LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geschillencommissie energie
geschillencommissie energie
was klant bij Oxxio
dus naar geschillencommissie, nooit jaarafrekening, geen juiste nota's wilden me niet opzeggen etc. Dit duurt maanden.
Na zitting, geen uitslag krijg ik een foute nota, zij rekenen gewoon even het dubbel aan KWH dan die ik verbruikt hebt.
Geschillencommissie neemt dit niet meer mee omdat zitting geweest is
TJa
Volgens mij moet ik hen eens een bezoek brengen , Oxxio bedoel ik
dus naar geschillencommissie, nooit jaarafrekening, geen juiste nota's wilden me niet opzeggen etc. Dit duurt maanden.
Na zitting, geen uitslag krijg ik een foute nota, zij rekenen gewoon even het dubbel aan KWH dan die ik verbruikt hebt.
Geschillencommissie neemt dit niet meer mee omdat zitting geweest is
TJa
Volgens mij moet ik hen eens een bezoek brengen , Oxxio bedoel ik
Re: geschillencommissie energie
heb je de factuur van oxxio vergeleken met de factuur van je netbeheerder deze behoren overeen te komen.
Dat is niet vergelijkbaar, Oxxio pakt een maand enkele jaren geleden, de netbeheerder doet ieder jaar rond dezelfde tijd een jaarnota uit
Oxxio maakt het erg ondoorzichtig, alle mensen die niet exact alles jarenlang goed bijhouden zijn dus sowieso de dupe en kunnen ze uitmelken
Oxxio maakt het erg ondoorzichtig, alle mensen die niet exact alles jarenlang goed bijhouden zijn dus sowieso de dupe en kunnen ze uitmelken
Ik neem aan dat je je administratie toch niet in een schoenendoos bewaard. Dat zal erg slecht zijn als je je belastingen moet invullen en de belastingdienst met een correctie van 4 jaar geleden komt aanzetten en je niets meer hebt.
Ja hallo zeg, precies eind en begin KWH's ik houd dit bij en het klopt niet ik durf te wedden dat velen dit niet doorhebben dit is geen belastinginformatie
Neem jij je energienota's helemaal op detail door?
Dan ben je, net als ik. een uitzondering
Neem jij je energienota's helemaal op detail door?
Dan ben je, net als ik. een uitzondering
oxxio krijgt van de netbeheerder de meetdata door daarop wordt je afgerekend dit gebeurt ook bij andere leveranciers op de zelfde wijze.
Nee dit is niet waar en dit klopt niet
Toch krijgt Oxxio de gegevens van de netbeheerder. De Meetberichten komen via het electronisch Clearinghouse binnen. Op basis van die meet berichten wordt je afgerekend.
De netbeheerder is verantwoordelijk voor de juiste meetberichten. Echter indien je de standen wilt laten aanpassen door de netbeheerder moet er tegenwoordig 20 tot 25% afwijking inzitten anders past netbeheer de standen niet meer aan.
De netbeheerder is verantwoordelijk voor de juiste meetberichten. Echter indien je de standen wilt laten aanpassen door de netbeheerder moet er tegenwoordig 20 tot 25% afwijking inzitten anders past netbeheer de standen niet meer aan.
Wat Oxxio doet is na jaren nog eens een maand eruitpakken en deze afrekenen
de beginstand staat op 0 dus je ziet niet dat het totaal niet klopt
bv 0-500 = dan bv 345 KWH
terwijl de start was 350 tot 500 is dus 150
Dat scheelt dus 195 kwh die Oxxio in zijn zak stopt
Dan kan die 500 wel kloppen, maar toch rotzooien ze ermee
BRRR
de beginstand staat op 0 dus je ziet niet dat het totaal niet klopt
bv 0-500 = dan bv 345 KWH
terwijl de start was 350 tot 500 is dus 150
Dat scheelt dus 195 kwh die Oxxio in zijn zak stopt
Dan kan die 500 wel kloppen, maar toch rotzooien ze ermee
BRRR
bezit je een factuur van oxxio met een dubbel of enkele meter?
enkele meter
als je zeker weet dat het fout is stuur het dan met kopie netwerkfactuur naar het hoofdkantoor.
