| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen stadsverwarming wegens fout Woonenergie
Geen stadsverwarming wegens fout Woonenergie
Mijn Schoonmoeder (80 jaar) is in april dit jaar afgesloten van de stadsverwarming (warmwater/verwarming).Doordat mijn schoonmoeder in 2010 is verhuist naar een andere locatie in de stad is ze van aardgas en elektra naar stadsverwarming gegaan, bij de overstap naar een andere energie leverancier (Woonenergie) is hier geen melding van gemaakt dat stadsverwarming niet in hun pakket zat. Dus mijn schoonmoeder ging er vanuit dat alle energie kosten bij woonenergie waren. Nu in 2010 is Nuon beheerder van de stadsverwarming via een deurwaarder bij mijn schoonmoeder aan de deur geweest omdat er nog een rekening open stond, Mijn schoonmoeder zegt tegen deze deurwaarder kunt u morgen terug komen ik moet naar het ziekenhuis. De deurwaarder is daar op ingegaan en heeft alles weer meegenomen maar deze deurwaarder is hierna nooit meer aan de deur geweest. Ook Nuon heeft hierna niks meer laten horen tot begin april dit jaar toen ze pardoes werd afgesloten en een rekening van 3400 Euro moet betalen voor ze weer aangesloten wordt. Mijn schoonmoeder kan dit nooit in 1x betalen dus treft ze een regeling met Nuon maar ze wordt niet aangesloten. Mijn schoonmoeder heeft uitgelegd dat dit puur op een misverstand rust en altijd de rekeningen betaald, wat Nuon ook toegeeft. Nuon zegt dat ze een geldige rede moet hebben om weer aangesloten te worden bvb doktersverklaring noem maar op. We hebben alles in werking gesteld om ze weer aangesloten te krijgen waaronder de Huisarts Sociaalwerkster enz. maar Nuon bedenkt telkens weer iets om maar niet over te gaan naar aansluiting. Mijn schoonmoeder betaald nu al maandelijks af zonder dat Nuon daar wat tegenover stelt.Ik vind dit schandelijk en Asociaal van Nuon. Wat kunnen we nu nog doen om dit voor elkaar te krijgen.
-
Josephien12
Re: Geen stadsverwarming wegens fout Woonenergie
Nuon heeft hier in het verleden iets tegenover gesteld, namelijk de verwarming van het huis.pd1loi schreef: Mijn schoonmoeder betaald nu al maandelijks af zonder dat Nuon daar wat tegenover stelt.
Ik zou ook pas aansluiten als alles afbetaald is. Uw schoonmoeder kon overigens in 2010 al weten dat ze niet voor warmte betaalde gezien uw verhaal met die deurwaarder.
Ik geloof trouwens niet dat na 2010 Nuon geen enkele herinnering of aanmaning meer gestuurd heeft en plotseling zomaar heeft afgesloten.
Voor de zekerheidpd1loi schreef:Mijn Schoonmoeder (80 jaar) is in april dit jaar afgesloten van de stadsverwarming (warmwater/verwarming).Doordat mijn schoonmoeder in 2010 is verhuist naar een andere locatie in de stad is ze van aardgas en elektra naar stadsverwarming gegaan, bij de overstap naar een andere energie leverancier (Woonenergie) is hier geen melding van gemaakt dat stadsverwarming niet in hun pakket zat. Dus mijn schoonmoeder ging er vanuit dat alle energie kosten bij woonenergie waren. Nu in 2010 is Nuon beheerder van de stadsverwarming via een deurwaarder bij mijn schoonmoeder aan de deur geweest omdat er nog een rekening open stond, Mijn schoonmoeder zegt tegen deze deurwaarder kunt u morgen terug komen ik moet naar het ziekenhuis. De deurwaarder is daar op ingegaan en heeft alles weer meegenomen maar deze deurwaarder is hierna nooit meer aan de deur geweest. Ook Nuon heeft hierna niks meer laten horen tot begin april dit jaar toen ze pardoes werd afgesloten en een rekening van 3400 Euro moet betalen voor ze weer aangesloten wordt. Mijn schoonmoeder kan dit nooit in 1x betalen dus treft ze een regeling met Nuon maar ze wordt niet aangesloten. Mijn schoonmoeder heeft uitgelegd dat dit puur op een misverstand rust en altijd de rekeningen betaald, wat Nuon ook toegeeft. Nuon zegt dat ze een geldige rede moet hebben om weer aangesloten te worden bvb doktersverklaring noem maar op. We hebben alles in werking gesteld om ze weer aangesloten te krijgen waaronder de Huisarts Sociaalwerkster enz. maar Nuon bedenkt telkens weer iets om maar niet over te gaan naar aansluiting. Mijn schoonmoeder betaald nu al maandelijks af zonder dat Nuon daar wat tegenover stelt.Ik vind dit schandelijk en Asociaal van Nuon. Wat kunnen we nu nog doen om dit voor elkaar te krijgen.
-
Josephien12
Dan de topictitel ook maar:berndv schreef: Voor de zekerheid
Geen stadsverwarming wegens fout Woonenergie
-
Vattenfall Webcare
- verified
Beste pd1loi,
Bedankt voor je bericht op dit forum. Wat is hier een vervelende situatie ontstaan. We kijken graag voor je na of we langs deze weg alsnog iets voor je schoonmoeder kunnen betekenen. Kun je ons in een privébericht het adres geven waar het om gaat? Dan gaan we er direct mee aan de slag. Je kunt de gegevens ook sturen in een e-mail naar [email protected]. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Bedankt voor je bericht op dit forum. Wat is hier een vervelende situatie ontstaan. We kijken graag voor je na of we langs deze weg alsnog iets voor je schoonmoeder kunnen betekenen. Kun je ons in een privébericht het adres geven waar het om gaat? Dan gaan we er direct mee aan de slag. Je kunt de gegevens ook sturen in een e-mail naar [email protected]. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare