LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gecorrigeerde eindafrekening Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
C2

gecorrigeerde eindafrekening Essent

Ongelezen bericht door C2 »

Na de verkoop van onze woning hebben wij bij de verhuizing (1 september 2004) onze meterstanden doorgegeven. De meterstanden zijn door de makelaar genoteerd en door zowel ons als de kopers doorgegeven. Begin 2005 ontvingen wij de eindafrekening waarbij aangegeven werd dat wij euro 800,-- terug betaald kregen. De ingevulde meterstanden hebben wij niet gecontroleerd en de destijds opgenomen meterstanden hebben wij nu na ruim één jaar niet meer! Gisteren ontvingen een schrijven dat gebleken was dat de verkeerde meterstanden ingevuld waren en/of wij maar even het bedrag ad euro 800,-- terug willen betalen en daar bovenop nog een bedrag ad euro 300,--. Waar dit bedrag voor staat wordt niet vermeld, de gecorrigeerde eindafrekening met specificatie volgt z.s.m. aldus de brief. Uit het forum maak ik op dat er voor het corrigeren van een eindafrekening een termijn staat maar ik kan deze nergens vinden. Is het geoorloofd om na ruim één jaar alsnog de eindafrekening te corrigeren en het geld terug te eisen? Dit vooral omdat wij niet meer kunnen controleren of de meterstanden die nu ingevuld zijn wel juist zijn.

medewerker

Re: gecorrigeerde eindafrekening Essent

Ongelezen bericht door medewerker »

Goedenmiddag,

Deze correctie valt nog ruimschoots binnen de termijn...
U zou kunnen vragen op welke grond ze corrigeren?
Hebben ze van u een getekend form. en van de andere klant ook ? (moet wel volgens de nieuwe regels... Beide partijen het liefst tekenend op beide formulieren)... Waarom kiezen ze ervoor om dan alsnog voor de kopers te kiezen?

Mogelijkheden voor die correctie.
- Wel formulier met handtekening van de koper, maar niet van u...
- Helemaal geen standen ontvangen maar een schatting geweest, nieuwe klant vraagt nu om een correctie...
- Meterstanden van september 2004 waren niet plausibel...

Vraag om de reden van correctie en neem eventueel contact op met de kopers... Als u tot een overeenstemming komt voor de meterstanden en u tekent beiden, dan zal essent waarschijnlijk gewoon opnieuw corrigeren.

mvg

medewerkster
(ander energiebedrijf)

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

Bij Essent wordt tot max. 2 jaar terug gecorriceerd. Daarna is het boek gesloten bij hun en kan er ook niet meer gereclameerd worden.

Tommy2

Ongelezen bericht door Tommy2 »

Hallo Flappie,

Ik heb vandaag een brief van Essent gehad over een fout in een eind afrekening van mijn vorige adres. Deze eind afrekening is van 8 maart 2003!
Wij hebben op dat adres tot november 2002 gewoond, in februari 2003 kregen we nog een rekening van 38 Euro, die zou nog openstaan. Toentertijd contact gehad met Essent, want volgens mij was alles betaald. Volgens Essent ging het toen al om niet of verkeerd inrekening gebrachte maand termijnen, fout lag bij Essent zeiden ze. Ik heb toen die 38 euro maar braaf betaald hoewel ik niet overtuigd was dat ik dat geld ook echt verschuldigd was.

Vandaag 30 november 2005 krijgen we een brief van Essent waarin staat dat door een fout de eindafrekening van 8 maart 2003 is gebasseerd op een foutief voorschot. Volgens Essent moet ik nu nog 365 euro betalen.
Ik wil dus wel graag weten waar die stellige reactie vandaan komt dat Essent tot max 2 jaar terug wordt gecorrigeerd....

Ik ben ook wel nieuwsgierig of Essent als ze al gelijk hebben dat moet ik nog uitzoeken na meer dan 2,5 jaar dit geld nog van mij kan terugvorderen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In dit soort gevallen kun je natuurlijk het beste even contact opnemen met de huidige bewoner van je vorige woning. Wellicht heeft die de meterstanden genoteerd bij intrek van de woning. Ook de nieuwe bewoner krijgt een eindafrekening met daarin de beginstand die gelijk moet zijn aan de eindstand die jij bij opzegging hebt opgegeven!

Wanneer Essent blundert bij het controleren van de eindstand en ze dit niet kunnen afschuiven op de nieuwe bewoner, kunnen ze gewoon proberen de schade door de strot van de vorige bewoner te douwen.

www.sgc.nl is er ook nog als je er niet uit komt. Succes.

Gesloten