Wij zitten al jaren naar tevredenheid vwb onze gas- en electriciteitslevering bij Essent.
Tot we vandaag post krijgen met daarin een eindafrekening van de electriciteitslevering. Zonder het te weten is ons contract opgezegd.
Essent gebeld en die zien idd we dat per 12 februari over zijn gegaan naar een andere leverancier. Voor het hoe en wat moeten we bellen naar Enexis, de netwerkbeheerder. Zij vertellen ons dat we zijn overgestapt naar, jawel, daar istie weer, Oxxio. Oxxio gebeld; "Meneer dat is een foutje, veel mensen hebben hier last van. Wacht maar af dan komt het vanzelf goed. U krijgt hierover een brief."
Maar hoe is het in Godsnaam mogelijk dat Oxxio zonder handtekening of opgenomen telefoongesprek mijn contract bij Essent kan opzeggen?
En wie levert ons sinds 12 februari onze stroom? En komt het allemaal vanzelf wel goed?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe kan het? Oxxio weer.
-
forumessent
Re: Hoe kan het? Oxxio weer.
Beste "Meister76"
In uw bericht van 18 maart op dit forum geeft u aan dat u ongewenst bent overgestapt naar Oxxio.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Annemarie
Essent medewerker
In uw bericht van 18 maart op dit forum geeft u aan dat u ongewenst bent overgestapt naar Oxxio.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Annemarie
Essent medewerker
-
stofzuigertje
Als je binnen een Jaar van Oxxio naar Essent terug gaat, is mogelijk zul je officieel een boete krijgen voor te vroeg weg gaan.
Maar omdat als je niets per telefoon Ja Ja of huis aan huis tekende is er geen overeenkomst en zul je een rechtszaak winnen.
Maak schriftelijk duidelijk dat je geen klant bent bij Oxxio, tenzij hun het tegendeel kunnen bewijzen.
U hoeft over de afgelopen periode niets te betalen dus geef ook nooit een banknummer aan Oxxio, afgeboekte bedragen terug boeken.
Heeft Uw echtgenoot of kinderen niets gedaan?
Ik begrijp alleen niet hoe je zonder automatische incasso waarvoor een bankrekening nummer noodzakelijk is dit contract kan afsluiten, volgens mij is dit onmogelijk.
Dus hou je bank nummer geheim, ook als zij bellen en vragen!
Maar omdat als je niets per telefoon Ja Ja of huis aan huis tekende is er geen overeenkomst en zul je een rechtszaak winnen.
Maak schriftelijk duidelijk dat je geen klant bent bij Oxxio, tenzij hun het tegendeel kunnen bewijzen.
U hoeft over de afgelopen periode niets te betalen dus geef ook nooit een banknummer aan Oxxio, afgeboekte bedragen terug boeken.
Heeft Uw echtgenoot of kinderen niets gedaan?
Ik begrijp alleen niet hoe je zonder automatische incasso waarvoor een bankrekening nummer noodzakelijk is dit contract kan afsluiten, volgens mij is dit onmogelijk.
Dus hou je bank nummer geheim, ook als zij bellen en vragen!
Ik heb dit al eerder uitgelegd; maar zal het nogmaals herhalen. Uw gasaansluiting en uw electra-aansluiting zijn gekoppeld aan een EANcode. Aan de hand van een doorgegeven mutatie wordt de EANcode opgezocht en wordt de mutatie door de energieleverancier doorgegeven aan de netbeheerder. Stel u woont op huisnummer 14 en uw buurman woont op 14A. Uw buurman meldt zich bij Oxxio, geeft zijn adres door voor aanmelding, maar de callcentermedewerker hoort de toevoeging 'A' niet. Dan geeft hij een mutatie door voor uw adres en niet dat van uw buurman. De netbeheerder voert deze mutatie door, want die weet niet dat u daar woont en uw buurman op 14 A.
Zo wordt u dus ongewenst geswitched van energieleverancier.
Zo wordt u dus ongewenst geswitched van energieleverancier.