LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] greenchoise; onder valse voorwendselen leden maken

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jjjanneke

greenchoise; onder valse voorwendselen leden maken

Ongelezen bericht door jjjanneke »

vorige week kwam er een meisje aan mijn deur.
'hallo, ik ben van essent, uw energie leverancier!'
prima dacht ik (toen nog)
'we zijn bezig met groene stroom, heeft u dat al?'
ja hoor dat heb ik en ben dr zeer blij mee!
'dat is heel mooi, wist u dat u nu 8 tot 10 euro per jaar ging besparen op uw groene stroom?'
nee dat wist ik niet, maar heel fijn!
'oke wilt u dan even een handtekening hier zetten, ter bevestiging dat ik u heb verteld over uw korting?
ja prima, wat zij willen.. als essent moeite doet om een meisje aan mijn deur te sturen en mij persoonlijk komen vertellen dat elke maand 80 cent ga besparen, vind ik dat prima..

eind van de week:
jongeman aan de deur:
'hallo, ik ben van essent, uw energie leverancier!'
nou ja zeg, alweer!? gezegt dat ze al waren geweest.

maandag:
brief van de firma greenchoise (wie?!!)
geachte mevrouw de Fries (het is Vries, maar goed)
welkom als klant!
(WAT?!?!?!?!)
binnen 2 tot 6 weken nemen wij uw energi rekening over...
(NNNNEEEEEEEEEEEEEE!!!!)

dus gelijk gebeld naar greenchoise, legde kort het verhaal uit en het meisje ging zonder morren accoord met een uitschrijving, en gaf als excuus dat greenchoise een onderdeel was van essent.

toen heb ik essent gebeld, die waren er van op de hoogte dat greenchoise zich voordoet als essent (maar dat no way is).

rest van de flat geallarmeerd, iedereen had getekend.. dus we bellen massaal tyerug voor uitschrijving.. nu maar hopen dat ze het ook doen, anders aangetekende brief schrijven of zo..
morgen doen we aangifte bij de politie (advies van essent).

ik hoop dat iedereeen zn ogen open houd, ik ben echt niet dom ofzo, maar dr wel ingetuind..

anneke

jjjanneke

Re: greenchoise; onder valse voorwendselen leden maken

Ongelezen bericht door jjjanneke »

kijk om te schrikken eens op www.greenchoise.nl
volgens greenchoise hun website...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

wwww.greenchoice.nl

als je het wilt vertellen doe het dan wel goed

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik was er bijna ingetrapt. Het klonk zo echt!! Ik zou een korting krijgen van 7 euro 50 als ik overstapte op groene stroom. En tussen neus en lippen door leuk het alsof dit met toestemming van het Nuon ging. Ik heb 'm toen gevraagd waarom dat niet schriftelijk kon en toen kreeg ik een beetje een vaag antwoord dat ze voor deze manier gekozen hadden. Tijdens het ouwe ****** kon ik mooi even mee kijken op 't papiertje waar hij de gegevens wou invullen. Ik zag daar vakjes voor mijn bankrekening nummer. Vreemd dacht ik, Nuon heeft toch alle gegevens. Dat heb ik 'm gezegt, dat ie de gegevens maar bij Nuon moest halen omdat ik niet van plan was dat zomaar aan iemand aan de deur te geven. Einde verhaal. Blij dat het zo gelopen is want nu begrijp ik wat die man mij probeerde aan te smeren. Dat kan ik niet echt waarderen...

wlunchi

Ongelezen bericht door wlunchi »

Bij mij hebben ze dezelfde actie uitgevoerd.
Ik heb ze vandaag een e-mail gestuurd. Morgen zal ik ze bellen om ze uit te schelden en me te laten uitschrijven. Als ze moeilijk gaan doen ga ik naar de politie. Maar zulke bedrijven moeten ze gewoon uit de handel halen. Het is toch onvoorstelbaar dat zulke dingen in Nederland gebeuren.

Gesloten