LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geas energiewacht

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cindy29

geas energiewacht

Ongelezen bericht door cindy29 »

Doordat ik al jaren zonder problemen een onderhoudscontract bij de geas heb, heb ik besloten mijn oude ketel te vervangen en van hun een ketel te leasen. Na plaatsing direct al storingen en problemen, iedere keer een monteur erbij maar niemand weet er raad mee. Nu heb ik steeds storing, de geas komt savonds gewoon niet (nieuw beleid??) daar betaal ik dan servicekosten voor!
Nu zit ik dus weer zonder warm water en ze willen wel iemand sturen maar dan morgen meteen, weten zij niet dat ik gewoon moet werken??

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik een werkende cv ketel krijg? Het is toch misbruik om iemand een nieuwe cv met servicekosten te laten betaal om vervolgens mij te laten zitten met een niet werkende ketel en vervolgens niet op storingen te reageren?

Wie weet raad?

Cindy

Shine

Re: geas energiewacht

Ongelezen bericht door Shine »

Van de site GEAS:
Hoe kan ik een storing melden?
Dit kan door het formulier storingsmelding in te vullen.

Na ontvangst van uw melding neemt één van onze medewerk(st)ers contact met u op om een afspraak te maken. Storingen die u online doorgeeft, worden alleen tijdens kantooruren in behandeling genomen. Als u 's avonds of in het weekend een storing doorgeeft, wordt u de eerstvolgende werkdag gebeld voor het maken van een afspraak.
Vervelend dat er een ketel is geplaatst (die u vervolgens least) met onverklaarbare en vooralsnog onoplosbare storingen.
Een kant en klare oplossing is er niet anders dan:
Op uw strepen gaan staan en duidelijk aangeven dat u deze storing-en- nou eindelijk defintief eens opgelost wilt hebben. Als dat niet gebeurd dan schort u de lease betaling op tot het moment dat het probleem opgelost is. Maak dit ook schriftelijk kenbaar aan hun!
Verlang tevens dat de lease betaling over de periode dat de ketel zijn dienst weigert (daarmee bedoel ik wanneer het steeds hetzelfde onopgeloste probleem betreft!) in mindering wordt gebracht.
Een storinkje kan voorkomen, daar kunt u niet op reklameren, maar als dit zich voordoet zoals u schetst, dan mag u wel wat van GEAS verwachten.

Overigens, welke CV ketel betreft het?
en is/zijn het steeds dezelfde storing(en) die optreedt?

cindy29

Re: geas energiewacht

Ongelezen bericht door cindy29 »

Bedankt voor de reactie! Ja het betreft steeds dezelfde storing. Gisteravond wederom en wederom een telefoontje waarbij ik de melding krijg we komen morgen wel. Wederom van alles schipperen met de baas om naar huis te kunnen. Ik had inmiddels ook al een klachtenformulier ingevuld en een aparte mail gestuurd om mijn ongenoegen te uiten.
Vanmiddag is er een monteur geweest en volgens hem was het een simpel euvel namelijk dat de ketel niet goed was afgesteld en dat heeft hij gedaan. Woensdag komt er iemand van de Intergas (waar de ketel ook van is) om een algehele controle uit te voeren (dit alles na veel gesteggel, ze willen enkel komen wanneer het hun uit komt en dat ik werk is niet zo belangrijk?)

Als het goed is heb ik dus nu doorlopend warm water, ik ben me dan ook aant voorbereiden om te gaan douchen (klein traumaatje opgelopen:P)
En dan woensdag eens even afwachten wat de intergas er van zegt

Gesloten