LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] help!!
help!!
wij hebben pas geleden een storing in onze meter kast gehad waarbij de zogenaamde nuldraad 380 stroom doorgaf ipv 220 volt met als gevolg een tal van electrische apparaten kapot,zoals lcd tv,cv ketel,oven enz...
nu was ik benieuwd of er iemand is met zo"n zelfde verhaal en hoe is het gegaan met de vergoedingvan deze schade?????
WIE KAN ONS HELPEN HIERBIJ!!!!!!!
of heeft tips
cloed
nu was ik benieuwd of er iemand is met zo"n zelfde verhaal en hoe is het gegaan met de vergoedingvan deze schade?????
WIE KAN ONS HELPEN HIERBIJ!!!!!!!
of heeft tips
cloed
Re: help!!
Ik heb het gelukkig nooit bij de hand gehad maar ik weet dat het een kleine ramp is.
Je het volgende doen:
1) Schadevergoeding (eventueel via je rechtsbijstandverzekeraar) eisen bij je energieleverancier c.q. netwerkbeheerder.
Althans, indien het probleem vóór/tot aan de meter is ontstaan.
Zat het probleem vanaf je eigen groepenkast, dan zal het hoogstwaarschijnlijk voor je eigen verantwoording en kosten komen.
(Of de huisbaas?)
2) Je eigen inboedelverzekering aanspreken.
Hou er rekening mee dat ogenschijnlijk nog werkende apparatuur toch een flinke opdonder heeft gehad.
Meestal sneuvelt deze apparatuur alsnog voortijdig.
Stel het schadebedrag daarom niet te laag.
Succes met de strijd.
Banzai.
Je het volgende doen:
1) Schadevergoeding (eventueel via je rechtsbijstandverzekeraar) eisen bij je energieleverancier c.q. netwerkbeheerder.
Althans, indien het probleem vóór/tot aan de meter is ontstaan.
Zat het probleem vanaf je eigen groepenkast, dan zal het hoogstwaarschijnlijk voor je eigen verantwoording en kosten komen.
(Of de huisbaas?)
2) Je eigen inboedelverzekering aanspreken.
Hou er rekening mee dat ogenschijnlijk nog werkende apparatuur toch een flinke opdonder heeft gehad.
Meestal sneuvelt deze apparatuur alsnog voortijdig.
Stel het schadebedrag daarom niet te laag.
Succes met de strijd.
Banzai.
-
Een vaker voor komend geval. Wanneer de storing plaats heeft gevonden in de installatie, dus na de meter, dan is de verhuurder of eigenaar der woning daarvoor aansprakelijk alsmede voor de gevolgschade daarvan.
Heeft de storing plaatsgevonden in of voor de meter, van buiteaf gezien, dan is de energieleverancier aansprakelijk te stellen.
De schade wordt gewoon betaald.
Heeft de storing plaatsgevonden in of voor de meter, van buiteaf gezien, dan is de energieleverancier aansprakelijk te stellen.
De schade wordt gewoon betaald.
bedankt voor jullie reactie"s
de storing is inderdaad voor de meter ontstaan ,nu zegt onze netwerk beheerder niet meer als max 1400 euro te vergoeden ,dat werd ons direct al vertelt ,en de verzekering staat ook niet te springen om ons te helpen ,dus ook al betaal je in nederland netjes voor je aansluiting en verzekeringen dan nog is dit geen garantie!!!!
we zitten nu ook al 2 dagen zonder verwarming,dus letterlijk en figuurlijk in de kou
cloed
de storing is inderdaad voor de meter ontstaan ,nu zegt onze netwerk beheerder niet meer als max 1400 euro te vergoeden ,dat werd ons direct al vertelt ,en de verzekering staat ook niet te springen om ons te helpen ,dus ook al betaal je in nederland netjes voor je aansluiting en verzekeringen dan nog is dit geen garantie!!!!
we zitten nu ook al 2 dagen zonder verwarming,dus letterlijk en figuurlijk in de kou
cloed
waar baseren ze die 1400 euro op? lijkt mij dat ze moeilijk weg kunnen komen met een dergelijke limiet.
dat schijnt ooit als eens door een rechter vast gesteld te zijn ook vlgs de stichting de ombudsman werd dit mij vertelt ze zouden het artikel waar het instaat opsturen ,maar goed we hebben nog geen reactie op onze aansprakelijkheidsstelling bij de netwerkbeheerder dus we wachten maar ff af alleen het is een hoop romslomp en waarom?????
cloed
cloed
@Cloed:
Zolang je de context van die uitspraak niet kent, blijft de weg naar een algehele schadevergoeding nog open.