Heb ik al gedaan, toch loopt het gewoon fout door
op naar het tweede geschil bij de geschillencommissie dus
triest zo'n bedrijf
ps al heb je de directeur aan de lijn, er gebeurt helemaal totaal niets
Ik ben één keer gebeld en kreeg vervolgens een standaardformulier of ik mij huidige meterstanden wil opgeven
MAAR DIE DOEN ER NIET TOE DIT GAAT OVER 2003
Geen vertrouwen meer dus
na 2 jaar beloftes, vragen etc
Oxxio is gewoon een samenraapsel van meerdere extreem slechtfunctionerende bedrijven
op naar het tweede geschil bij de geschillencommissie dus
triest zo'n bedrijf
ps al heb je de directeur aan de lijn, er gebeurt helemaal totaal niets
Ik ben één keer gebeld en kreeg vervolgens een standaardformulier of ik mij huidige meterstanden wil opgeven
MAAR DIE DOEN ER NIET TOE DIT GAAT OVER 2003
Geen vertrouwen meer dus
na 2 jaar beloftes, vragen etc
Oxxio is gewoon een samenraapsel van meerdere extreem slechtfunctionerende bedrijven
Maar als er geen netwerkfactuur wordt meegestuurd kan oxxio de standen niet corrigeren omdat de gegevens moet verkrijgen van de netbeheerder.
was meegestuurd
volgens mij wordt de post gewoon weggegooid ofzo
ik ga niet alles aangetekend versturen
overigens is mij dit niet verteld toen de medewerker belde, ze zou een formulier sturen en hier stond enkel op dat ik huidige stand met handtekening moest opgeven
EEN DRAMA IS HET OXXIO
volgens mij wordt de post gewoon weggegooid ofzo
ik ga niet alles aangetekend versturen
overigens is mij dit niet verteld toen de medewerker belde, ze zou een formulier sturen en hier stond enkel op dat ik huidige stand met handtekening moest opgeven
EEN DRAMA IS HET OXXIO
dan is de nota al tegengeboekt en krijg je een nieuwe nota.
Hoe kom je daar nu weer bij? Het bedrag is verrekend en er is niets op uit gedaan niets teruggeboekt, jawel € 33 gehad, rest hen nog € 325
Uiteindelijk gaan ze aan deze trucs ten onder, namelijk 2,5 jaar energie afnemen en geen nota krijgen betekent in mijn geval dat ik aan de volgende leverancier over 2 maanden verbruik 2 jaar betaal
Dus Oxxio levert 2,5 jaar maar krijgt maar geld voor energie van een half jaar (geschat verbruik ....)
hoelang gaat dit nog duren
Uiteindelijk gaan ze aan deze trucs ten onder, namelijk 2,5 jaar energie afnemen en geen nota krijgen betekent in mijn geval dat ik aan de volgende leverancier over 2 maanden verbruik 2 jaar betaal
Dus Oxxio levert 2,5 jaar maar krijgt maar geld voor energie van een half jaar (geschat verbruik ....)
hoelang gaat dit nog duren
heb je dan een correctie nota gehad. Staat bij de bijgevoegde brief.
nee niets zoals oxxio werkt
gewoon nu uit het niets een nota van een paar maanden in 2003, waarvan een voorschot niet meegerekend, dus dat steken ze al in hun zak
helaas ik heb dat allemaal bijgehouden
ben sinds januari 2005 bij een nieuwe leverancier, en ik zou DUS eigenlijk eind maart de hele afronding moeten hebben
nu zit ik ergens in april 2003 met terugbetaling oxxio, waar ze alweer meerdere tientjes achterovergedrukt hebben
ik weet niet meer wat te doen, de claim zal flink stijgen als ik richting rechtbank ga
breekijzer was hier goed voor geweest
gehoord word je namelijk niet, nooit beloftes tellen niet
gewoon nu uit het niets een nota van een paar maanden in 2003, waarvan een voorschot niet meegerekend, dus dat steken ze al in hun zak
helaas ik heb dat allemaal bijgehouden
ben sinds januari 2005 bij een nieuwe leverancier, en ik zou DUS eigenlijk eind maart de hele afronding moeten hebben
nu zit ik ergens in april 2003 met terugbetaling oxxio, waar ze alweer meerdere tientjes achterovergedrukt hebben
ik weet niet meer wat te doen, de claim zal flink stijgen als ik richting rechtbank ga
breekijzer was hier goed voor geweest
gehoord word je namelijk niet, nooit beloftes tellen niet
is er 1 voorschot niet meegerekend? of is het voorschot bedrag 0 oftewel leeg.