LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gen automatische inkasso mee van nre

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
frank planjer

gen automatische inkasso mee van nre

Ongelezen bericht door frank planjer »

toevallig keek ik even naar mijn automatische afschrijving bij mijn bank en ik zag dat de laatste energie-rekening van NRE van 27-11-2003 was. De reden is dat Essent als transporteur van de energie de stand (doorgegeven op 17-10-2003) nog niet aan NRE heeft doorgegeven en dan blokkeert blijkbaar alles!!
met februari erbij moet ik dus nog meer dan € 500,- dokken.
terecht hoor want ik heb het gebruikt en dan moet je betalen, maar dat een afspraak met NRE voor de automatische betaling zomaar zonder enig bericht kan worden genegeerd is ronduit onbeschaafd. Ik zie het toevallig, maar hoeveel gezinnen worden met een hoge eindafrekening geconfronteerd??
NRE da's niet ok

Ron 2

Re: gen automatische inkasso mee van nre

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Andersom heb ik van Essent, die mijn standen weer van Nuon hoort te krijgen ook nog geen afrekening en loop nu 4 maanden achter met betalen (aut. incasso).
Zorg er wel voor dat je het bedrag van al die maanden op je rekening hebt staan want het is zo knullig als je bij de supermarkt je kar met boodschappen wilt betalen en je hebt saldotekort want onverwacht is er even een enorm bedrag aan achterstallige maanden door hen geincasseerd zonder dat je het weet.

PETERN

Ongelezen bericht door PETERN »

In mei 2003 heb ik een behoorlijke naheffing ontvangen van NRE omdat zij het termijnbedrag niet incasseerde ondanks de afgegeven machtiging hiertoe.
In augustus 2003 kreeg ik een schrijven van de NRE waarin stond vermeld dat het wellicht kon gebeuren dat enkele termijnbedragen niet worden geind, OPLETTEN DUS!
Ik ontvang groene stroom en gas van NRE, ESSENT is netbeheerder vwb electra.
Na diverse e-mailberichten uiteindelijk de garantie gekregen dat uiterlijk 01-2004 de jaarnota en een nieuw termijnbedrag wordt vastgesteld. Tot op heden, 10 maart 2004, nog geen jaarnota ontvangen en een nieuw termijnbedrag is ook nog niet vastgesteld. Daarom wordt nu door NRE niet geincasserd overeenkomstig het 'oude' termijnbedrag. De 'nabetaling' vanaf augustus 2003 loopt dus alleen maar op. Volgens NRE treft dit lot enkele duizenden klanten met mij.
Ik heb er voor gekozen om met ingang van november 2003 zelf het oude termijnbedrag te betalen. De nabetaling zal dus enigszins meevallen. Nu maar hopen dat NRE mijn betalingen heeft geregistreerd.
Dat de NRE geen gebruik maakt van een afgegeven machtiging voor de automatische betaling zonder enig bericht is gewoon belachelijk, onvoorstelbaar en onbeschoft!
Conclusie: BIJ DE ENERGIEBEDRIJVEN IS HET NOG STEEDS EEN ADMINISTRATIEVE PUINHOOP!
Minister Brinkhorst heeft geen gelijk en moet hiervan worden overtuigd door heel nederland!

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ik heb er voor gekozen om met ingang van november 2003 zelf het oude termijnbedrag te betalen. De nabetaling zal dus enigszins meevallen. Nu maar hopen dat NRE mijn betalingen heeft geregistreerd.
Dat doe ik dus niet, want je doet dan een betaling zonder factuurnummer of betalingskenmerk (wat normaal op een acceptgiro staat)
Veel bedrijven kunnen het dan niet boeken en beweren doodleuk dat het niet betaald is, vooral UPC schijnt hier moeite mee te hebben.

Conclusie: BIJ DE ENERGIEBEDRIJVEN IS HET NOG STEEDS EEN ADMINISTRATIEVE PUINHOOP!
Minister Brinkhorst heeft geen gelijk en moet hiervan worden overtuigd door heel nederland!
Dat zal echt niet lukken, ik heb niet de indruk dat deze minister met twee benen in de realiteit staat.
Gezien zijn voorzichtige reactie bij Tros Radar met de bekende aardappel in zijn keel: "het spijt mij dat bij de burger het gevoel leeft dat de energiebedrijven hun zaakjes niet op orde hebben"

Gelukkig zijn er anderen in de kamer die in de gaten hebben dat dit geen "gevoel" is, maar absolute realiteit, misschien kunnen zij het nog tegenhouden.

Gesloten