Misschien ging die uitspraak bijv. wel over een zakelijke aansluiting of iets anders.
Mocht je enig onrecht bij de afwikkeling van je schade bespeuren, kan je nog een aantal dingen doen:
1) Leveringsvoorwaarden netwerkbeheerder boven water krijgen.
Internet is daar vaak een dankbaar hulpmiddel voor.
2) Indien voorradig, rechtsbijstandverzekering inschakelen.
3) Zelf advocaat in de arm nemen en ook deze kosten proberen te claimen.
4) Rechtswinkel bezoeken.
5) Klacht indienen bij http://www.sgc.nl
6) Klacht indienen bij www.dte.nl
Aangezien je netwerkbeheerder in jouw regio (nog) monopolist is, sluit ik niet uit dat je de overheid in de procedure kan betrekken.
Bij klachten over de overheden kan je terecht bij http://www.ombudsman.nl
Mogelijkheden en moeilijkheden (dagwaardes) genoeg, lijkt mij.
Nu de zin nog.
Succes.
Banzai.
Zolang je de context van die uitspraak niet kent, blijft de weg naar een algehele schadevergoeding nog open.
Misschien ging die uitspraak bijv. wel over een zakelijke aansluiting of iets anders.
Mocht je enig onrecht bij de afwikkeling van je schade bespeuren, kan je nog een aantal dingen doen:
1) Leveringsvoorwaarden netwerkbeheerder boven water krijgen.
Internet is daar vaak een dankbaar hulpmiddel voor.
2) Indien voorradig, rechtsbijstandverzekering inschakelen.
3) Zelf advocaat in de arm nemen en ook deze kosten proberen te claimen.
4) Rechtswinkel bezoeken.
5) Klacht indienen bij http://www.sgc.nl
6) Klacht indienen bij www.dte.nl
Aangezien je netwerkbeheerder in jouw regio (nog) monopolist is, sluit ik niet uit dat je de overheid in de procedure kan betrekken.
Bij klachten over de overheden kan je terecht bij http://www.ombudsman.nl
Mogelijkheden en moeilijkheden (dagwaardes) genoeg, lijkt mij.
Nu de zin nog.
Succes.
Banzai.
-
Ze zijn eenvoudig verantwoordelijk voor alle schadelike gevolgen welke U als gevolg van de storing heeft ondervonden. Wendt U zich in deze tot het bureau voor rechtshulp in Uw woonplaats of resort en leg daar Uw klacht neer. Ze helpen U graag en doelmatig.
we hebben bericht gekregen van de uitspraak gebasseerd op die 1400 euro daar staat het volgende in
aansprakelijkheid voor levering.
als de energie of waterleverancier aansprakelijk is voor de onderbreking,en de consument kan aantonen dat hij daardoor directe schade heeft geleden,wordt deze schade vergoed.zowel lichamelijk letsel
als zaakschade wordt vergoed en nu komt het!
het maximum van de te vergoeden schade bedraagt 1400 euro per claim.
dit is opgezocht in de grote almanak juli-dec 2005.
maar in mijn ogen is ons geval geen onderbreking of zie of lees ik dit nu verkeerd !
en helaas hebben we geen rechtsbijstands verzekering .
reactie netwerkbeheer :biedt alle apparatuur ter reparatie aan ,en stuur alle bonnetjes hiervan op naar ons, maar blijft zich vasthouden aan de 1400 euro regel.
nou hier zitten we zo aan want onze verwarmingsketel heeft alleen al voor ongeveer 1200-1500 euro aan vervangende onderdelen nodig en dan nog is het de vraag of ie dan naar behoren gaat functioneren ,dus na twee dagen zonder verwarming met twee kleine kinderen, hebben we er voor gekozen om en na advies installateur een nw ketel te nemen, fout ze vergoeden alleen dagwaarde oude ketel.
maar goed in ieder geval ben ik blij met jullie reactie en meedenken.
ben nu even leeg morgen weer nieuwe dag.
aansprakelijkheid voor levering.
als de energie of waterleverancier aansprakelijk is voor de onderbreking,en de consument kan aantonen dat hij daardoor directe schade heeft geleden,wordt deze schade vergoed.zowel lichamelijk letsel
als zaakschade wordt vergoed en nu komt het!
het maximum van de te vergoeden schade bedraagt 1400 euro per claim.
