| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gedupeerd door NUON
-
gdupeerddoorNUON
Gedupeerd door NUON
Ik ben al jaren klant bij NUON (sinds september 2002 op dit adres en daarvoor op een ander adres). Nu ga ik verhuizen per 1 juni en heb ik mijn contract opgezegd, ruim vantevoren dus. Nu beweert NUON dat mijn contract loopt tot september 2011 en dat ik dus nog een paar maanden moet betalen voor energie die ik niet gebruik.
Kunnen zij dit maken? Zelf vinden ze blijkbaar van wel, maar volgens mij sta ik in mijn recht. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd afgesloten en kan dus per maand opzeggen.
Ik voel me nu erg gedupeerd door NUON, die blijkbaar niets geeft om mensen die al ontzettend lang klant bij ze zijn.
Kunnen zij dit maken? Zelf vinden ze blijkbaar van wel, maar volgens mij sta ik in mijn recht. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd afgesloten en kan dus per maand opzeggen.
Ik voel me nu erg gedupeerd door NUON, die blijkbaar niets geeft om mensen die al ontzettend lang klant bij ze zijn.
Re: Gedupeerd door NUON
In je nieuwe woning, is daar al een leverancier?
Als dat het geval is, dan loopt je contract bij Nuon af op de dag dat je de sleutel inlevert.
Ze hebben dan uiterlijk 8 weken om een eindafrekening op te maken en naar je nieuwe adres te sturen.
Is daar nog geen leverancier, dan neem je het contract mee.
Bekijk je contractsvorm nog eens goed, veel mensen denken dat ze een onbepaalde tijd contract hebben afgesloten, terwijl dit een jaarcontract blijkt te zijn.
Je contract kan sowieso niet doorlopen want, zodra een nieuwe bewoner op je huidige adres zich ergens aanmeld als klant, komt jou contract automatisch te vervallen.
Als dat het geval is, dan loopt je contract bij Nuon af op de dag dat je de sleutel inlevert.
Ze hebben dan uiterlijk 8 weken om een eindafrekening op te maken en naar je nieuwe adres te sturen.
Is daar nog geen leverancier, dan neem je het contract mee.
Bekijk je contractsvorm nog eens goed, veel mensen denken dat ze een onbepaalde tijd contract hebben afgesloten, terwijl dit een jaarcontract blijkt te zijn.
Je contract kan sowieso niet doorlopen want, zodra een nieuwe bewoner op je huidige adres zich ergens aanmeld als klant, komt jou contract automatisch te vervallen.
-
Chanmaster
Indien u jonger dan drie jaar geleden uw contract met drie achtereenvolgende jaren hebt verlengd dan zit u er inderdaad voor die tijd aan vast. Uw nieuwe leverancier kan de levering op de dag van einde contract gewoon overnemen. Dit hoeft geen probleem te zijn.
Ik hoop dat er nog geen contract met een andere leverancier is getekend want dan kun je het gewoon uit dienen en is er niets aan het handje o ja wel even doorgeven dat je gaat verhuizen zodat de levering gegarandeerd wordt.
-
gdupeerddoorNUON
Ik heb nog geen contract met een andere leverancier. Ik kan dit contract dus gewoon 'uitdienen'. Het gaat me meer om het principe. Ik heb nooit getekend voor een jaarcontract.
Tekenen hoeft niet, ook daar is veel verwarring over.gdupeerddoorNUON schreef:Ik heb nog geen contract met een andere leverancier. Ik kan dit contract dus gewoon 'uitdienen'. Het gaat me meer om het principe. Ik heb nooit getekend voor een jaarcontract.
De papieren die Nuon bij aangaan van contract naar je toegezonden heeft, wat staat daar in?
Dat is waar het nu even om gaat.
Ook is belangrijk om te weten of je tussentijds een aanpassing hebt laten doen, bijv. van grijs naar groene stroom, dat heeft als gevolg dat er een jaarcontract wordt afgesloten.
-
gdupeerddoorNUON
Ik ben inderdaad naar groene stroom overgegaan, maar ik kan me niks van een jaarcontract herinneren. Ik dacht dat ik gewoon een ander soort stroom, milieuvriendelijker, kreeg. Als die omzetting er inderdaad toe heeft geleid dat ik nu een jaarcontract heb vind ik dat NUON onzettend misleidend bezig is!
-
stofzuigertje
Als je naar vaste prijs gaat voor 1 tot 5 jaren is het duidelijk, maar ook groene stroom of kortingsregeling met variabele kan een jaar of enkele jaren contract zitten.
Als je bij de Nuon bleef na verhuizing niet opzeggen maar verhuizen en oude nog lopende contract meenemen en dat kan altijd.
Wel kun je gelijk op einddatum opzeggen en dan alsnog een goedkopere zoeken.
Ze willen namelijk jou vast houden omdat ze per 1 juli dit jaar een flinke verhoging verwachten en nu verdienen aan de verhuiskosten.
Daarom is opzeggen aan einde contract vaak goedkoper dan normaal verhuizen met huidige contract.
Elke aanbieder heeft eigen voorwaarden en vele per contract zelfs verschillen.
Dus er is niet 1 maar meerdere Nuon contracten met afwijkende voorwaarden.
Nuon is dus niet altijd gelijk aan Nuon van een andere klant maar lees de voorwaarden die bij jou overeenkomst horen.
Als je bij de Nuon bleef na verhuizing niet opzeggen maar verhuizen en oude nog lopende contract meenemen en dat kan altijd.
Wel kun je gelijk op einddatum opzeggen en dan alsnog een goedkopere zoeken.
Ze willen namelijk jou vast houden omdat ze per 1 juli dit jaar een flinke verhoging verwachten en nu verdienen aan de verhuiskosten.
Daarom is opzeggen aan einde contract vaak goedkoper dan normaal verhuizen met huidige contract.
Elke aanbieder heeft eigen voorwaarden en vele per contract zelfs verschillen.
Dus er is niet 1 maar meerdere Nuon contracten met afwijkende voorwaarden.
Nuon is dus niet altijd gelijk aan Nuon van een andere klant maar lees de voorwaarden die bij jou overeenkomst horen.
-
gdupeerddoorNUON
Ik vind het steeds ondoorzichtiger worden. Ik ga trouwens niet overstappen, maar samenwonen. Het contract moet gewoon worden beëindigd.
gdupeerddoorNUON schreef:Ik vind het steeds ondoorzichtiger worden. Ik ga trouwens niet overstappen, maar samenwonen. Het contract moet gewoon worden beëindigd.
Kijk, dat is waar het om draait!
Nuon kan en mag je in deze situatie niet aan je contractsduur houden.
Geef bij de Nuon aan dat je gaat verhuizen, samenwonen en dat daar al een leverancier is.
Je einddatum is nu de datum waarop je de sleutel van je huidige woning gaat inleveren.
-
Vattenfall Webcare
- verified
Geachte gdupeerddoorNUON,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over de opzegkosten die u in rekening gebracht krijgt voor het vroegtijdig stopzetten van uw contract.
Als u aan Nuon laat weten dat de reden voor het vroegtijdig stopzetten van uw contract 'samenwonen' is, dan berekent Nuon daarvoor geen tussentijdse opzegkosten.
Ik vraag u wel vriendelijk om de meterstanden te noteren op de datum van de sleuteloverdracht en deze aan ons door te geven. Wij maken dan voor u de eindafrekening.
Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over de opzegkosten die u in rekening gebracht krijgt voor het vroegtijdig stopzetten van uw contract.
Als u aan Nuon laat weten dat de reden voor het vroegtijdig stopzetten van uw contract 'samenwonen' is, dan berekent Nuon daarvoor geen tussentijdse opzegkosten.
Ik vraag u wel vriendelijk om de meterstanden te noteren op de datum van de sleuteloverdracht en deze aan ons door te geven. Wij maken dan voor u de eindafrekening.
Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
-
Vervreemdeling
Zou de NUON nog wel antwoord kunnen geven op bovenstaande vraag, namelijk, of er bij NUON-klanten automatisch een jaarcontract is aangemaakt, als ze van grijze naar groene stroom gingen/gaan?De Nuon Medewerker schreef:Geachte gdupeerddoorNUON,
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
@ vervreemdeling
Zie: http://www.nuon.nl/energie/stroom/groene-stroom/
Maar bij een gaan samenwonen hanteert nuon gelukkig een coulance. Alleen had TS dit bij doorgeven van de afmelding even kenbaar moeten maken.
