LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GREENCHOISE via wie?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
consument007

GREENCHOISE via wie?

Ongelezen bericht door consument007 »

Ik heb gekeken op http://www.vastelastenbond.nl/index2.html daar staat:

Elektriciteit Enkel tarief: € 0,054
Piektarief: € 0,071
Daltarief: € 0,039

Vastrecht: € 0,00

Gas Gastarief: € 0,311 (inclusief regiotoeslag)
Vastrecht: € 15,-

U kunt deze tarieven niet vergelijken met de tarieven op de eindafrekening van vorig jaar. Alle leveranciers hebben de tarieven voor 2006 namelijk verhoogd. U kunt deze tarieven vergelijken met de tarieven op de website van uw huidige leverancier of via onze berekeningsmodule.

De bovenstaande tarieven zijn exclusief BTW en staan vast voor een periode van een jaar. Daarna wordt het tarief variabel.

En ik heb ook gekeken naar http://www.pmavoordelen.nl/algemeen/groenestroom.php en daar staat:

De trots van Greenchoice; “De kleine lettertjes”

De klantenservice van Greenchoice is als beste getest (Consumentenbond januari 2005)

Hoge kortingsgarantie van 0,5 cent voor iedere kWh groene stroom en iedere m³ groen gas speciaal voor dit collectief. Korting van tientallen euro’s per jaar.
Een overzichtelijke jaarnota met alle kosten voor gas en stroom (inclusief netbeheerkosten)

100% bosgecompenseerd aardgas (CO2 compensatie met gemiddeld 135 groeiende bomen per huishouden)

Groene stroom die voldoet aan de zwaarste eisen

Per jaar, dat u klant bent, wordt namens u 10m² oerbos aangekocht ter eeuwige bescherming (reeds 150ha)

GEEN OPZEGTERMIJN, u kunt desgewenst uw contract op ieder moment weer opzeggen. Geen boeteclausules, GEGARANDEERD

Via wie ben je voordeliger uit? Zelf ga ik binnenkort naar Rotterdam verhuizen en wil denk ik wel Greenchoise nemen als energieleverancier.
Wie weet hier antwoord op? Ben niet zo goed in rekenen :oops:

Alvast bedankt!

consument007

Banzai

Re: GREENCHOISE via wie?

Ongelezen bericht door Banzai »

Het zijn vaak lastige berekeningen.
2 dingen mogen duidelijk zijn:
1) Greenchoice is zeker geen slechte partner.
2) Bij aanmelding via de site van www.greenchoice.nl krijg je een kwart eurocent (per kW electriciteit en/of M3 gas) korting, t.o.v. de regionale leverancier.
Bij de aanmelding via de site van pma krijg je een halve eurocent korting.

Ook is het nog mogelijk met extra korting aan te melden via www.vastelastenbond.nl
Hoeveel de korting in centen daar is, is mij niet geheel duidelijk.
Zoiets is slecht terug te rekenen.
Mischien even een mailtje er tegenaan gooien?
Laat het antwoord hier dan s.v.p. ook even weten.

Succes.
Banzai.

Gesloten