LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hema

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

hema

Ongelezen bericht door Gast »

wie heeft er al ervaring met energie van de hema?

lammert

Re: hema

Ongelezen bericht door lammert »

Is gewoon RWE
Niks goedkoop
Zelfde RWE van hoge jaarcontracten

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je je wilt vastleggen in een formidabel wurgcontract van 3 jaar en een forse boete als je er onderuit wilt (lees de kleine lettertjes op www.hema.nl) :

be my guest :P

hemainfo

Ongelezen bericht door hemainfo »

Bij beëindiging van de leveringsovereenkomst door de klant vóór de looptijd van de overeenkomst is verstreken,
is de klant aan Leverancier per product een schadevergoeding verschuldigd tot een maximum van E 125,-.

http://energie1.hema.nl/documents/HEMAE ... aarden.pdf

Gast

Maar dat mag toch helemaal niet. De leverancier kan toch maximaal 50 euro vragen voor het beeindingen van het contract van de klant. Meer mag niet.

EN IK WIL IEDEREEN DRINGEND AANRADEN OM GEWOON TE BLIJVEN ZITTEN WAAR JE ZIT. GEEN GEZEIK ENZO. MISSCHIEN BETAAL JE MEER,maar dat haal je er zo uit,aan allerelei gezeik die je niet krijgt.

Gast

Ik kan me helemaal aansluiten bij de conclusie van de voorlaatste gast. Gewoon blijven zitten waar je zit! Het is de ellende niet waard. Op het moment dat je overstapt is het risico groot dat je aan 2 leveranciers moet betalen. Lijkt vervolgens, op het moment dat je verhaal gaat halen, op een grandioze lachfilm met jezelf in de hoofdrol. Dit moet je dus gewoon niet willen. Bovendien is de besparing als alles goed gaat zeer minimaal te noemen. Laat je dus niets wijsmaken.

rikkie69

Ongelezen bericht door rikkie69 »

als je blijft zitten ga je elk jaar meer betalen.. Stel je toch eens goed op de hoogte, en hoezo wurgcontract.. Wederom een gebrek aan kennis, speelt de mensen actief op deze site wel vaker parten..

mr T

Ongelezen bericht door mr T »

Ze zijn als je kijkt naar de prijs per kubieke meter gas of per Kwh electriciteit ook ronduit prijzig. Komt nog bij dat de prijzen op de website van de Hema staan vermeld exclusief btw. Het gevolg is dat ze met btw (19%) zelfs duurder zijn dan bijvoorbeeld Essent.

Gast

Beste Rikkie blijkbaar heb je zelf nog niet al te veel meegemaakt anders kwam je niet tot de conclusie zoals door jou geschets. Typisch een voorbeeld van zalig zijn de onwetende.

rikkie69

Ze zijn inderdaad duurder voor electriciteit, gas is overigens een nette prijs. Van wurgcontracten is geen sprake. Ik ben op de hoogte van het reilen en zeilen want ik ben werkzaam in de energiebranche, overigens niet bij rwe maar bij een concurrent.

rikkie69

ps: essent vermeldt de prijzen ook ex btw, dat is gebruikelijk. essent is overigens duurder dan alle andere marktpartijen..

mr T

Ongelezen bericht door mr T »

Essent vermeldt de tarieven op de website wel degelijk inclusief btw maar exclusief heffingen en tarief voor netwerkbeheer.

zie:
http://www.essent.nl/essent/nl/nl/consu ... rieven.jsp

Hetzelfde geldt voor gas, maar hiervoor geldt voorafgaand aan het tonen van de tarieven een postcodecheck

Gesloten