LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heel boos over Oxxio call center

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Breem

Heel boos over Oxxio call center

Ongelezen bericht door Breem »

Onderstaande heb ik net meegemaakt en meteen een brief naar Oxxio gestuurd.

Geachte klantenservices,

Zojuist, woensdag 18 januari, 21.10 ben ik door iemand van jullie call center benaderd om over te stappen naar Oxxio. Zijn verhaal was op zich helder en duidelijk, en ik was geïnteresseerd, met de nadruk op was! Toen deze persoon klaar was met zijn verkoop verhaal wilde hij de mondelinge overeenkomst met mij doornemen. Deze vragen moest ik met een duidelijke ja beantwoorden. Alsof ik oud en seniel ben, luister ik zijn verhaal aan en kan de eerste vraag met ja beantwoorden. De tweede vraag, of ik per direct akkoord ga met de snel achter elkaar genoemde tarieven, kan en wil ik niet beantwoorden met ja omdat ik deze eerst rustig wil doornemen. De verkoper geeft aan dat ik hier ook rustig zeven dagen de tijd voor heb om deze overeenkomst te annuleren. Het verhaal ziet er nu heel anders uit. De mondelinge overeenkomst is bindend en als ik er vanaf wil moet ik zelf actie ondernemen binnen zeven dagen?!?!? Ik geef aan dat ik geen ja antwoord op zijn tweede vraag / stelling om de hiervoor genoemde reden. De verkoper is verbaasd en behoorlijk boos. Als ik hem aangeef dat hij me alles mag toesturen en mij daarna mag bellen voor om eventueel een contract af te sluiten, maar dat ik geen mondelinge overeenkomst aanga, zegt de verkoper dat het dat klaar is en wordt de verbinding abrupt verbroken.

Als dit jullie manier is om klanten te binden dan geef ik jullie weinig kans en zullen er veel mensen spijt krijgen dat ze ooit met Oxxio in zee zijn gegaan.

Tot slot eis ik dan mijn telefoonnummer per direct uit jullie bestand wordt gehaald en nooit meer door jullie benaderd te worden.

Hoogachtend,

ronald g

Re: Heel boos over Oxxio call center

Ongelezen bericht door ronald g »

Ze gaan maar door daar. Als ik u was, ik weet niet of dat gedaan hebt maar toch aangetekent en met ontvangst bevestiging nogmaals sturen. Zij zijn nog erger dan de vogelgriep.

Breem

Ongelezen bericht door Breem »

Geachte heer,

Wij hebben uw e-mail ontvangen.

Het spijt ons te horen dat u een negatieve ervaring met een van onze medewerkers heeft gehad.

Graag informeren wij u dat communicatie steeds vaker via e-mail of telefoon verloopt. Door online winkelen en telefonische acquisitie is het tekenen van een overeenkomst door beide partijen vaak moeilijk te realiseren. Daarom is de Wet kopen op afstand in het leven geroepen. Deze wet maakt het voor twee partijen mogelijk een overeenkomst aan te gaan zonder dat er een handtekening gezet moet worden. De mogelijkheden voor de consument om producten en diensten op elektronische wijze aan te schaffen (bijvoorbeeld via online winkelen), worden hierdoor aanzienlijk uitgebreid. Steeds vaker worden overeenkomsten op deze wijze gesloten.
Wij sturen dan een schriftelijke bevestiging van de overeenkomst. Hierna hebt u zeven werkdagen de tijd om de overeenkomst te annuleren.

U geeft aan dat u niet meer door oxxio benaderd wenst te worden. Dit kunt u aangeven op de website www.infofilter.nl of via telefoonnummer: 0900-666 1000. Uw gegevens worden dat uit de vrij toegankelijke adressenbestanden verwijderd. Nogmaals onze welgemeende excuses!

Met vriendelijke groet,

Oxxio klantenservice
Oxxio Nederland bv

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Op zich wel netjes maar als u niet afmeldt bij infofilter blijft het doorgaan. Met andere woorden ze schuiven af op infofilter.

karinknol

Ongelezen bericht door karinknol »

We hebben uw bericht op het forum van Radar gelezen en betreuren uw ervaring ten zeerste.
Graag ondernemen we actie richting de desbetreffende medewerker. Op basis van uw adresgegevens of uw vaste telefoonnummer kunnen we achterhalen wie van onze medewerkers hiervoor verantwoordelijk is. Zodat we dit soort zaken voor de toekomst kunnen voorkomen.

Daarnaast kan ik op basis van uw gegevens ervoor zorgen dat u in de toekomst niet meer door ons benaderd wordt.

Daarom verzoek ik u vriendelijk uw adres en/of telefoonnummer aan mij te e-mailen zodat ik de gepaste actie kan ondernemen. Vanzelfsprekend zal ik vertrouwlijk met uw adresgegevens omgaan. Ik vertrouw erop dat u ook vertrouwelijk met mijn gegevens om gaat.

Met vriendelijke groet,
Sales Manager Call Centers

Oxxio Nederland bv

Gesloten