle overnames, fusies en weet ik wat nog meer en de introductie van computersystemen kunnen (of willen) ze ineens een heleboel zaken niet meer oplossen.
Leve de vooruitgang