| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe sterk sta ik?
Hoe sterk sta ik?
In februari van dit jaar dacht ik, laat ik van de nuon naar een goedkopere energieleverancier gaan. Greenchoice had wel een leuk tarief, aangezien ik geen gas afneem, alleen stroom.
Greenchoice beloofde mij telefonisch ook mij bij nuon af te melden, daar hoefde ik niets voor te doen. Mooi, ik heb altijd een hekel aan dat soort zaken.
Maar wat schetst mijn verbazing, tot op de dag van vandaag krijg ik keurig acceptgiro's van nuon, een belletje met nuon maakt duidelijk dat er nooit een afmelding binnen is geweest, en dat ik gewoon klant ben bij nuon.
Maar Greenchoice zit ook niet stil, die sturen ook hun acceptgiro's en ondertussen ook een aanmaning.
Ik heb sinds mijn contact met Greenchoice ook nooit een brief gehad, behalve een welkomst pakket. Maar dat was toch echt met de afspraak dat ZIJ mij zouden afmelden bij nuon. Nooit gebeurd.
Wat moet ik nu? Kan ik onder mijn contract met Greenchoice uit? Ze hebben niet hun afspraken na gekomen. En hoe zit het met die nieuwe wet, dat je maandelijks mag opzeggen (behalve kranten en tijdschriften?).
Sta ik dus sterk?
Ps: ik kan dit nu niet hebben, omdat ik al bij een bewindvoerdster loop.
Greenchoice beloofde mij telefonisch ook mij bij nuon af te melden, daar hoefde ik niets voor te doen. Mooi, ik heb altijd een hekel aan dat soort zaken.
Maar wat schetst mijn verbazing, tot op de dag van vandaag krijg ik keurig acceptgiro's van nuon, een belletje met nuon maakt duidelijk dat er nooit een afmelding binnen is geweest, en dat ik gewoon klant ben bij nuon.
Maar Greenchoice zit ook niet stil, die sturen ook hun acceptgiro's en ondertussen ook een aanmaning.
Ik heb sinds mijn contact met Greenchoice ook nooit een brief gehad, behalve een welkomst pakket. Maar dat was toch echt met de afspraak dat ZIJ mij zouden afmelden bij nuon. Nooit gebeurd.
Wat moet ik nu? Kan ik onder mijn contract met Greenchoice uit? Ze hebben niet hun afspraken na gekomen. En hoe zit het met die nieuwe wet, dat je maandelijks mag opzeggen (behalve kranten en tijdschriften?).
Sta ik dus sterk?
Ps: ik kan dit nu niet hebben, omdat ik al bij een bewindvoerdster loop.
Re: Hoe sterk sta ik?
Sterk want dit staat op hun site:
Wij regelen uw overstap
Na uw aanmelding sturen wij u binnen 7 dagen een bevestiging toe. Na het verzenden van deze bevestiging nemen wij contact op met uw vorige leverancier om u als klant om te zetten. Hierdoor betaalt u nooit dubbel
Wij regelen uw overstap
Na uw aanmelding sturen wij u binnen 7 dagen een bevestiging toe. Na het verzenden van deze bevestiging nemen wij contact op met uw vorige leverancier om u als klant om te zetten. Hierdoor betaalt u nooit dubbel
Dank je.sephora30 schreef:Sterk want dit staat op hun site:
Wij regelen uw overstap
Wat zou nu slim zijn?
Ik heb een contact formulier ingevuld, met daarin het hele verhaal.
Wacht even af wat ze antwoorden.
Vind het beetje stijlloos, maar goed ik zal wel niet de eerste en laatste zijn die dit overkomt.
Ik ben al tig keer overgestapt en bij elke energiemaatschappij is er wel wat.
Ik zou idd even afwachten tot je een reactie krijgt.
Ik zou idd even afwachten tot je een reactie krijgt.
Heb je die bevestiging ontvangen van Greenchoice?wolferl schreef:Dank je.sephora30 schreef:Sterk want dit staat op hun site:
Wij regelen uw overstap
Na uw aanmelding sturen wij u binnen 7 dagen een bevestiging toe. Na het verzenden van deze bevestiging nemen wij contact op met uw vorige leverancier om u als klant om te zetten. Hierdoor betaalt u nooit dubbel![]()
Wat zou nu slim zijn?
Ik heb een contact formulier ingevuld, met daarin het hele verhaal.
Wacht even af wat ze antwoorden.
Vind het beetje stijlloos, maar goed ik zal wel niet de eerste en laatste zijn die dit overkomt.
-
Webcare Greenchoice
Beste Wolferl,
Per 01-04 bent u voor stroom overgestapt naar Greenchoice. Vanaf dat moment dient u het voorschot aan ons te betalen. Rond de 25ste zullen wij opnieuw proberen het bedrag te incasseren.
Per 01-04 levert Nuon u dus niet meer. Wij hebben even gebeld met Nuon en zij bevestigden de overstap naar Greenchoice. Uit het gesprek kwam naar voren dat hun laatste factuur/incasso in februari was. Zij zullen u enkel nog een eindnota sturen en daarop worden alle bedragen meegenomen die u tot 01-04 heeft betaald.
Daarnaast hebben wij u per e-mail herhaaldelijk verzocht de meterstanden door te geven. Wij hebben tot op heden geen meterstanden ontvangen. Als u geen meterstanden doorgeeft, bestaat de kans dat deze door de netbeheerder worden geschat. Bij een verkeerde schatting zou u dan een onjuiste eindnota ontvangen. Wij vragen u daarom met spoed te meterstanden door te geven.
Met vriendelijke groet,
Greenchoice Webcare
Per 01-04 bent u voor stroom overgestapt naar Greenchoice. Vanaf dat moment dient u het voorschot aan ons te betalen. Rond de 25ste zullen wij opnieuw proberen het bedrag te incasseren.
Per 01-04 levert Nuon u dus niet meer. Wij hebben even gebeld met Nuon en zij bevestigden de overstap naar Greenchoice. Uit het gesprek kwam naar voren dat hun laatste factuur/incasso in februari was. Zij zullen u enkel nog een eindnota sturen en daarop worden alle bedragen meegenomen die u tot 01-04 heeft betaald.
Daarnaast hebben wij u per e-mail herhaaldelijk verzocht de meterstanden door te geven. Wij hebben tot op heden geen meterstanden ontvangen. Als u geen meterstanden doorgeeft, bestaat de kans dat deze door de netbeheerder worden geschat. Bij een verkeerde schatting zou u dan een onjuiste eindnota ontvangen. Wij vragen u daarom met spoed te meterstanden door te geven.
Met vriendelijke groet,
Greenchoice Webcare
Alles is keurig opgelost met Greenchoice.
Een dikke veer voor hen, mag ook wel.
-
witte angora
Eeeh... ja. De post van Greenchoice was wel duidelijk denk ik.wolferl schreef:Alles is keurig opgelost met Greenchoice.
Vanaf 1 april klant, en nu al een aanmaning... Misschien toch maar op tijd betalen en je post lezen, scheelt een hele hoop acceptgiro's (lees: aanmaningen).Maar Greenchoice zit ook niet stil, die sturen ook hun acceptgiro's en ondertussen ook een aanmaning.
Kijk, hier lezen wij ook de tegenpartij, en dan ziet het soms heel anders uit.
Ze hebben niet hun afspraken na gekomen.
Daarnaast hebben wij u per e-mail herhaaldelijk verzocht de meterstanden door te geven. Wij hebben tot op heden geen meterstanden ontvangen.