LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gek van Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jacques01

Gek van Nuon

Ongelezen bericht door jacques01 »

ik lig al `n paar maanden met de Nuon in de clince om precies te zijn vanaf maart`05 vanwegen mijn jaarafrekening ik zou eur.56.15 retour krijgen maar volgens de nuon zou ik nog `n nota open hebben staan dus mooi geen eur.56.15 terug.Ik heb echter over de periode 2004-2005 12 afschriften.
Ik bellen,mailen,faxen en weer bellen komen ze met `n verhaal op de proppen.
mijn afschrift van mrt`05 is febr`05,febr`05 is jan`05 enz.als ik ze uitleg dat ik 12 afschiften heb nemen ze daar geen genoegen mee.
Ik heb `n afschrift die is van 3 febr`05 maar is van de nota jan`05 en zo heb ik er nog meer,mijn fout is geweest dat ik altijd via girotel alles overmaak maar vergeet daarbij het factuurnr in te vullen maar ik heb dus wel 12 afschriften en 1 jaar telt bij mij nog altijd 12 maanden.
Op mijn faxen heb ik al helemaal geen bericht van de Nuon terug gekregen wel kreeg ik `n brief met de dreiging mij af te sluiten.
Het is zo erg geweest zelfs dat ik telefonisch mee gedeeld werd dat ik van mijn vorige afrekening 2003-2004 geen geld had terug gekregen terwijl ik het bewijs voor me had liggen tjonge tjonge het is me daar `n administratie van lik me pet.
Maar ja ik kan verlopig wel die openstaande spooknota betalen anders sluiten ze me nog af ook.
Bedankt Nuon.
Was het vroeger toch wel anders even naar de stopera met je afschriften en alles werd in orde gemaakt.
Waar is die goeie ouwe tijd.

medewerker

Re: Gek van Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

goedenavond,

Klaarblijkelijk mist er 1 of meerdere betaling(en). Deze missende betaling is goed aan te wijzen door Nuon. Op het moment dat dat betaalbewijs gevraagd wordt kan nuon ook eventueel aangeven of die betaling teruggestort is of traceren...

Wanneer u wilt dat ik morgen voor u kijk en eventueel met u doorneem vraag ik u hieronder te vermelden wat uw termijnbedrag is en op welke datum uw dit bedrag voor het laatst heeft overgemaakt. Aan de hand van deze gegevens (bijvoorbeeld 115,23 op 11 08 05) kan ik uw gegevens achterhalen en eventueel contact met u opnemen.

met vriendelijke groet een medewerkster

jacques01

Nou als jij je email even doorgeeft kan ik je meer gegevens geven want je zal toch eerst mijn klantnr moeten hebben

medewerker

Ik heb het klantnummer echt niet nodig...
Obv een betaald bedrag en de datum van de betaling kan ik zoeken en houdt ik ongeveer 1-8 klanten over. Op basis van uw verhaal kan ik dan bepalen wie van de klanten het betreft...

Ik kan hier geen e-mail adres neerzetten, omdat ik dat niet vertrouwd vindt... Om diezelfde reden vraag ik u ook niet om uw klantnummer, uw naam, uw adres of uw banknummer... Alleen de ontvanger van de betaling kan u traceren...

Als u de eerste pagina leest van de posting energiedirect (6e posting van onderen). Dan kunt u zien dat ik iemand kan vinden aan de hand van de gevraagde gegevens...

mvg...
Medewerkerster

jacques01

het gaat om mrt`05 eur.130.98 maar ik heb toen eur128.50 overgemaakt maar mijn afschrift is van 2 apr`05 en 28 apr`05 heb ik ook `n afschrift dus liep ik weer gelijk.ik zou eur 56.15 retour krijgen maar de nuon heeft dat verrekent met die eur.130.98
Ik hoop dat je er zo uit kunt komen.

medewerker

Als het daarmee niet lukt,
meld ik het hieronder en dan kijken we naar een andere manier...

Als ik het goed berijp is uw termijnbedrag in maart '05 130,98 (de eerste termijnfactuur na de jaarnota als ik het goed begrijp, want u maakt nog het oude bedrag over van 128,50?)

U heeft volgens uw bankafschrift op 2 april een afschrijving van 128,50
en op 28 april 2005 een betaling van 130,98

Dat wil ik even zeker weten... Anders zoek ik 10 min op verkeerde data's en bedragen :wink:

mvg

jacques01

23 mrt`05 heb ik mijn jaarafrekening gekregen met de medeling dat ik eur.56.15 terug zou krijgen.
in mrt`05 was er `n eenmalige prijsverhoging wat inhield dat de nota van mrt`05 eur.130.98 was.
Ik heb toen echter eur.128.50 over gemaakt en is afgeschreven van 4apr`05.
Ik vraag me echter af als ik `n nota open heb staan hoe de nuon dan kan zeggen dat ik eur.56.15 retour krijg.
In het overzicht staat totaal van deze afrekening eur.1.385.92
In rekening gebrachte termijnen eur.1.442.07 wat ik dus heb betaald en dus op eur.56.15 retour uitkomt

medewerker

Met vriendelijke groet,

medewerkster

jacques01

vriendelijk bedankt nog en ik zojuist betaald

medewerker

Ik stop zojuist de brief in de enveloppe,
u heeft m morgen of overmorgen in de bus...

Gesloten