Zie: http://www.nuon.nl/energie/stroom/groene-stroom/
Destijds bij de omzetting naar groene stroom zal TS de voorwaarden van dit groene stroom contract opgestuurd hebben gekregen. Tsja, als die niet gelezen worden....of wanneer men dit zizh neit meer herinnert... Wie valt hierin dan iets te verwijten?!Bij Nuon GroenStroom krijgt u een contract voor 1 jaar. Daarna verlengen wij uw contract automatisch met 1 jaar, tenzij u opzegt. De opzegtermijn is 30 dagen voor het einde van de looptijd van het contract.
Maar bij een gaan samenwonen hanteert nuon gelukkig een coulance. Alleen had TS dit bij doorgeven van de afmelding even kenbaar moeten maken.
Dat is het achterlijke van Nuon, als je om een contract vraagt krijg je niets, daarnaast factureren ze begin van de maand met een betalingstermijn van 14 dagen. Als ik iets koop betaal ik bij aflevering en niet van te voren en zeker niet 3 weken van te voren. Eind van de maand heeft Nuon pas hun diensten geleverd dan hanteer ik een betalingstermijn van 30 dagen, wat normaal is in het bedrijfsleven. Incasso betaal ik niet, stroom en gas betrek ik niet via Nuon maar bij een ander, welke wel een normaal gratis 0800 nummer heeft en niet dat achterlijk 0900 nummer waar je een niet capabele mederwerker krijgt die van toeten nog blazen weet a 10 ct/min. Gewoon doen wat je zelf dunkt. Er is nl. geen enkele overeenkomst, ook niet met Liander. Dus hoezo leveringsvoorwaarden ?? Ze kunnen allemaal aan hun eigen gas, het zijn uiteindelijk allemaal oplichters. Helaas onderneemt de NMA niets aan de onderlinge prijsafspraken en het systematisch hoog houden van de prijzen.
@Bastiani, je hebt de klok wel horen luiden maar je weet nog steeds niet waar de klepel hangt. Als je een contract met de Nuon afsluit krijg je alles thuis en moet je tekenen dan gaat het contract in. Je betaald niet voor het werkelijk gebruik per maand maar een voorschot over twaalf maanden dus komt met de jaarlijkse afrekening het exacte energie verbruik er uit. Je betaald dus niet voor geleverde diensten.
Voor lui zoals jij mogen er wat mij betreft euro automaten in gebruik worden genomen. Afrekenen per kuub en per Kwh.
Voor lui zoals jij mogen er wat mij betreft euro automaten in gebruik worden genomen. Afrekenen per kuub en per Kwh.
Bastiani heeft zelfs die klok niet eens horen luiden. Laat staan dat 'ie weet waar de klepel hangt.
Vraag me af hoe bastiani dan het water betaald, eventuele huur van pand etc.
Het zou bastiani goed doen om zich eerst eens beter in te lezen alvorens hier een hoop onzin te verkopen.
Vraag me af hoe bastiani dan het water betaald, eventuele huur van pand etc.
Het zou bastiani goed doen om zich eerst eens beter in te lezen alvorens hier een hoop onzin te verkopen.
Het zou een verplicht vak op school moeten worden, omgaan en LEZEN van contracten en zo meer, maar helaas dat gebeurt niet meer. Klaarstomen voor een vervolgopleiding dat dan weer wel, menig student klopt op dit forum aan met een dubbel abonnement en incassoboeren.
Triest diep triest.
Nb volledig off topic.
Triest diep triest.
Nb volledig off topic.
Bastiani weet heel goed waar hij het over heeft !!
Voorbeelden te over, helaas.
Ronald G is zeker niet op de hoogte van de onderlinge prijsafspraken, wordt toch eindelijk eens wakker !!
Als hij de Nederlandse taal niet beheerst, hoe kun je dan contracten lezen, snappen en ondertekenen ?
Daarnaast is wel zo onpersoonlijk een nickname te gebruiken of niet Shine ?
Zeker ook een medewerker van dit soort absurde bedrijven ?
Voorbeelden te over, helaas.
Ronald G is zeker niet op de hoogte van de onderlinge prijsafspraken, wordt toch eindelijk eens wakker !!
Als hij de Nederlandse taal niet beheerst, hoe kun je dan contracten lezen, snappen en ondertekenen ?
Daarnaast is wel zo onpersoonlijk een nickname te gebruiken of niet Shine ?
Zeker ook een medewerker van dit soort absurde bedrijven ?