LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geschatte beginstand NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
whoops

Geschatte beginstand NUON

Ongelezen bericht door whoops »

Ik ben in juni vorig jaar verhuist naar een nieuwe huurwoning, de oude bewoner staat tot op heden bij de gemeentelijke administratie nog op mijn adres ingeschreven, ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit.
Hij heeft blijkbaar ook geen eindstand aan Nuon doorgegeven en nu blijkt dat mijn mijn beginstand ook niet is verwerkt. Ik krijg namelijk een enorme nota (6.760 kwh gebruikt in 7 maanden in een 1k app) terwijl de vorige bewoner op mijn adres een eindnota krijgt waaruit blijkt dat hij ca 900 kwh heeft gebruikt in 2 jaar. Op die nota staat dat mijn beginstand gemeten is, een medewerker kon me echter vertellen dat die geschat is.

Kunnen ze dat zomaar maken, beginstanden schatten? Ze hebben mijn adres en tel nr, dus ze hadden als ze geen beginstand ontvangen (wat ze wel hadden, maar dus kwijt zijn) me dat even laten weten. En als ze schatten, waarom schatten ze de vorige bewoner dan zo absurd laag?

Volgens een medewerker van Nuon heb ik geen poot om op te staan, ik moet een bevestiging van de meterstand van de verhuurder (die heeft geen standen opgenomen) of van de vorige bewoner (met de noorderzon vertrokken) hebben. Maar mijn vraag is eigenlijk: heeft Nuon wel een poot om op te staan? Zij kunnen ook niets bewijzen en hun schatting is natte vingerwerk terwijl mijn meterstand logisch is nav mijn gebruik..
Help? :)

De medewerker

Re: Geschatte beginstand NUON

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Gast,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is onstaan over uw jaarnota.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om samen met u
de kwestie te bespreken.

Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Laat nuon het eerst oplossen, bijvoorbeeld via medewerker.

Mocht dat niet helpen dan denk ik op basis van de informatie die je geeft dat je wel een goede kans maakt dit succesvol aan te vechten.

whoops

Ongelezen bericht door whoops »

Het is dankzij een bevriende medewerker gelukt de beginstanden bij mijn woningbouw boven te halen. Die informatie geven ze blijkbaar niet aan de huurder maar wel aan de Nuon..

Ben nog steeds benieuwd hoe het was gelopen zonder interne hulp, maar het is dus rond! :)

Gesloten