dit is opgezocht in de grote almanak juli-dec 2005.
maar in mijn ogen is ons geval geen onderbreking of zie of lees ik dit nu verkeerd !
en helaas hebben we geen rechtsbijstands verzekering .
reactie netwerkbeheer :biedt alle apparatuur ter reparatie aan ,en stuur alle bonnetjes hiervan op naar ons, maar blijft zich vasthouden aan de 1400 euro regel.
nou hier zitten we zo aan want onze verwarmingsketel heeft alleen al voor ongeveer 1200-1500 euro aan vervangende onderdelen nodig en dan nog is het de vraag of ie dan naar behoren gaat functioneren ,dus na twee dagen zonder verwarming met twee kleine kinderen, hebben we er voor gekozen om en na advies installateur een nw ketel te nemen, fout ze vergoeden alleen dagwaarde oude ketel.
maar goed in ieder geval ben ik blij met jullie reactie en meedenken.
ben nu even leeg morgen weer nieuwe dag.
@Cloed:
Ik denk dat je je aan dat maximum van die 1400 niet hoeft te storen.
De door jou beschreven situatie lijkt mij inderdaad anders.
Het was geen onderbreking, maar overspanning.
Claim in 1e instantie het volledige bedrag.
Je kunt altijd nog rechtskundige hulp inroepen, als het niet naar je zin verloopt.
Tsja vervelend is wel dat men kijkt naar de reparatie- of dagwaardes van de apparatuur.
Tip: Neem deze 'afschrijvingen' enigzins mee in je claim.
Als je dat niet doet, doen zij het ongetwijfeld.
Dan ben je verder van huis, omdat jij dan het tegendeel moet bewijzen!
Overigens zou ik van reparaties niet zo'n liefhebber zijn.
Meer van algehele vervangingen.
De apparatuur en lampen enz. hebben een flinke oplazer gehad.
Nogmaals, wat ogenschijnlijk (weer) goed is, heeft vaak toch een kortere levensduur of andere mankementen achteraf hierdoor.
Sterkte met het voorschieten van alle ongevraagde onkosten.
Banzai.
Ik denk dat je je aan dat maximum van die 1400 niet hoeft te storen.
De door jou beschreven situatie lijkt mij inderdaad anders.
Het was geen onderbreking, maar overspanning.
Claim in 1e instantie het volledige bedrag.
Je kunt altijd nog rechtskundige hulp inroepen, als het niet naar je zin verloopt.
Tsja vervelend is wel dat men kijkt naar de reparatie- of dagwaardes van de apparatuur.
Tip: Neem deze 'afschrijvingen' enigzins mee in je claim.
Als je dat niet doet, doen zij het ongetwijfeld.
Dan ben je verder van huis, omdat jij dan het tegendeel moet bewijzen!
Overigens zou ik van reparaties niet zo'n liefhebber zijn.
Meer van algehele vervangingen.
De apparatuur en lampen enz. hebben een flinke oplazer gehad.
Nogmaals, wat ogenschijnlijk (weer) goed is, heeft vaak toch een kortere levensduur of andere mankementen achteraf hierdoor.
Sterkte met het voorschieten van alle ongevraagde onkosten.
Banzai.
-
U heeft recht op algehele schadevergoeding. Een leverancier kan daaraan geen beperkingen koppelen of zich beroepen op een contract waarin het een en ander zou staan omschreven. De wet is hierover duidelijk. Alle schade, ongeacht de vorm waarin ze voor komt mits uit andere hoofde veroorzaakt, dient volledig te worden vergoed behoudens de rechter anders besluit. Vergoed wordt echter alleen de dagwaarde. Dit is overigens een zaak waartegen U wellicht verzekerd bent via Uw inboedelverzekering. De verzekeraar zoek het voor de rest maar uit met de leverancier.
nou in de leveringsvoorwaarde van de netwerk beheerder staat dus beschreven dat ze schade vergoeden bij calamiteiten met een max van 1400 euro per huishouden !!dus ze hebben zich goed ingedekt.
dus mensen kijk allemaal je verzekeringen goed na zodat je je hiervoor bij kan verzekeren via je inboedelverzekering,want niet alleen met spooknota"s richten ze mensen grote schade aan ook met dit soort gevallen en er helpt geen rechtsbijstands verzekering tegen want ze verwijzen u door naar de leveringsvoorwaarde,je hebt geen poot om op te staan.
cloed
dus mensen kijk allemaal je verzekeringen goed na zodat je je hiervoor bij kan verzekeren via je inboedelverzekering,want niet alleen met spooknota"s richten ze mensen grote schade aan ook met dit soort gevallen en er helpt geen rechtsbijstands verzekering tegen want ze verwijzen u door naar de leveringsvoorwaarde,je hebt geen poot om op te staan.
cloed
-
In zo'n geval staat U nog altijd de gerechtelijke weg open.
