LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heractiveren contracten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine

Heractiveren contracten

Ongelezen bericht door Shine »

Hoewel ik spreek voor iemand anders schrijf ik even gemakshalve in de 'ik-vorm'.

In augustus 2004 heb ik voor de duur van 5 jaar vaste prijs elektra en gas contracten afgesloten bij een energiebedrijf. Echter in februari 2006 ben ik vertrokken naar het buitenland en heb mij bij desbetreffende leverancier afgemeld. Ik had geen levering meer nodig. De contracten waren daarmee beeindigd.
In februari 2007 kom ik terug uit het buitenland om me weer te vestigen in nederland. Ik heb op mijn nieuwe adres levering nodig en meldt me bij dezelfde leverancier (gemak ivm netbeheerder). Deze levernacier geeft me te verstaan dat mijn in 2004 afgesloten vaste prijs contracten weer opnieuw geactiveerd worden, omdat de contractsduur van beide producten pas in augustus 2009 afloopt.
Ik ben met stomheid geslagen, omdat deze contracten toch in februari 2006 beeindigd zijn door mijn vertrek naar het buitenland. Ik wil geen bepaalde tijd contracten die ik ooit eens heb afgesloten, maar ook weer door omstandigheden heb beeindigd.
Mag deze leverancier deze oude contracten weer heractiveren?

wicher

Re: Heractiveren contracten

Ongelezen bericht door wicher »

Theoretisch kunnen de contracten destijds "slapend" gemaakt zijn, maar dat zou dan duidelijk aangegeven moeten zijn.
Als dit niet het geval is dan kan de leverancier hooguit voorstellen om deze contracten weer te heractiveren, zomaar eenzijdig opleggen lijkt mij niet haalbaar.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Klopt Wicher, herleven van een contract kan alleen indien vooraf als zodanig is overeengekomen tussen partijen.
Het zal er ook wel instaan alleen klopt de termijn niet.
Vijf jaren is vij jaren volgens mij.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ik heb even gevraagd, maar zoals ik eigenlijk al verwachtte heeft de persoon de contracten niet meer. Deze zijn na de opzegging ivm vertrek naar het buitenland weggegooid. Het wordt dus moeilijk om te zien en weten onder welke voorwaarden deze contracten afgesloten zijn.
Mijn eigen invulling is dat dit ongetwijfeld niet veel of zelfs niet zal verschillen met gelijksoortige contracten die vandaag de dag afgesloten worden.

@ chanmaster: hoezo klopt de termijn niet?
Een kinderlijk rekensommetje:
4+5=9
Dus verklaar u nader!

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat hangt van het inhoudelijke van het contract af maar geen nood.
Het contract is onderbroken door een verhuizing. Betrokkene heeft in het buitenland gewoond en derhalve vervallen. Ik zal zoeken naar de wettelijke beschrijving hiervan. U hoord nader.

Gesloten