LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen post en vreemde rekeningen van Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Geen post en vreemde rekeningen van Essent

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Afgelopen week is er ineens 2 dagen achter elkaar het zelfde bedrag afgeschreven van onze rekening. We wonen sinds mei 2004 in dit huis en hebben nog nooit iets hoeven betalen aan Essent! (dat is niet zo erg) Het vreemde is dat we ook nooit iets van post hebben onvangen van Essent!

Na navraag bij Essent blijkt dat die 2 afschrijvingen een voorschot voor november en december was. De rede waarom ze bijna tegelijk af waren geschreven kon men niet vertellen. De rede waarom we geen post onvangen wist men ook niet.

Een heel vreemd bedrijf dat Essent!

karr-1

Re: Geen post en vreemde rekeningen van Essent

Ongelezen bericht door karr-1 »

Heel vreemde mensen die al een half jaar lang niets betalen en dan niet zelf eens aan de bel gaan trekken.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het met de reactie eens. Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanmelden van je woning. Als er dan na 6 maanden zonder enige betaling dan ineens 2 voorschotten van uw rekening worden afgeschreven is het niet zo vreemd. U bent dan aangemeld voor uw woning en wees blij dat er dan ook nog een voorschot in rekening wordt gebracht voor november. Er zijn al een aantal maanden verloren gegaan om voorschotten in rekening te brengen doordat er nooit een melding is geweest. Het kan zo zijn dat hierdoor de nog in rekening te brengen voorschotten hierdoor hoger uitkomen dan normaal het geval zou zijn. Het zou ook zou kunnen zijn er hierdoor bijbetaald moet worden op de jaarrekening.

Dit had door een vroegtijdige aanmelding voorkomen kunnen worden. Ik zeg kunnen, omdat er administratief gezien er bij verhuizingen het nogal chaotisch is bij de energiebedrijven op dit moment. Dit was ook op het nieuws te zien. Maar goed, het begint uiteraard wel met een aanmelding van de woning door de klant.

Cin

Ongelezen bericht door Cin »

Inderdaad ben je zelf verantwoordelijk voor het aanmelden van je woning, dat hebben wij dan ook tot 2 keer toe gedaan, voor onze verhuizing 1,5 jaar geleden. Inmiddels ben ik al zo ver dat we post krijgen op onze eigen naam, en dat is al heel wat! we kregen telkens post voor mensen die hier 7 jaar geleden gewoont hebben, en telkens als ik weer eens belde stonden we niet aangemeld???? We hebben dus nog steeds niets kunnen betalen, inmiddels hebben we wel een goede eindafrekening over het eerste jaar gekregen, maar een voorschotbedrag mogen we nog niet betalen. Die eindafrekening hebben we wel 5 keer gekregen, maar telkens als ik hem nakeek klopte er iets niet, dus maar weer bellen. Wat er niet klopte? verkeerde beginstanden, eindstanden die we over 2 jaar pas bereiken, dubbele berekening netwerkkosten etc. Maar volgens degene die ik telkens aan de lijn heb mag ik blij zijn dat er nu in elk geval iets klopt....
Als je daar toch niet moedeloos van wordt :? :? :? :?

roderoos

Ongelezen bericht door roderoos »

:oops: vreemd dat je dat steeds vaker hoort, dat men zich niet kan aanmelden op een adres ik was ook pas na bijna 2 jaar pas aangemeld en willen ze ook nog aanmaningskosten hebben terwijl ik me vanaf de eerste dag mij netjes melde en schreef en aangetekende brieven stuurde en belde keer op keer,maar de vorige bewoner had nog een openstaande schuld dus kon ik niet in het systeem, is natuurlijk wel heel vreemd toch.!

Gesloten