Schakeleen advocaat in en laat deze de situatie beoordelen.
Uw succes zal zege vieren, ik spreek uit ervaring daar nietmand onder welke omstandigheden dan ook zich kan indekken om zo schade aan derden niet te hoeven vergoeden.
Overigens het bedrag van:€ 1.400,00 per huishouden houdt verband met een schadeloosstelling als gevolg van een stroomstoring in het algemeen maar niet individueel.
Schakeleen advocaat in en laat deze de situatie beoordelen.
Uw succes zal zege vieren, ik spreek uit ervaring daar nietmand onder welke omstandigheden dan ook zich kan indekken om zo schade aan derden niet te hoeven vergoeden.
Overigens het bedrag van:€ 1.400,00 per huishouden houdt verband met een schadeloosstelling als gevolg van een stroomstoring in het algemeen maar niet individueel.
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 04 feb 2006 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies, zoals Chanmaster al schreef: een rechter oordeelt naar de rechten van de consument, redelijkheid en billikheid.
Je kunt wel zoveel in je voorwaarden schrijven.
Dat ontslaat de leverancier niet van haar verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid.
Een rechter kan over de beperkende voorwaarden heen walsen, indien het in strijd is met de rechten van de consument.
Bovendien is het energiebedrijf voor deze calamiteiten ongetwijfeld verzekerd.
Ik zou mij in ieder geval niet storen aan de maximale vergoeding.
Aan mij hadden ze in jouw geval een 'slechte' gehad.
Succes.
Banzai.
Je kunt wel zoveel in je voorwaarden schrijven.
Dat ontslaat de leverancier niet van haar verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid.
Een rechter kan over de beperkende voorwaarden heen walsen, indien het in strijd is met de rechten van de consument.
Bovendien is het energiebedrijf voor deze calamiteiten ongetwijfeld verzekerd.
Ik zou mij in ieder geval niet storen aan de maximale vergoeding.
Aan mij hadden ze in jouw geval een 'slechte' gehad.
Succes.
Banzai.
ik ben benieuwt naar de leverancier in dit geval
als uw storing is zoals vermeld (360 V ipv 220 V) dan is dit een fout van de leverancier.
mocht dit gaan om Nuon dan is het nodig om hier een schriftelijke claim voor in te dienen.
specificeer hierbij de apparaten en alle rest schade (laat bijvoorbeeld uw CV ketel nakijken en ook uw meterkast (na de meter) opnieuw keuren
deze kosten zijn namelijk ook claimbaar.
als u voor mij de plaats naam heeft (in het geval van nuon) dan kan ik u het correcte adres voor uw claim doen toekomen
als uw storing is zoals vermeld (360 V ipv 220 V) dan is dit een fout van de leverancier.
mocht dit gaan om Nuon dan is het nodig om hier een schriftelijke claim voor in te dienen.
specificeer hierbij de apparaten en alle rest schade (laat bijvoorbeeld uw CV ketel nakijken en ook uw meterkast (na de meter) opnieuw keuren
deze kosten zijn namelijk ook claimbaar.
als u voor mij de plaats naam heeft (in het geval van nuon) dan kan ik u het correcte adres voor uw claim doen toekomen
vanavond in hart van nederland wordt ons verhaal uitgezonden ,wie weet wat het opleverd!!!
maar alsnog bedankt voor jullie reactie"s
cloed
maar alsnog bedankt voor jullie reactie"s
cloed
zal kijken hopelijk komt alles alnog weer goed...
pluisje
pluisje
beste cc agent
alles wat u in uw berichtje schrijft hebben we al gedaan ,
en die cv ketel was finaal doorgebrand dus geen redden meer aan na 3 dagen zonder cv besloten nieuwe te kopen,omdat geen mens vertelde wat we moesten doen.
zelfs de verzekering geeft in deze geen thuis.
en de continuon zegt dat alles na behoren is gemaakt alleen heb ik ze hier nog niet gezien.
cloed
alles wat u in uw berichtje schrijft hebben we al gedaan ,
en die cv ketel was finaal doorgebrand dus geen redden meer aan na 3 dagen zonder cv besloten nieuwe te kopen,omdat geen mens vertelde wat we moesten doen.
zelfs de verzekering geeft in deze geen thuis.
en de continuon zegt dat alles na behoren is gemaakt alleen heb ik ze hier nog niet gezien.
cloed
-
Hiermee doel ik op de zin welke van deze vorm van praatpaal uitgaat.
