Gisteren kreeg ik een vrouw aan de deur. Ze verkondigde dat ze van mijn energie bedrijf (eneco) was. Ik had al groene stroom, ze kwam alleen even alles in orde maken. Naar mijn idee had ik geen groene stroom. Maar volgens haar was het echt zo. Ik ben net verhuisd, en heb de energie overgenomen van de vorige bewoner. Dit zou dus best kunnen. Ze vertelde dat de overheid de subsidies op groene stroom ging afschaffen, en ze wilden niet dat hun klanten over gingen stappen. Daarom boden ze nu de korting aan, en ze kwam dit alleen even regelen. Ze vertelde mij dat er alleen voortaan een andere naam boven de rekening zou komen te staan, omdat eneco de korting niet mocht aanbieden.
Ik kreeg een boekje wat ik niet in kon kijken totdat ze weg was. Ze vroeg om een aantal gegevens, waaronder de bankrekening. Ik ben zelf geen hoofdhuurder, dus ik moest alle gegevens van mijn vriend opgeven. Ik moest alleen nog even tekenen, en met de jaar afrekening werd de korting verrekend. Ik vertel haar dat het mij sterk leek dat ik voor mijn vriend mocht tekenen. Zij vertelde mij dat dit geen probleem was. Naieve stommmeling die ik ben teken ik nog ook. Lang leve het vertrouwen in de mens. Daarna wist ze niet hoe snel ze weg moest komen.
Zodra ze de deur uit was kreeg ik hier een naar gevoel over. Ik ging alles even doorlezen, en toen bleek dat ze helemaal niet van eneco waren! Ze had me gewoon een nieuwe leverancier verkocht! En ze had ook nog eens zelf aangekruist dat ik haar machtigde om geld van de rekening van mijn vriend af te schrijven!
Ik heb daarna meteen op internet naar ze gezocht. Het zijn oplichters! Ik heb alleen maar negatieve verhalen gelezen. Bij sommige mensen zijn zelfs belachelijke bedragen van de rekeningen af geschreven. Iemand anders heeft de politie ingelicht. Daaropvolgend zijn de 2 verkopers opgepakt. Daarna heb ik mijn energie leverancier gebeld. Zij vertelde mij dat greenchoice geen onderdeel was, maar een concurent. Ze hadden al heel veel klachten binnen gekregen, en waren aan het kijken hoe ze dit tegen konden gaan.
Ze verkopen dus iets onder valse voorwendselen. Ik weet niet of u iets aan dit verhaal heeft, maar ik vond dat ik mijn best moest doen om dit bij anderen te voorkomen. Ze zijn heel erg overtuigend, en er zullen genoeg mensen zoals ik zijn die erin trappen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenchoice oplichters
-
gravedigger
Re: Greenchoice oplichters
Dat contract pnmiddelijk ontbonden nu het nog kan! Aangetekende brief sturen.
Dat heb ik gelukkig al gedaan. Aangetekende brief met handtekening retour verstuurd, en gebeld. Het gesprek met de telefoniste is ook opgenomen. je weet maar nooit
-
gravedigger
Prima gehandeld. Je hebt haar wel verteld dat je het ging opnemen? Anders geldt dat niet als eventuele bewijslast. Een goede leer voor de volgende keer 
-
Captain Pervert
Mijn oma heeft iets dergelijks gehad, een colporteuse beweerde dat zij van Essent was, en beloofde 20% korting. Ze heeft op die manier groene stroom van Greenchoice aangesmeerd.
Hier heeft een aantal weken geleden nog een artikel over in het Dagblad van het Noorden gestaan (www.dvhn.nl), in Groningen en omstreken waren tientallen bejaarden slachtoffer van deze oplichtster.
Hier mag wat mij betreft wel eens grondig onderzoek naar ingesteld worden.
Hier heeft een aantal weken geleden nog een artikel over in het Dagblad van het Noorden gestaan (www.dvhn.nl), in Groningen en omstreken waren tientallen bejaarden slachtoffer van deze oplichtster.
Hier mag wat mij betreft wel eens grondig onderzoek naar ingesteld worden.
Even iets duidelijk stellen,Ik ben net verhuisd, en heb de energie overgenomen van de vorige bewoner. Dit zou dus best kunnen.
Contracten zijn persoonsgebonden en niet woning gebonden. Je neemt dus NOOIT de contracten van de vorige bewoner op/van dat adres over. Dat kan nml niet!
Je meld jezelf aan bij een leverancier (of bij je reeds bestaande, lees oude leverancier bij wie je al contracten op je oude adres actief hebt!) en aan hun geef je de verhuizing door.
Indien bestaande klant, worden je contracten mee verhuisd, indien nieuwe klant worden er nieuwe contracten op JOUW naam opgesteld voor dat adres.
M.a.w. er doet er dus niet toe wat de vorige bewoner op het adres waar jij gaat wonen aan leveringscontracten had.
Het is een gegeven dat deurverkoop (alsook telefonische outbound verkoop) van energie vaak met valse voorwenselen of -incomplete- informatie plaatsvindt. Jammer, omdat deze praktijken de betreffende leverancier veelal geen goed doet. Voor deze verkoopvorm huren leveranciers vaak externe bedrijven in, in de veronderstelling dat informatie correct en volledig wordt gegeven. De verkopers dragen een legitimatiebewijs met daarop de naam van het leveranciersbedrijf waarvoor ze worden ingezet. Jammerlijk genoeg nemen dit soort ingehuurde verkopers het allemaal niet niet nauw ten aanzien van het verstrekken van eerlijke informatie, maar stellen persoonlijke percentage opstrijkingen over het aantal verkopen bovenaan.
Van de andere kant zijn dit soort verkopen, ongeacht product, al zo oud als de weg naar Rome en zouden wij burgers inmiddels beter moeten weten. Maar klaarblijkelijk zijn ook wij hardleers en blijven wij ons maar aan dezelfde balk stoten.
Vraag altijd naar een legitimatiebewijs van de verkoper die voor je deur staat en noteer zijn/haar naam en legitimatienummer.
Kijk goed voor welk bedrijf hij/zij werkt en noteer dit. Alleen al met deze preventieve handeling voorkom je veel ellende.
En bij twijfel: NOOIT IN ZEE GAAN MET DE VERKOPER. HOE MOOI HET VERHAAL OOK KLINKT!!
Ik zou zeggen: laat het "bij twijfel" er maar af.En bij twijfel: NOOIT IN ZEE GAAN MET DE VERKOPER. HOE MOOI HET VERHAAL OOK KLINKT!!
Ik heb nog nooit gehoord van een, ( voor de consument
Dus blijf ik maar bij een hele oude stelling: VIA DE TELEFOON OF AAN DE DEUR WORDT NIET GEKOCHT!
Als aanvulling daarop: IK HEB OOK GEEN BEHOEFTE AAN VERDERE INFORMATIE!!!
Nog even aan de zgn. "MedewerkerGC":
Hoeveel signalen moet je bedrijf nog krijgen om te begrijpen dat de toko(s) die jullie ingehuurd hebben om colportage te verrichten zich dus absoluut NIET aan de afspraken houden???!!!
Dus hou maar op met die schijnheilige vertoning op dit forum en zorg dat jullie colportage in orde komt.
De redelijk goede naam die Greenchoice had wordt op deze manier met een dramatische efficiency te grabbel gegooid.