Mensen helpen mensen! Dat heb ik anders dan in mijn beroep niet zo meegemaakt als hier op dit forum.
Wie ben ik en wat is mijn werk, welnu ik ben sociaal-maatschappelijk werker en verbonden aan de sector financiële dienstverlening.
Mijn vakgebied richt zich voornamelijk op schuldhulpverlening en schuldenpreventie. Derhalve heb ik veel met ongenoegen omtrent energiebedrijven, leveranciers e.d. maar ook verhuurders en verzekeringen te maken. Ik heb er ook veel voor moeten doen maar heb daar geen spijt van. Schade als gevolg van de storing zoals hierboven omschreven wordt conform een daartoe strekkend protocol behandeld. De dagwaarde van Uw apparatuur zal worden getaxeerd op deze basis. Is het apparaat wat als gevolg van de storing aantoonbaar defect geraakt, een onderzoek kan daarover uitsluitsel geven, ouder dan vijf jaar dan krijgt U daarvoor niets. Is het apparaat drie jaar oud en heeft heeft aantoonbaar € 5.000,00 gekost dan ontvangt U daarvoor € 2.000,00 terug. En zo werkt dat. Een maximum bedrag is echter niet gegeven. Tegen de toekenning der dagwaarde kan ik redelijkheidshalve niet doen, het is gewoon eerlijk al is het afzien om apparatuur welke ouder is dan vijf jaar maar het voorheen nog prima deed te moeten missen.
Mensen helpen mensen! Dat heb ik anders dan in mijn beroep niet zo meegemaakt als hier op dit forum.
Wie ben ik en wat is mijn werk, welnu ik ben sociaal-maatschappelijk werker en verbonden aan de sector financiële dienstverlening.
Mijn vakgebied richt zich voornamelijk op schuldhulpverlening en schuldenpreventie. Derhalve heb ik veel met ongenoegen omtrent energiebedrijven, leveranciers e.d. maar ook verhuurders en verzekeringen te maken. Ik heb er ook veel voor moeten doen maar heb daar geen spijt van. Schade als gevolg van de storing zoals hierboven omschreven wordt conform een daartoe strekkend protocol behandeld. De dagwaarde van Uw apparatuur zal worden getaxeerd op deze basis. Is het apparaat wat als gevolg van de storing aantoonbaar defect geraakt, een onderzoek kan daarover uitsluitsel geven, ouder dan vijf jaar dan krijgt U daarvoor niets. Is het apparaat drie jaar oud en heeft heeft aantoonbaar € 5.000,00 gekost dan ontvangt U daarvoor € 2.000,00 terug. En zo werkt dat. Een maximum bedrag is echter niet gegeven. Tegen de toekenning der dagwaarde kan ik redelijkheidshalve niet doen, het is gewoon eerlijk al is het afzien om apparatuur welke ouder is dan vijf jaar maar het voorheen nog prima deed te moeten missen.
@Cloed op TV:
Tsja, het was ook een manier om met Continuon tot een tweezijdig gesprek te komen.
Het is eigenlijk te gek, dat je vanwege de arrogantie en éénzijdige bepalingen van leveranciers, het tegenwoordig moet uitvechten op TV.
Hopenlijk heb je baat bij.
Overigens, het is een lange weg maar ik vermoed dat een rechter Continuon wel een kopje kleiner gemaakt zou hebben.
En dat weten ze bij Continuon ook wel.
Daarom spreken ze ook over een gebruikelijke vergoeding bij de Geschillencommissie.
Succes met de afwikkeling van de schade.
Banzai.
Tsja, het was ook een manier om met Continuon tot een tweezijdig gesprek te komen.
Het is eigenlijk te gek, dat je vanwege de arrogantie en éénzijdige bepalingen van leveranciers, het tegenwoordig moet uitvechten op TV.
Hopenlijk heb je baat bij.
Overigens, het is een lange weg maar ik vermoed dat een rechter Continuon wel een kopje kleiner gemaakt zou hebben.
En dat weten ze bij Continuon ook wel.
Daarom spreken ze ook over een gebruikelijke vergoeding bij de Geschillencommissie.
Succes met de afwikkeling van de schade.
Banzai.